Vier handen op één buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 0Zebra0, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Naar mijn idee is ze juist helemaal niet simpel.

Ze praat langzaam. Maakt dat iemand simpel?

De gemiddelde andere tiener(moeder) maakt zich druk over telefoons, de nieuwste mode, en schroomt er niet voor om schulden te maken.

Dat heb ik haar niet zien doen.

Ze lijkt me juist heel down-to-earth. En wat betreft het werken, tjah schop onder haar kont had ze al eerder moeten krijgen. Maar goed.

Ze komt niet over als een dom iemand naar mijn idee. Anders is ze wel. Maar ik zou haar niet dom willen noemen.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Serieus?

Lui, dom en laks, dat is wat ik van haar vind. Tuurlijk is dat alleen het beeld wat deze uitzending geeft, maar meer kan ik er niet van maken.

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tja, ik blijf erbij dat ze een apart type is, die zo voor de camera overkomt dat het haar eigenlijk allemaal geen bal kan schelen .
    Maar hee, wij zien natuurlijk ook maar een miniscuul gedeelte hè.

Nogmaals, ik vond het allemaal wel meevallen, en wat betreft de zorg en de liefde voor het kind zat het wel goed voor mijn gevoel.
    Wat betreft het roken: bijna alle meiden die we tot nu toe gezien hebben, rookten.
    En nu net bij haar werd er zo door Edsilia zo op gehamerd, dat ze ermee moest stoppen.
    Ik zei meteen al tegen mn man: dat moeten ze vooral niet doen bij zo iemand want dat haalt toch niks uit, ze kunnen zich beter op andere dingen concentreren.
    Daarbij vond ik het sowieso al dom dat Edsilia Chanel pas meenam voor die laserbehandeling, toen ze al 37 weken was.
    Als dat nou perse moet, had dat dan eerder gedaan, want een week later moest ze al bevallen.

Iedereen in haar omgeving rookt, en zij was toch niet het type, die dan zo sterk is om te stoppen in haar eentje.
    Wij zien alleen alleen maar momentopnames, en natuurlijk moet daar het sigaretje tijdens de bevalling en de friet ook bij, want dat is lollige tv en kan iedereen commentaar leveren.

Denk nog eens aan Barbie met haar baby'tje: iedereen had er de mond vol van: zoo asociaal, en slecht en noem het maar op, aanstelster etc. En als mensen dan het hele verhaal over de bevalling horen is het van ach en wee, en oeoeoe toch wel heftig geweest.

Wat ik zeggen wil: het was mijn favoriete meid ook niet, maar ach, ze was pas 18, beetje simpel en vooral naief, maar ik denk toch wel met het hart op de goede plek.

En ja: ik was op mijn 18de ook al veel zelfstandiger, maar dat was meer noodgedwongen.
    Met de liefde daar bij Chanel thuis zat het wel goed, niet veel ruzie en zo, wat bij andere meiden weer wel veel meer was en ze luisterde ook naar anderen.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    where's the like button...!

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Nou heb het eindelijk kunnen terugkijken.
    En afgezien van het roken, niet (willen) werken, en dat ik het nogal raar vond mbt de mannen.

Vind ik het een leuke meid, die niet dom overkomt op mij. Vond haar wel wat lui en naief overkomen maar dat ook te maken hebben met haar leeftijd, in de zin van nog niet uit de pubertijd, en al zo'n grote verantwoordelijkheid.

Maar zou zo maar een vriendin van mij kunnen zijn echt waar, heb gelachen om der hahaha vooral in dat ziekenhuis. Dat zien we dan wel weer, en het is nog altijd mn eigen lichaam, hele friettent in die kamer haha. En die vriendinnen van haar waren volgens mij ook super lieve en leuke meiden.

Ze heeft een sterke achterban die haar opvangt, met name volgens mij haar moeder. Een fijne omgeving aan mensen, en ik vind zelf wat ik er daarna van gezien heb dat ze het super goed doet, zo liefdevol. Ze is zo chill, een echte droogkloot idd haha prachtig.

Maar goed je ziet met dit soort programma's natuurlijk ook wel het meest gevoelige, wat zo open en bloot gelegd word. Dingen die je eigenlijk anders niet zou weten zeg maar, en dan gaan mensen toch oordelen.

Maar nee mijn mening over haar is wel positief! Afgezien van de puntjes die ik al benoemd heb. Maar volgens mij een hele lieve en leuke mama voor Levi die nu toch op een 'harde' manier door de grote verantwoordelijkheid die ze nu heeft, geleerd krijgt hoe het is om volwassen te zijn/worden.

Iemand anders in het topic zei het al, mbt wat je vaker ziet bij meiden van 18 (niet allemaal). Als in schulden maken, en prioriteiten die ergens anders liggen. Vind ik toch wel dat zij daar verre van is. Hopen dat ze nu lekker werkt, en dan denk ik zeker dat het een gezonde situatie is voor iedereen, met als doel voor ogen op eigen benen komen te staan qua huis oa.

6. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    niet dom?! nou sorry hoor, als je je hele zwangerschap en zelfs tijdens de bevalling rookt, ben je sowieso DOM!
    vreselijk! zielig voor dat kind!

7. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Nderdaad, ik snap die andere reacties ook niet hoor...
    Krijg continu het gevoel naar iemand anders te hebben gekeken haha...

8. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Dat ze rookte tijdens de zwangerschap, het niet willen werken en haar manier met mannen vind ik oerdom allemaal. Afgezien daarvan vond ik haar niet dom overkomen, zelfs wel iemand met inzicht haha nav de uitspraken die ze deed, en sowieso hoe ze daarna met haar zoontje overkwam.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat ze gewoon een beetje lui was en een gebrek aan inzet.. en naar mijn idee ook gewoon heel erg onzeker.

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Iemand zei hier ook iets over patat in de kraamkamer en dat ze toen riep dat het haar lijf was.

Dat zie ik mezelf ook wel doen, al zou ik geen behoefte aan friet hebben gok ik haha...

Bij mijn laatste operatie heb ik ook de pre-medicatie in de la gegooid en gezegd dat ik t wel genomen had, na de operatie heb ik ze teruggegeven aan de verpleegkundige. Die keek me zo: O_O aan. Dat had echt niet gemogen bladibla. Nou, had ze de keer daarvoor ook gehad, mag je niet meer naar de wc etc. En die zooi doet helemaal niets, tenminste niet bij mij. Toen de zuster weg was, ben ik mooi naar de wc gegaan, als ik val, tjah, jammer dan, dan heb ik het verkeerd ingeschat.

En niet eten ivm misselijkheid na een operatie. Rot op, ik heb honger en ik eet als ik dat wil. Mijn lichaam schreeuwt om eten, dus daar luister ik dan naar, en niet naar een advies van de verpleegkundige hoor. (En nee, was ook niet misselijk, en heb ook niet overgegeven)

Het zijn vaak ook voor-het-geval-dat-dan adviezen.

Ik denk dat je zelf prima in kunt schatten hoe je lichaam reageert, en wat je hiermee wilt. Ik ben niet iemand die direct luistert en doet wat iemand anders zegt.

Als ik niet opgelet had, en maar domweg geluisterd had, dan had ik ook mooi de verkeerde medicijnen gekregen. Pas na discussie nr 3 met een verpleegkundige kwam de arts langs, en die zei toen oh, ja, sorry, je hebt helemaal gelijk!

Vond het wel leuk dat ze dat riep, haha.

11. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.594
    1.051
    113
    Hier
  12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik de helft ongeveer.

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Maar een gebrek aan inzet is in mijn ogen gewoon not done, als het gaat om zwangerschap en roken. En zeker als je te horen krijgt dat je baby het niet naar zn zin heeft en gehaald moet worden...

14. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Ben ik het mee eens Umm85 en Zara75.
    Maar nav dit topic had ik heel wat verwacht, en ik vond haar toch echt wel leuk, afgezien van de dingen die ik al eerder benoemd heb.

Ik bedoel, het is niet altijd leeftijdsgebonden maar 'vaak' wel. En je ziet vaker meiden van haar leeftijd die het kindje links laten liggen, alleen aan zichzelf denken in de zin van uitgaan, geld uitgeven aan sigaretten en weet ik het wat en dan dus geen geld voor luiers, poedermelk ed.. Ik zeg niet dat alle meiden van 18 zo zijn hoor, ik ben zelfs een bewustte tienermoeder geweest van net 19. Maar ik zou op dat vlak als haar moeder zijnde in mn handjes knijpen dat mijn dochter in ieder geval haar priotiteiten op dat moment wel bij de baby legt.

En ik bedoel dat ze never had moeten doorroken, aan de bak had moeten gaan, en bepaalde andere dingen, is allemaal overduidelijk lijkt me.

Maar nogmaals afgezien dus daarvan, vond ik haar zo'n heerlijke droogkloot haha. Gewoon zo chill, zie haar ook niet snel boos worden ofzo, eigenwijs, en volgens mij een leuke mama voor der kindje.

Maar ik kan het ook verkeerd hebben hoor, beoordeel enkel met wat ik op tv zie.

15. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik denk dat het een erg onzeker meisje is die zich geen houding weet te geven.
    En dat ze zich daarom zo onverschillig opstelt.

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zoek hem ook!

het meisje dom noemen omdat ze er nog 1 opstak tijdens de bevalling?
    tja het is niet goed nee, misschien wist ze dondersgoed wel dat het heel slecht was maar dat ze er echt geen controle meer over had.
    iemand die jaren lang als een kettingroker leeft, mag dan misschien ineens stoppen, maar is heus niet de volgende dag van zijn verslavingsdrang af.

En idd er waren meer tienermoeders die rooktten, daar heb ik ook niks of nauwelijks iets over gehoord? Zin die dan een haar beter omdat ze met alles en iedereen ruzie maken of het kind door oma laten opvoeden?

17. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Ik denk dat er iets meer met dat meisje aan de hand is. Ik kan er niet precies de vinger op leggen wat, maar als ik zo'n meid in de klas zou hebben (de manier waarop ze reageert, lichaamstaal etc) zou ik eens in de groep gooien of ze onderzocht zou moeten worden (ik zie hier natuurlijk alleen momentopnames, maar daar vanuit gaande..). Zonder gemeen te zijn, denk ik dat ze iets heeft.. Wellicht een kleine verstandelijke handicap. Want ze bedoelt het allemaal heel goed, ze wil ook wel graag, maar heeft volgens mij niet voldoende tools in zich om dat goed te kunnen uiten.

18. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Bij mijn schoot het ook even door me heen of ze misschien een lichte verstandelijke beperking had...geen idee waarom precies, maar denk toch haar houding. Ik zeg dus niet dat ze dat heeft maar dat het me niet zou vebazen,..

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Zet twee psychiaters tegenover elkaar en ze hebben beide wel wat aan te merken aan elkaar.

Ik geloof niet dat er wat mis met haar is. Ze weet heel goed wat ze wel en niet wilt. Ze spreekt wat sloom en uit zich niet zo 123. Is dat zo vreemd? Als een man dat doet zou je zeggen dat ie kalm en doordacht was.

Uiteindelijk uit ze zich wel degelijk, alleen het duurt even voordat je het ziet.

20. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ze zei uiteindelijk bij het vraag en antwoordgeval dat ze wel degelijk wist dat het niet goed was, dat je er een klein kindje van kunt krijgen en dat had ze gekregen. Ze had er geen spijt van.

Naar mijn idee typisch een reactie van iemand die omgeven is met mensen die zeggen ach wat maakt het nou uit.

Ik rookte heel veel. Tot ik zwanger bleek te zijn. Rookte misschien wel 2 pakjes per dag. Iedereen in mijn omgeving riep ook van ach meid wat maakt t uit.. Vroeger deden ze het ook. Er waren heel wat mensen die me probeerde over te halen. En als ik 18 was geweest had ik misschien ook wel geluisterd.

Ik heb uiteindelijk met 7 weken ofzo 1 sigaret gerookt.. Voelde me heel slecht daarna.. Doe het dus ook niet meer. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik soms wel de neiging heb om t huis overhoop te trekken om ergens nog een verloren pakje met een sigaretje te vinden.. Haha

Deel Deze Pagina