Vier handen op één buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door 0Zebra0, 17 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

+1

Helemaal mee eens!
    Wat zorgt ze goed voor haar meisjes zeg, en zo rustig!
    Ik heb echt bewondering voor haar, geen onvertogen woord kwam eruit, terwijl ik me voor kan stellen dat ze het toch ook niet meer ziet zitten!

Door iedereen zo in de steek gelaten, en je dan zo verantwoordelijk voelen voor je kleintjes, met je 19 jaar in een hopeloze situatie!
    Petje af hoor!
    Ik hoop echt dat het allemaal goed komt met haar en de kinderen.
    Ik vond het trouwens ook heel lief dat die vrouw haar eigen tweelinguitzet aan Anna gaf.

2. dekilene

dekilene Niet meer actief

petje af, ze was zo lief en zorgzaam voor haar 2 kindjes.
    ik dacht trouwens dat er werd gezegd dat die moeder terug kwam en bleef?.. beetje jammer dat ze haar dochter en kleinkinderen zo erg in de steek laat met de schulden enzo.

3. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Dacht ik eerst ook maar met bleef bedoelde ze volgens mij tot de bevalling , want daarna waren ze weer gevlogen :'(
    En die moeder is toch eigenlijk de schuld van die schulden, echt schandalig dat ze haar dochter er zo voor op laat draaien... en wat doet die vriend in dit verhaa? 'Hij heeft het er moeilijk mee' zegt ze. En zij niet zeker. Pffffffffffffffff
    Haha sorry ben echt boos :p

4. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
  5. Augustu

Augustu Actief lid

3 aug 2012
    325
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat bijzonder zeg, kristalhelder. Ik vond haar zo'n leuke jonge mama. Ik hoop dat ze nu een eigen huisje kan krijgen en een leventje kan opbouwen met haar kleintjes. En wie weet ook straks weer aan het werk enz. Dat zou helemaal mooi zijn voor het gezinnetje natuurlijk.

6. zeewoldemama

zeewoldemama Actief lid

23 aug 2012
    213
    0
    16
    Vrouw
    huismoeder
    Flevoland
    Ohhh vergeten gister... Nu maar even terugkijken.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kijk het nu ook, wat een situatie!

8. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb het ook net teruggekeken. Wat een nare situatie.

Ik vind niet dat Bridget verantwoordelijk is voor haar schuld en het voor haar moet betalen. Ik vind het erg aardig van Bridget dat ze hier en daar wat meubels bij elkaar heeft geschraapt.

Ik vind het wel erg kwalijk van de moeder van Anna dat ze haar zo achterlaat. Schandalig gewoon. Anna liet zich zien als een rustige en zorgzame moeder. Wel een tikkeltje naïef. Ze lijkt wat egoïstisch door niet in een tienermoeder huis te willen wonen, aangezien het niet om haar gaat, maar vooral om haar twee meisjes. Daarbij zag dat appartement er nog supergoed uit ook nog.

Ik vind het wel fijn voor haar dat de schulden nu zijn afgelost. Ik hoop dat dit in de toekomst ook allemaal goed zal blijven gaan en dat ze haar gezinnetje kan onderhouden.

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik heb ook even teruggekeken.

Waarom is haar moeder eigenlijk in Frankrijk?

De huurachterstand en dergelijke is van haar moeder, al krijg ik de indruk dat ze het huis zelf betaald heeft in de tijd dat haar moeder in Frankrijk zat. Dus eigenlijk kan ze die verantwoording nu dan ook niet bij haar moeder neerleggen. Daarnaast heeft ze ook nog 3000 euro aan eigen schulden. Dus helemaal niet haar schuld is het ook niet, al wordt het wel zo verteld.

Ze had natuurlijk ook veel eerder kunnen kijken naar andere opties, ook zou ze in haar handen moeten knijpen met het feit dat er een tienermoederhuis bereidt is om haar een appartement te geven. Het is niet zo dat je daar standaard maar naartoe kan.

En waarom betaald die vader niets? Ik merk aan haar dat ze erg op hem gesteld is. Terwijl hij haar eigenlijk heeft laten vallen. Alimentatie is ook minimaal 160 euro per kind dacht ik, das stap 1.

Ik denk dat veel problemen geen probleem had hoeven zijn als ze niet zo "laks" was. Ze doet een beetje alsof het haar problemen niet zijn, maar dat zijn het natuurlijk wel.

Ook heel erg lief van het andere gezin dat ze daar zomaar de hele uitzet van heeft gekregen. Wat ik ook niet helemaal begrijp, ze was al ruim 6 maanden zwanger toen ze dat kreeg. Als je nou geen cent te makken hebt, dan ga je toch kijken bij gratisaftehalen.nl en gratis op marktplaats? Dan heb je die uitzet ook zo bij elkaar, al is die dan misschien niet prachtig.

Ik vond haar een beetje laks. Zelf neemt ze geen initiatief.

Wat ik wel positief vond is haar kalmte. Ik wou dat ik dat ook kon, me eigenlijk niet echt druk maken al had ik giga problemen.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    ben het wel met je eens kim, veel van de problemen die ze heeft lijken deels door laksheid te komen. maar wat fijn dat er nu geld is ingezameld.

het viel me op dat ze de baby los in haar ochtendjas droeg? of leek dat maar zo? ik zou dat echt niet durven

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja klopt had ik het ookal over, hij zou maar wijder worden.... brrrr

vind het een hele leuke serie!

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja baby zat inderdaad in ochtendjas. Naja, als die knoop goed genoeg zit. Draagdoek is soort van hetzelfde principe. Al zou ik het inderdaad ook niet doen hoor.

Vond trouwens ook dat ze op een bepaald moment met 1 baby op de arm zat, en de andere lag naast haar, dat het hoofdje van die baby op de arm continue aan het bengelen was. (Ze was aan het vertellen dat ze met liefde korte nachten had gehad ofzo)

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja het is wel makkelijk te zeggen dat ze laks met de situatie omging. Maar ze heeft niet anders geleerd. Haar moeder ging ook laks met rekeningen om enz. Ze weet dus eigenlijk niet anders!

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, niet anders weten vind ik ook makkelijk om te roepen.

Er zijn grenzen.

Een herinnering, een aanmaning, allemaal geen drama.

Maar als ze je elektra willen afsluiten heb je het wel heel bont gemaakt.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat ik bedoel te zeggen is dat ze niet heeft geleerd hoe het wel moet.
    En trouwens hoe moest ze de rekeningen betalen? Ze had tenslotte geen inkomen!

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou, afsluiten doen ze niet na 3 maanden niet betalen hoor.

Ze had dus ook geen vaste baan, anders had ze daar wel WW ofzo aan overgehouden.

Ze had ook een studie kunnen beginnen, dan kreeg ze studiefinanciering, eenoudertoeslag van studiefinanciering, toeslagen erbij, dan zou ze toch wel minimaal gas en licht moeten kunnen betalen. En wel meer ook eigenlijk.

Ze had zich desnoods ook ergens anders kunnen inschrijven, zoals zovele dat doen, dan krijg je de volle mep, ik gok voor haar zo'n 1300 euro.

Dus er waren mogelijkheden.

17. lioness74

O jawel hoor, tegenwoordig zijn ze niet meer zo coulant ;)

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Je krijgt echt niet zomaar een woning toegewezen.
    Het is zo makkelijk te zeggen hoe iemand het had kunnen doen enz.maar je staat niet in haar schoenen en je weet niet wat haar beweegredenen zijn.
    Ik was ook op mijn 18e zwanger maar ging naar school en werkte enz.ik wist van mijn mogelijkheden af maar mede ook door de steun uit mijn omgeving. Dit meisje had vrijwel geen steun. En ja soms is het heel makkelijk om je kop in het zand te steken en te doen alsof er niks aan de hand is, zeker voor een meid van 19 die zwanger is van een tweeling zonder iets...kan ook een zelfbescherming zijn. Of het goed is, is een ander verhaal. Maar zoals ik al zei als je vanuit huis uit bepaalde dingen niet mee krijgt weet je ook niet altijd hoe het wel moet. Tuurlijk kan ze zelf op onderzoek uit gaan, maar dat is ook een proces die je door moet staan.

19. lioness74

Nou sorry, ik vond dat dit meisje het heel goed deed, met dr tweeling!

Let wel: op dr 16de stond ze er alleen voor, omdat moeder vertrok.
    Moeder heeft er een puinhoop van gemaakt en zij blijft met de shit zitten, terwijl ze toen nog op school zat, die ook niet werd betaald.
    Moeder zou blijven, maar had het weer gauw bekeken en vertrok weer ipv haar dochter iig te helpen.

Tja, laks, naief....ik vind van niet.
    Had ze dan helemaal overspannen en hysterisch op tv moeten komen?
    Was er dan begrip geweest?
    Ik denk dat dit meisje gewoon een houding aannam, om sterk over te komen, ook naar haar kinderen toe.
    Vanaf dr 16 jaar alleen. Ergens snap ik wel dat ze liever niet naar het tienerhuis wou gaan....vrijgevochten typje.
    Ze was gewoon gelukkig op dr appartementje, en had daar de ruimte en de spulletjes, om haar tweeling groot te brengen.
    En ik moet zeggen: van wat ik op tv zag, deed ze het allemaal erg goed!

Waarschijnlijk heeft ze na haar school wat los/vast baantjes gehad en heeft daarom geen ww en is meteen zwanger geraakt (gezien haar leeftijd).
    En allimentatie? Vader is niet echt in beeld en ik weet niet of ie de kids erkent heeft maar ik denk het niet.
    Anders was ze daar vast wel achteraan gegaan.

En als ze geen geld heeft, kan ze ook niet betalen.
    Wat mij betreft: een kind van de rekening.
    Die aan dr lot is overgelaten, en het allemaal maar zelf moest uitzoeken...zeer triest!
    Als ik dan zie hoe ze met haar dochters omgaat, vind ik het byzonder goed dat ze in haar eentje, de hele zwangerschap, bevalling en de verzorging van haar baby's allemaal maar aankan!

20. lioness74

Die zullen ze idd allemaal wel gestuurd hebben.....maar het meisje was net van school en KON gewoon niet betalen, terwijl moeder in Frankrijk zat.

Deel Deze Pagina