Vier handen op een buik

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door tamtam78, 3 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Er waren wel reacties over haar achtergrond en opvoeding daarom zei ik dat het niet aan de ouders ligt.
    En ze heeft een normale intelligentie. Ik vind haar verlegen overkomen.

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wat mij trouwens ook opvalt in dit programma is dat veel meiden niet werken, maar ze hebben wel een eigen woning etc. Ik vraag me dan toch echt af hoe dat kan en hoe ze dan aan geld komen. Een jongen van 20 verdient toch nooit genoeg?!
    Of ze leven op een uitkering, hoe dan? Als mijn man of ik ontslag nemen krijgen we echt niet zomaar een uitkering oid.

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    :(
    Maar wat is er dan WEL aan de hand om zo diep te zinken?
    Of is het pure luiigheid?

Aangezien ze zei dat zij een inkomen heeft (zonder enige opleiding of werk) ging ik wel vanuit dat het een medisch gerelateerde uitkering is. Een 18jarige komt ook niet zomaar in de bijstand..

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wat ik ook niet begrijp, is hoe ze van een uitkering die sigaretten en energiedrankjes kunnen betalen. Ze zei dat ze 15 sigaretten per dag rookt, en hoeveel die jongen rookt(e) is me even ontgaan. Ik rook zelf niet, maar wat kost tegenwoordig een pakje sigaretten? Nou reken dan maar uit per week en per maand.

En naar de Mc Donalds is ook niet goedkoop. Waar betalen ze dat allemaal van?

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Een pleeggezin is sowieso een betere optie dan een kind in een instelling te zetten. Maar in de praktijk zijn er veel te weinig plekken in pleeggezinnen, waardoor een kind al snel in een instelling beland. Daarbij zaten 10 jaar geleden de instellingen al overvol en gingen kinderen die niks gedaan hadden naar de jeugdgevangenis, puur om ze ergens 'kwijt' te kunnen. Voogden hadden toen al vaak 20 kinderen voor hun rekening. Nu met de WMO zijn er nog minder plekken om kinderen op te vangen. Ik heb er een hard hoofd in dat de plekken er beter op zouden kunnen zijn geworden. Wat ook een gevolg van de WMO is, is dat begeleiding weg bezuinigd word. Er worden steeds minder uren uitgeschreven om cliënten te bezoeken. Ik weet niet of het jullie opvalt, maar er komen sinds 2015 naar mijn idee veel meer familie drama's boven water in het nieuws. Maar owee als ze dat zouden benoemen in de krantenartikels....

6. Veera

Veera Niet meer actief

Dat einde is natuurlijk zo in elkaar gezet dat er geen reacties van kijkers komen op het programma dat zeniks aan de situatie hebben gedaan. Zo'n kinderwagen kunnen ze uberhaupt al niet betalen en ze was heel anders opgemaakt.
    Anyway, ze hadden beide hersenen als een visstick. Kinderen die kinderen krijgen blegh

7. Veera

Veera Niet meer actief

Iedereen die zo weinig verdient dat ie niet in levensonderhoud kan voorzien krijgt bijstand, wss krijgen zij ook nog geld voor 21+ omdat ze geen ouders hebben die voor hun kunnen zorgen. Daarbij hadden ze t over huurtoeslag daar zullen ze dan wel die sigaretten en vodka van kopen

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat vraag ik me ook af.
    Wat die uitkering betreft miss heeft ze WAJONG? Ik heb ook geen idee hoor.

@rientje je hebt gelijk hoor! Ik weet hoe slecht die instellingen zijn En idd veel te korten etc. Maar goed wat ik al zei ze heeft gewoon intensieve begeleiding nodig.
    Het gaat om een kind, dat in een vreselijke situatie op moet groeien.
    Waar waren zijn ouders, dat heb ik gemist.

9. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Oh mijn god. En ik maak me soms druk als ik een glaasje cola drink.

Wat erg!

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ze vertelde dat ze tot haar 18e in de gesloten jeugdzorg heeft gezeten.....

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Het is me geen enkele keer opgevallen dat ze fatsoenlijk voedsel in huis hadden. Ze rookte potten met hulsjes, dat kost veel minder dan sigaretten. Ik denk niet per se dat ze meer geld hadden dan andere met wajong oid, maar dat ze hun geld verkeerd uitgaven. Ook de meubels etc die ze hadden waren minimaal.

Wat betreft luiheid. Ik vond ze nogal apathisch overkomen. Ze hadden nergens interesse in. Geen levenslust. Ik denk dat dat een groter probleem is en dat dat zich uiten in luiheid.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    ik vind het wel jammer dat door dit soort programma's het net lijkt dat meiden uit een instelling domme ganzen zijn.
    Ik heb zelf jaren in instellingen gewoond (ook in jeugdgevangenis gezeten) maar ik ben gewoon een normale vrouw die goed voor haar kinderen zorgt. Ik heb ook nooit een uitkering gehad en heb alles zelf gedaan. Ik heb alleen geen opleiding helaas omdat ik zovaak ben verhuisd naar andere instellingen waardoor ik steeds weer met school moest stoppen en opnieuw moest beginnen. En toen was ik 18 en mocht ik het zelf uitzoeken.
    Nu ben ik getrouwd en heb 2 kinderen en heb een vaste baan. Wel achter de kassa maar dat maakt mij niet uit.
    Hopelijk als de kinderen allebei op school zitten dat ik dan eens kan gaan beginnen aan een opleiding. Maar goed ondanks dat ik dus zelf ook in instellingen heb gezeten snap ik niet dat het bij anderen zo makkelijk gaat allemaal.

13. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zeg niet dat ze een domme gans is omdat ze in een instelling heeft gezeten. Maar ze komt niet geheel normaal over en ze zal daar ook nier voor niets hebben gezeten. Ik hoop voor de baby dat ze die goed in de gaten houden. Huis zwaar vervuild en verrookt en huisdieren die de boel ook vervuilen. Diep triest

14. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Niks mis mee toch achter de kassa?? Je mag zeker trots zijn op jezelf! ;)

15. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zeg ook niet dat iemand dat zei. Maar het geeft wel weer een bepaald beeld en dat vind ik wel jammer.

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Gelukkig maar! Jij mag idd trost zijn op wat je bereikt hebt!

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Gesloten internaat bedoel je? Zoiets als Alexandra ofzo (was onderdeel van Harreveld geloof ik)

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik snap wat je bedoeld!! Je mag trots zijn op jezelf hoor en idd niet iedereen die gesloten heeft gezeten ontspoord.
    Hoewel het wel vaak gebeurd omdat die internaten vaak meer kwaad doen goed doen(deden).
    Heb er indirect ook mee te maken gehad en wat een bende is dat zeg.
    Maar goed het is niet leuk dat mensen dan zo'n beeld krijgen.

19. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Volgens mij ben je dan verplicht om een opleiding te volgen indien < 27jaar, en zij zegt geen enkele opleiding te hebben/ te volgen.
    En hij krijgt geen bijstand als ie ontslagen wordt door eigen schuld.

20. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Geen idee volgens mij zei ze zelf gesloten jeugdzorg

Deel Deze Pagina