Vier jaar leeftijdsverschil..?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Donja62, 5 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Donja62

Donja62 Actief lid

25 jul 2010
    303
    19
    18
    Hai

Dochter is bijna drie. Proberen al bijna jaar zwanger te raken. Lukt Nig niet helaas... Ijkmerk dat hè groeiende leeftijdsverschil me meest op de nek zit. Had een ande beeld, Max drie jaar. Zo kun je zien dat niets te plannen. Kans is groot dat m'n dochter al wel vier zal zijn. Dames met ervaring met dit leeftijd verschil.

Groet donja

2. Happyhippie

Happyhippie Actief lid

24 apr 2014
    132
    0
    0
    NULL
    Ik weet niet of je er iets aan hebt, want de situatie is wat anders, maar ik scheel 5 jaar met mijn oudste zusje, 11 jaar met mijn jongste zusje en 13 jaar met mijn broertje.

Bij ons thuis geweldig! Ik kon mijn ''babyzusje'' helpen verzorgen, mijn moeder kon mij al allerlei dingen uitleggen, bijvoorbeeld waarom mijn zusje vaak wat meer aandacht nodig had: omdat ze een kleine baby was. En waarom ze veel huilde: dat doen babytjes vaak. En of ik wilde leren de luier te verschonen? Enzovoorts, enzovoorts.

Het was bij ons juist perfect en ik denk dat elk nadeel zn voordeel heeft, en andersom natuurlijk. Misschien kun je er voordeel uit halen, dat je de oudste kunt laten meehelpen of zelfs mee''beslissen''! Bijvoorbeeld samen mooie kleertjes voor de nieuwe kleine kopen...... :)

3. Amy82

Amy82 Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.643
    0
    0
    Mijn oudste en jongste schelen 5 jaar en 2 weken (was ook niet te planning, zie onderschrift). Jayden vindt het echt helemaal geweldig,kan echt helpen enzo :) Soms vind het ik het wel sneu als hij alleen moet spelen, maar goed, is nu eenmaal zo gelopen..

Hij gaat natuurlijk naar school, heb dan alle tijd voor Caylan, dat is wel heel lekker :)

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Het lijkt mij juist fijn dat als het ene kind naar school is, je alle tijd hebt voor je baby. Is natuurlijk voot iedereen anders! Ik zou me er in ieder geval niet al te druk om maken.

Tussen m'n zus en mij zit 10 jaar leeftijdsverschil en ik heb er nooit problemen mee ondervonden, vind het juist eigenlijk wel lekker zo.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zou me daar niet te druk om proberen te maken. Mijn zus en ik schelen 10 jaar maar zijn echt heel hecht.

6. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Ik en mijn zusje schelen 6 jaar en ik en mijn broertje 11,5 jaar..
    Ik kan me niet herinneren dat ik of de anderen dat vervelend vonden. Wij zijn 6 handen op 1 buik ;).

Mijn dochter is straks bijna 6,5 als de baby wordt geboren en ze maakt alles heel bewust mee. Dus betrek ik haar ook bij heel veel dingen. Zo heeft zij (met een beetje aansturing van mij) de naam gekozen. Meehelpen babyspullen kopen. Vindt ze helemaal geweldig!
    Ik zie geen beren op de weg.. Misschien alleen dat het straks tot tegenvalt voor haar hoeveel de baby slaapt, maar daar bereid ik haar nu ook alvast op voor..

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn zus en ik schelen 4 jaar en 2 maanden.
    Is naar mijn idee altijd prima gegaan! We zaten ook bij elkaar in de groep met sport later en hadden dus zelfs een beetje een gedeelde vriendinnen/sportgroep.

Nu op latere leeftijd (29) merken we helemaal niets meer van het verschil :)

8. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Tussen mijn jongste broer en de overige broers scheelt het 8/11/14 en met mij 16 jaar. Vroeger was hij ons mascotte, en nu is hij 21 jaar en wij merken echt heel weinig van ons leeftijdsverschil. Hij kan met ons allen wel iets leuks doen etc. Dus 4 jaar leeftijdsverschil vind ik echt niet veel

9. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn kinderen schelen iets meer als 3, 5 jaar. Maar ik vond het wel pittig. Nu nog. Ze willen spelen maar zitten niet op zelfde niveau. ..

10. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Ik scheel zelf 4 jaar met mijn zus. Ze is (sinds mijn 16e ongeveer) ook echt mijn beste vriendin en merk ik niets van het verschil.

Mijn zoon is 4,5 jaar ouder als mijn dochtertje nu. Wij hebben bewust gewacht tot hij wat zelfstandiger was. Als het gelijk was gelukt had hij nog wel 3 geweest maar ik vind dit leeftijdsverschil heerlijk. Hij zit nu op school dus heb ik ook 1 op 1 tijd met de jongste, hij heeft de zwangerschap heel bewust meegemaakt, hij is onwijs behulpzaal want "hij kan alles al als grote broer" hihi. En hij beseft ook echt hoe fragiel en klein zij is en dat is zoooo schattig.

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Mijn zus is 4 jaar jonger. Was soms niet zo leuk toen we kinderen waren maar vaker wel gewoon leuk :)

12. Dino

Dino Lid

21 okt 2012
    33
    0
    6
    NULL
    NULL
    Mijn zusje en ik schelen ook 4 jaar. Naar mijn idee is dat nooit een probleem geweest, toen we wat ouder waren hebben we altijd samen gesport en niet voor het een of het ander maar we zijn elkaars beste vriendinnen! Zij is nu 19 en ik 23, maar wij hebben zo'n hechte band.
    Dus antwoord op je vraag ik denk niet dat het een probleem is hoor :)
    En daarbij mijn moeder heeft ons altijd gezegd "als wij er ooit niet meer zijn hebben jullie alleen elkaar, koester dat" :)

13. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hoe het als ouder is, geen idee.
    Maar ik denk altijd, een kind weet niet beter dan de situatie waarin hij/ zij terecht komt. Natuurlijk kunnen ze soms ontevreden zijn, maar ik ken niemand die dat nooit is geweest m.b.t. broertjes of zusjes of juist het enige kind zijn.

14. Kristelo

Kristelo Actief lid

15 mei 2013
    308
    1
    16
    NULL
    ik scheel 8 jaar met mijn jongste broer en 10 jaar met mn oudste broer, en moet zeggen ik heb een fantastische tijd gehad!! wij maakten nooit ruzie, in tegenstelling tot vriendinnen van mij die een oudere broer of zus hadden van amper een paar jaar..

mijn eerste fuif, met mijn broers! mijn geheimen alles vertel ik aan mijn 8 jaar oudere broer!

nu ja elke situatie is anders, maar denk maar niet dat omdat ze meer jaren schelen dat ze daarom minder aan elkaar hebben, ik zou het ook zo doen net als mijn moeder toen!! vond het gewoon geweldig toen ik 8 jaar was en mijn oudste broer me smiddags van school kwam halen in zijn auto :))

Deel Deze Pagina