Hi allemaal, Ik ben ondertussen 10d geleden gestopt met de minipil (cerazette) omdat wij willen gaan voor ons eerste kindje. Op dag 6 heb ik wat bloedverlies gehad (zeer weinig) en de dagen nadien heel beperkt bruin verlies. Toen ook enorm veel last van buikpijn/stekende pijn en lage rugpijn. Intussen geen klachten meer. We hebben het intussen wel al 3x gezellig gemaakt. 2 negatieve ovulatietesten. Iemand hier ervaring mee? Ik geloof dat je met minipil niet moet ontpillen.. Groetjes!
Ik was, dacht ik 16/10 gestopt. Ik kreeg een bloeding van 3 dagen, die begon op 24/10. En ik was meteen zwanger. Mijn eisprong was wel iets later dan gedacht. Dit weten door terug te rekenen. Wij hebben namelijk niks gebruikt om de eisprong mee vast te stellen. En ja... ik wist pas in december dat ik zwanger was. Testje gedaan omdat ik me al een paar weken niet lekker voelde.
Was de bloeding dan een innestelingsbloeding achteraf gezien? Zwangerschaps en ovulatietesten zijn helaas negatief. Ik heb dus geen idee waar ik mij momenteel bevind in mijn cyclus.
Ik moet erbij zeggen dat ik in november 4 dagen “gewoon” ongesteld ben geweest. En daarvan vermoed de verloskundige dat het een innestelingsbloeding is geweest. Ik heb van mijn eigen geen zware menstruatie. Dus ik heb de menstruatie van november niet als afwijkend ervaren. Die van oktober was waarschijnlijk gewoon een onttrekkingsbloeding door het stoppen met de mini pil. Ik had ergens gelezen dat je niet per se die onttrekkingsbloeding zal krijgen maar dat t soms toch een aantal weken kan duren voordat je je eerste eisprong hebt.
Ik wacht nog even geduldig af dan! Ik geef mijn lichaam nog een tweetal weken. Als ik dan nog negatief blijf testen op de ovulatietesten dan ga ik allicht eens een afspraak maken bij de gynea.
Ik stopte op 12 dec met minipil en op 8 januari een tuurstreepje. Direct zwanger zonder een druppel bloed te verliezen.
Ja ik weet dus niet goed wat doen op dit moment.. Al verder klussen of men lichaam de tijd geven om even te ontpillen.. ik heb het gevoel dat men lichaam nu even niets doet! alvast dikke proficiat!
Bij mij was het ook een gok. Hoewel ik op dag 15 vruchtbaar slijm ontdekte en zo dus dacht dat het meteen een eisprong kon zijn. Wat dan idd bleek te zijn. Na mijn gewone pil zeker 7 maanden moeten ontpillen. Ik had cyclussen van ronde de 32 en 34. Daarna begonnen de cyclussen korter te worden tot 29d. Dan was het 2 maanden daarna raak. Met minipil (Lueva) had ik dus onmiddellijk na 29 dagen een positieve zwangerschapstest. Ik nam de minipil intussen een jaar en heb in die tijd misschien 2 keer minimaal bloedverlies gehad. Aan de hoeveelste dag na het stoppen van je pil zit je nu?
Ik zie het al. Op 4 januari gestopt dus nu dag 29. De dag dat ik positief testte. Ik lees wel dat men snel ontpilt na een minipil dus heel erg lang gaat dat niet duren.
Wat een ellende! Ik dacht eerlijk gezegd dat het relatief snel zou gaan allemaal en dat ik terug een normale cyclus zou hebben.. Ik zit nu aan dag 29 (5/1 gestopt). Heb de eerste dagen echt veel last gehad (bruinverlies, misselijk, steken in de buik). Sindsdien voel ik helemaal niets meer.. ook in het begin ovulatietesten gebruikt, maar deze waren negatief (rond +/- mid januari).. nog even afwachten dan..
Thanks! Nog steeds geen menstruatie in zicht.. ook geen symptomen waarneembaar van aankomende menstruatie.. vanaf wanneer zou ik een afspraak maken bij de gyneacoloog?
Ik zou nu al eens een afspraak maken. Eens kijken kan geen kwaad. Misschien kunnen ze zien of er een eicel aan het rijpen is.
Bedankt voor je antwoorden trouwens!! wil eigenlijk gewoon zo snel mogelijk proberen voor onze eerste!
Voor onze eerste hebben 10 maanden geprobeerd. Maar jouw cyclus is duidelijk nog niet in orde. Dat wachten is lastig hé.
Dat wachten is inderdaad echt lastig!! Daarenboven ben ik vorig jaar in april geopereerd voor endometriose wat toch niet de oorzaak bleek van al mijn pijnen.. in juni uiteindelijk te weten gekomen dat ik vaginisme heb en vandaar aan de minipil gezet (mede vanwege zuurtegraad op peil te houden).. en nu men cyclus niet doet wat het moet doen, ben ik al helemaal de weg kwijt..
Van de minipil moet je meestal niet erg ontpillen. Daarom zou ik toch eens laten kijken. Zeker als je ongeduldig bent.
Hallo allemaal. Mijn man en ik zijn deze zomer getrouwd. Nu willen we heel graag een kindje, maar gaat toch niet zo eenvoudig dan dat we dachten. Toen ik de minipil (Lueva) nam, ben ik nooit ongesteld geweest. Sinds 12 jan. ben ik gestopt met de minipil en ik ben nog altijd niet ongesteld geweest. Ondertussen al een test gedaan, maar die was negatief. Moet ik nog een paar weken geduldig wachten of toch maar eens naar de dokter gaan?