"vier maanden dip?"

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tasje, 14 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    #1 tasje, 14 okt 2014
    Laatst bewerkt: 14 okt 2014
    Vorige week is mijn dochter vier maanden oud geworden en ik geef volledige bv (geen bijvoeding)
    Vanaf de geboorte heeft ze tussen 8-12 voedingen per dag gehad en nu zit ik gemiddeld op 8.
    Ik werk drie dagen sinds dat ze 15 weken oud is. Ik kolf twee keer op het werk (om de drie uur)

Nu heb ik sinds drie dagen echt moeite met kolven...ook duurt het lang voordat de tsr komt.

Ik gebruik thee (al weken), kolf s'ochtends de andere borst (al weken) en maak m'n borsten leeg voordat ik ga slapen (al weken, heb nl. de luxe dat m'n dochter doorslaapt). Sinds maandag gebruik ik syntocinon neusspray (al heb ik niet het idee dat dit helpt...)

-Twee weken ook ziek geweest en lang gebleven voor mijn doen, toen was er niets aan de hand qua opbrengst.
    -Dochter lijkt nog wel tevreden aan de borst, maar merk wel dat zij ook meer moeite moet doen.

Is dit de beroemde/beruchte vier maanden dip?
    Wat kan ik doen om mijn kolfopbrengst te verhogen? -meer dan dat ik nu doe?

-Wat is jullie ervaring met de viermaanden dip? Heb je die wel of niet gehad?
    En nog belangrijker....Hoelang duurt het?
    Het maakt me zo onzeker:(

2. sther3

sther3 Niet meer actief

Heb ik hier nu ook een beetje last van ben ik bang, kolven gaat moeizamer, mannetje wil vaker en langer drinken, lijkt snel ontevreden maar hij zit ook in een sprongetje dus kan ook daardoor komen.. Ik merk dat ik er onzeker van word, maar hoop dat het snel over is!

3. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Klinkt inderdaad als de 4 maandenn dip. Gebruik je fenegriek pillen of boezemvriendjes? ( bestellen bij eurolac). Die hielpen mij door elke dip heen.
    Hoe lang het duurde weet ik echt niet meer. Opeens was er weer meer melk. Probeer je niet te druk te maken, en blijf gewoon doen wat je nu doen. Misschien als je thuis bent je kindje wat vaker aanleggen zodat de productie ook op een natuurlijke manier een boost krijgt

4. tasje

tasje Actief lid

20 mei 2014
    467
    187
    43
    Dankjewel!
    Als we de mogelijkheid hebben liggen we samen een paar uur in bed en heeft ze vrije toegang. Ik heb volgende week vakantie, dus daar gaan we gebruik van maken.;)

@sther3..moeilijk hé. Gelukkig lijkt m'n dochter wel tevreden, ze moet er alleen wat harder voor werken?....Succes!! Doe jij nog iets extra's?

5. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik heb het nu ook sinds een paar dagen en geen grote voorraad en veel werken.

Ik herken je met het onzekere... Succes!

Deel Deze Pagina