Eva drinkt sinds anderhalve week ongeveer slecht haar flessen leeg. Eigenlijk drinkt ze ze helemaal niet leeg, ze stopt gewoon en weigert verder te drinken. Krijg er dan ook echt niet meer in. Het is niet dat ze huilend de fles weigert (wel als ik aandring uiteraard, dus daar ben ik maar mee gestopt ), ze heeft gewoon de grootste pret soms. Gevolg is dat ze soms maar 700 binnenkrijgt, meer dan 850 heeft ze nog niet gehaald. Nu is dit incidenteel geen probleem, maar het moet geen gewoonte worden lijkt me? Ze weegt 6.6 kilo. Ze krijgt normaal gesproken vijf flessen van 180/6, 7/11/15/19/23 uur. We voedden dus om de vier uur, maar dan heeft ze echt nog geen honger ook. We hebben een dag geprobeerd vaker minder te voeden, kijken of ze daar behoefte aan had. Heeft ze zes flessen gehad, maar in totaal ook maar 770 cc. Vandaag hebben we vijf uur tussen de voedingen zitten, dan drinkt ze ze wel goed op (minstens 170), maar dan kom je niet uit met vijf flessen? Iemand tips? Vindt het lastig, of moeten we ons juist niet te druk maken?
Baby's hebben soms meer en soms minder honger. Je zal dat ook later nog merken, soms vreten ze je arm en soms voed je vooral de vuilnisbak (gevoelsmatig) althans zo gaat het hier al bijna 3 jaar. Maak je niet te druk en blijf naar je kindje kijken. Poept goed? Plast goed? Tevreden? Dan gaat het vast goed!
Verder is ze aardig haarzelf inderdaad. Maar dan? Voeden op verzoek? Van enig ritme is zo namelijk geen sprake.
Kan best dat ze naar 4 flessen wil. En je kindje heeft mss minder nodig dan wat er gemiddeld genomen wordt... Minimale is gewicht x 120 ml Max is 180x gewicht.
Vandaag zijn het dan ook vier flessen, straks de vierde en dan gaan we wel zien of ze vannacht komt. Verwacht het wel, maar ga haar niet wakker maken rond middernacht, dat wordt me te gek.
Het ligt er ook aan wat je zelf prettig vind. Bij de oudste gaf ik vrij snel op schema fv. Door het vele huilen was dat voor beide prettiger. Jongste heb ik op verzoek gevoed, maar hij heeft er zelf een schema van gemaakt. En nu draait hij aardig mee in het gezin dus is het zoals het uitkomt.
Enigszins een ritme vind ik wel prettig ja, maar goed, als het voor Eva werkt, is het mij ook best. Voor nu zal ik haar gaan volgen en hopen dat ze er de komende dagen zelf iets van een ritme in brengt. Ze heeft nu vier flessen gehad, in totaal 750 cc. Vijf uur ertussen is dus wel een beter idee, dan drinkt ze tenminste goed. (nou ja goed, haar flessen grotendeels leeg, veel cc's zijn het zo alsnog niet)
Hee, wat grappig pnze kindjes hebben dezelfde geboortedatum! Mijn dochtertje heeft dit ook een aantal weken gehad, opeens begon ze weer alles leeg te drinken. Nu merk ik wel dat ze de ene dag 4 flessen wil en de andere dag weer 5. Ik voed volledig op verzoek en propt haar flessen allemaal in 12 uur tijd, dus de ene keer om de 3 uur en dan weer om de 4 uur. Het zal allemaal wel weer goed komen! Als het lang aan blijft houden, misschien haar oortjes laten checken. Hier vaak oorontstekingen gehad en dan word er ook slecht gedronken.
Dat is inderdaad grappig! Het gaat weer 'de goede kant op', sinds een aantal dagen gaan de flessen bijna weer leeg en zit ze zo rond de 900-950. Merk ook dat de omgeving nu veel interessanter is, dus voeden met zo min mogelijk prikkels, want mevrouw ziet alle vogeltjes vliegen. Eenmaal afgeleid komt de fles er amper meer in. Nog wel vijf voedingen, heb geprobeerd na een late vierde fles de vijfde niet te geven, maar toen kwam ze 's nachts. Dat laten we dus voorlopig nog maar zo rond 22.30 uur.