Vier maanden, veel huilen, weinig slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Medith, 19 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Medith

Medith Actief lid

15 jan 2014
    292
    5
    18
    #1 Medith, 19 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2015
    Ons dochtertje is een heerlijk meisje, als ze zich goed voelt. En helaas is dat niet zo vaak het geval :(

Ze heeft (verborgen) reflux en krijgt hier ook medicatie voor, echter denken wij dat deze medicatie niet voldoende helpt en hebben we nu net een doorverwijzing voor de k.a gekregen.

Lang verhaal even in het kort: vanaf dat ze een week of twee is huilt ze veel. Ik ben de hele dag vooral bezig om haar stil en rustig te krijgen. De eerste maanden had ze vreselijk last van krampjes en wist ik ook nog niet dat ze reflux had. Slapen heeft ze alleen in de kraamweek heel goed gedaan, daarna werd dat telkens minder.

Inmiddels heeft ze nog steeds wel krampjes maar wel minder. Toch is ze vaak de hele dag vrij onrustig. Tot drie dagen geleden deed ze één slaapje per dag, sochtends, soms wel twee uur achter elkaar. Helaas is dat ook niet meer zo. Ik begrijp dat ze, naast dat ze pijn heeft ook oververmoeid is. Ben dan ook actief bezig om haar te laten slapen. Bij de eerste tekenen naar bedje, als ze gaat huilen laten weten dat ik er ben maar niet direct uit bed halen. Nouja, dit kan zo twee uur doorgaan en dit lukt me ook alleen maar als zoontje slaapt, anders kan het simpelweg niet. Maar het werkt niet. Ze valt niet in een diepe slaap. Elke keer schrikt ze zichzelf weer wakker.

Ken je dat? dat je in bed ligt, bijna slaapt en dan wakker schrikt? Dit heeft zij constant. Gevolg: huilen, onrust, niet slapen.

Alleen snachts slaapt ze (gelukkig) heel goed, soms slaapt ze door, soms komt ze 1 a 2 keer voor (borst)voeding. Maar ik besef dat ze misschien ook wel zo goed slaapt omdat ze gewoon oververmoeid is.

Ik hoop dat iemand kan helpen, goede tips heeft of iets dergelijks want ik vind dit zo lastig. Met onze andere twee kinderen hebben we dit nooit zo gehad.. :(

We hebben overigens al fysio gehad voor haar (i.v.m spierspanning bij schouders/rugje/armpjes) en ook zijn we een aantal keer bij de osteopaat geweest. Dit heeft niet voor heel veel verandering gezorgd, in elk geval niet m.b.t het huilen.

2. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Mijn zoontje schrok ook elke keer wakker, zo zielig om te zien. Sinds we hem op zijn buikje laten slapen, heeft hij daar geen een keer meer last van gehad.

Al eens geprobeerd misschien?

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Zo zielig he als je kleintje zoveel moet huilen

Draag je je dochter ook?
    Draagdoek gaf hier zoveel verlichting. De kleine man rechtop tegen mama aan en ik de handen vrij om met mn dochter te kunnen spelen.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Je beschrijft exact mijn verhaal. Oo krampen veel huilen verborgen reflux amper slapen. Het hield van de een op andere dag op al heeft hij nog steeds gevoelige darmen en slaapt hij nog steeds niet door.

Mijn tips:

- osteopaat werkte hier goed
    - rust regelmaat en inbakeren met de pacco doek. Al zijn slaapjes.
    - draagdoek. Echt m'n redding geweest.
    - tijd. Ik dacht steeds het houdt nooit op. Maar dat is wel gebeurd al was ik de wanhoop nabij!

Deel Deze Pagina