Ik ben een echte serie kijker. Vind het heerlijk om alle seizoenen helemaal mee te leven met alle personages en lange verhalen te zien. Hoe meer seizoenen, hoe beter. Af en toe kijk je series die je echt lang bij blijven. Ik ben benieuwd welke series dit voor jullie zijn! Dus, stel dat je een top 10 mocht maken van beste series die je ooit gezien hebt, welke zijn dat dan en waarom? Ik zal vast aftrappen! Mijn beste series aller tijden (in soort van volgorde) 1 Breaking Bad Wat ik al schreef in een ander topic: De clou van de serie is een beetje dat het over veel meer gaat dan alleen het verhaal. De hoofdpersoon is een 'good guy' die altijd alles volgens de regeltjes gedaan heeft, en dan ineens te horen krijgt dat hij dood gaat, en zich dan genaaid voelt. Er komen dus allerlei thema's in terug zoals wanneer ben je goed, wanneer ben je slecht, kun je goed blijven terwijl je 'slechte' dingen doet, de glijdende schaal van het ene lijdt tot het andere, familie, eergevoel, wat doe je als je macht krijgt, afgunst, spijt etc. En omdat dat allemaal zo mooi uitgewerkt is tot een heel verhaal, vind ik het zo een goede serie. 2 Game of Thrones (mits het laatste seizoen geen enorme flop word) Gewoon echt een episch verhaal wat zich over jaren uitstrekt. Allerlei verhaallijnen die lopen, langs elkaar heen, door elkaar heen, of elkaar af en toe raken. Alles is uitgewerkt van de families, grondgebieden, talen die speciaal voor de serie verzonnen zijn etc. Ik vond het verhaal en de personages goed te volgen zijn (terwijl ik in een gemiddelde James Bond film in de war raak en niet meer snap wie wie is, dus dat zegt wat). 3 Lost (het dramatisch slechte einde even buiten beschouwing gelaten, heb er nog een trauma van) Super leuk bijzonder verhaal. Gaandeweg kom je steeds meer te weten, heel gaaf. 4 The 100 / Star Trek Voyager The 100 begint als een schijnbaar simpel verhaal over een stel tieners die in de jungle moeten overleven. Maar schijn bedriegt want na verloop van tijd word het steeds gecompliceerder, blijken er nog allerlei andere dingen aan de hand te zijn en volgt de ene waaaaaaaat complete plot twist de andere op. Er komen steeds meer puzzelstukjes en het verhaal word enorm gevarieerd en heel goed geschreven! Alles past in elkaar. Star Trek Voyager is gewoon genieten van goeie science fiction. Ik ben Star Trek fan en dit vind ik de leukste serie er van. 5 Mr Robot / Outlander Mr Robot is gewoon een hele leuke serie over een jonge hacker en een hacker clubje. Outlander, omdat ie zooo romantisch is. 6 Dexter Over een seriemoordenaar die uit gewetensbezwaren alleen 'slechte' mensen wil vermoorden om zijn aandrang te stillen. Roept natuurlijk allemaal thema's op. Daarbij heb ik er zelf ook regelmatig om gelachen. 7 The X Files Sja, wie kent het niet... The truth is out there! Hele vette serie. 8 Black Sails Echt genieten deze serie, ook als je niks met piraten hebt. Goed verhaal, sexy mannen, mooie, stoere vrouwen, veel actie en avontuur, een aantal dramatische liefdesverhalen op de achtergond waarbij die tussen Captain Charles Vane en Eleanor wel met stip op nr 1 staat. Het verhaal speelt ongeveer 5 jaar voor het bekende boek; treasure island. Veel bekende piraten uit het verleden zoals Ann Bonney, Black Beard, Charles Vane en Jack Rakham zitten in de serie verwerkt. Heel leuk omdat die allemaal echt bestaan hebben. 9 House of Cards Heel erg spannend. Fascinerend hoe Claire en Francis hun leven as power couple aanpakken. En hoe over lijken je kunt gaan met je ambitie. 10 Stranger Things Een groepje jonge jongens maakt vanalles mee met een parallele wereld en een 'monster' wat daar vandaan komt, onze wereld in. Hij is eng en spannend, maar geen horror. Speelt begin jaren 80 waardoor heerlijke referenties aan de nerd cultuur van die tijd. Alleen al de muziek vind ik daarom leuk.
1 star trek Voyager 2 star trek deep space 9 3 star trek the original series 4 star trek Enterprise 5 Star trek the next generation 6 sense8 7 Battlestar Galactica (nieuwe) 8 x files 9 stranger things 10 house of cards En als ik alsjeblieft alle star trek samen op 1 mag zetten komt dit er nog bij: - Monty python's flying circus (ander genre maar moet er echt bij vind ik) - Outlander - the big bang theory - friends @iMoeder alles wat in jouw top 10 staat en niet in mijne heb ik nog niet gezien, behalve the 100. Die vind ik leuk maar niet top 10 waardig.
Ik hou van series, maar weet even niet in welke volgorde ze horen. Zitten ook wel ‘suffe’ series bij, waar je niet te veel bij na hoeft te denken. Vond je trouwens het einde van Dexter niet ook hevig teleurstellend? Deed bijna afbreuk aan de hele serie, die ik wel geniaal vond. Mijn lijstje: Fringe Dexter Homeland (tm seizoen 3 geloof ik) Criminal minds Grey’s anatomy Elementary Gilmore girls Charmed Medium NCIS (Breaking bad, house of cards en game of thrones staan al een tijd op mijn ‘to do list’ )
The Walking dead Game of thrones Sons of Anarchy Prison Break Lost (Idem het einde) En altijd heerlijk: criminal minds, greys anatomy en desperate housewives. Orphan black en the 100 vind ik ook vermakelijk
Lost : is gewoon de grondlegger van de betere series. Ben er zeker van dat als lost nooit was uitgebracht er heel veel series van nu niet zouden bestaan. The 100: het begin lijkt een beetje op een tienerserie maar het wordt en is gewoon een kleigoed verhaal. Gedeeltelijke eerste plaats met lost voor mij. Terra Nova: in de toekomst is de aarde zo vervuild dat een oplossing gezocht moet worden en die werd gevonden. Door een wormhole kunnen ze 85miljoen jaar terug in de tijd gaan. Selectieve groepen mogen er naarheen. Geweldig verhaal. Eerste aflevering was ook de duurste aflevering ooit in de series. Jammer genoeg is hier maar 1 seizoen van gemaakt. Was even sprake van dat Netflix het zou over nemen maar ik vrees dat er nooit een 2e seizoen gaat komen. One tree Hill: eigenlijk een luchtige tienerserie maar echt leuk. Ik hoop dat die ook eens op Netflix gaat komen. The rain: door een virus in de regen moeten mensen schuilen. Ze volgen een familie die jaren later uit hun bunker komen en de wereld ingaan. Ik ben benieuwd naar seizoen 2 The last ship: door een pandemie komst 80% van de wereldbevolking om. 2 microbiologen zitten op een schip met de bemanning van een torpedobootjager op zoek naar een vaccin. Pretty little liar: gewoon leuk The walking dead: Kent iedereen wel vermoed ik Salvation: De show gaat over de ontdekking van een astreoïde die de aarde in slechts zes maanden zal treffen, met de nadruk op de pogingen om het te voorkomen en de wereldwijde vertakkingen. Geweldige serie Zoals jullie zien hou ik van apocalyptische series Ik heb niet echt een top zoveel maar dit zijn echt mijn favos Wat ook nog tot m'n favoriete series behoort : - zoo - stranger things - scorpions - Jericho - revolution - over there - wanted - nowhere boys - fringe
Geen bepaalde volgorde maar; The OA Stranger Things The 100 Jericho The Rain Orphan Black Black Mirror Under the done Invasion The Killing Ik hou vooral van sci-fi of post-apocalyptische series. Heb ook wel alles van Pretty Little Liars gezien etc. Van sommige series vind ik het einde wel wat afgeraffeld, Under the Dome bijvoorbeeld.
In willekeurige volgorde The 100 The blacklist Orange is the new black Ncis Narcos The shooter Alterated Carbob Johan Falk Buffy the vampire slayer Prison break
Op nr 1 game of thrones Daarna geen volgorde: - outlander - the reign - mcleod' s daughters ( heb ik al 100 keer gekeken vanaf dat ik 12 was ofzo en volg het nu weer op tv ) - homeland - stranger things - american horror story - black mirror - dexter - breaking bad
Ik heb geen specifieke volgorde -friends -gilmore girls - pretty little liars -mcleods daughters -sex and the city -suits -white collar -the handsmaids tale (net begonnen maar als je m niet hebt gezien echt doen!!) -the blacklist -breaking bad
Friends How I met your mother Orange is the new black Suits Dexter Gillmore Girls Shooter Heel wisselend qua genre als ik het zo bekijk, maar ik kan intens meeleven en mezelf identificeren met alle personages. Heerlijk!
1. Desperate housewives 2. Gilmore girls 3. White collar 4. Bates motel 5. Criminal minds 6. NCIS (originele) 7. Flikken Maastricht 8. Pretty little liars 9. Lie to me 10. Charmed
Hmmm, lastig. Niet in specifieke volgorde: Game of Thrones The Walking Dead Handmaids Tale Homeland Downton Abbey Younger Grey’s Anatomy (fan van het eerste uur) The Good Wife Billions Taboo True Blood Zijn er al meer dan 10 maar dit zijn iig een groot aantal van mijn ‘uninterrupted binges’
oh, er schieten me een aantal geniale komedies te binnen... green wing father ted the league of gentlemen