Hormoon behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Thinkpositive, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thinkpositive

13 jan 2017
    68
    1
    8
    .
    Hasselt
    Hallo,

Wij zijn onlangs bij een psychologe moeten komen ivm onze opstart voor icsi.
    In dit gesprek kwamen verschillende factoren aan bod, oa. mijn te laag gewicht (bmi is ongeveer 16).
    Ik heb hen gezegd dat ik hier niks aan kan veranderen, het zit in de familie en meer als een kg krijg ik er nooit bij..
    Ze zei dat het kan dat mede hierdoor word beslist dat wij niet mogen opstarten omdat ze een standaard dosis hebben qua hormonen en ze niet weten of mn lichaam dit aan zal kunnen.

Ik vroeg dus of de dosissen niet aangepast kunnen worden. Wat me logisch lijkt aangezien niet elke dosis voor iedereen zal werken (laag-gemiddeld-hoog gewicht).
    Ze zei dat dit kan maar dat ze nog altijd een minimum dosis moeten aanhouden en dat dit mischien al te hoog kan zijn voor mij.

Zijn er hier dames met ondergewicht die toch zijn mogen starten met behandeling? En hoe reageerde je lichaam? Kwam je wat kilootjes bij of vielen jullie net af?

Ik hoop zo dat ze ons door dit niet afwijzen.. nog twee weken geduld...

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier een geval waar bij écht eerst MOEST aankomen. Ik mocht pas starten met een behandeling als mijn BMI minstens 18 was. Achteraf gezien ben ik wel blij. Het heeft even geduurd (verandering in leefstijl) maar een zwangerschap brengt zo veel met zich mee dat je lichaam het echt fysiek wel aan moet kunnen. Stel je voor, het is jouw gezondheid maar óók die van je kleine waar je lichaam voor moet zorgen.
    Kun je bijv. proberen calorierijke dingen te eten? Hier niet gefocust op extra suikers enzo maar wel volle melkproducten, pasta's maken met romige sauzen, 'zwaar en stevig' brood eten, volvette kaas etc..
    Het duurt even, maar na een paar weken / maanden zitten er echt wel een aantal kilo's bij. Ik ben maar klein, dus een paar extra kilo's zorgen relatief snel voor een stijging van je BMI.
    Succes en ze zeggen het echt niet voor niets! Al klinkt het stom. De vk begon er ook over tijdens de intake terwijl mijn bmi hoger dan 18 was. Ik heb haar dan ook vriendelijk verzocht er pas over te beginnen als tijdens de zwangerschap blijkt dat ik te langzaam groei ofzo. Ik eet harstikke goed (genoeg!) en ik ga mezelf niet volmesten.

3. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Kleine aanvulling: ik moest ook van een laag bmi komen (16) en dit is écht te laag ;)

Deel Deze Pagina