hoi! Thijs is afgelopen weekend een half jaar geworden. Maar hij was helemaal niet vrolijk en gezellig op zijn halve verjaardag. Het arme kereltje krijgt namelijk 4 tanden tegelijk. Hij had al twee ondertandjes en nu krijgt hij in een keer 4 boventanden. Twee zijn er al door, de andere twee zie ik aankomen. Herkennen jullie dat, zo veel tanden in een keer? Zou hij er nog lang last van houden? Lies
Agos ik blijf het sneu vinden die tandjes! Lotte heeft laatst 2 snijtanden onder en 2 hoektanden boven in een keer doorgekregen. Kort daarna kwam ook al een hoektand onder door. Ook haar 4 kiezen kreeg ze tegelijk en dat terwijl het best lang duurde (ik meen met 8 maanden) voordat ze haar 1e tandje door kreeg.
Hoi! Mijn zoontje is nu 11 weken en we hebben het idee dat er al een tandje (en zover ik kan zien zelfs 2...) doorkomt (komen)! Hij kluift heel de tijd op zijn vuistje, ook als hij net heeft gegeten. Hij kwijlt meer. Is veel moeier en minder opgewekt. En aan de ene kant is er een klein bobbeltje te zien, met wat wittig tandvlees eronder en aan de andere kant is alleen wat wittig tandvlees te zien. Al zou dit érg vroeg zijn (niks is onmogelijk, want sommige worden mét een tanden geboren!), kloppen deze symptomen of denken jullie er anders over? Hij slaapt wel heel veel (veel eerder inslapen dan normaal), dus dat is niet écht een typisch symptoom. Misschien dat jullie kindjes dit juist ook hadden? Ben erg benieuwd naar reacties! Groetjes, Anouk
Bij Anne-Fleur kwamen haar 4 boventanden ongelijk maar tegelijk eruit... geen gezicht, net een trapeze hihi
Hoi Noukeltje, ik herken de symptomen die jij beschrijft wel. Ook het slapen. Thijs slaapt zich op dit monent een slag in de rondte (terwijl ik alleen maar hoorde over slapeloze nachten bij het doorkomen van tanden). Lies
Alyssa haar onderste 2 tandjes kwamen rond 6/7 maanden en ongeveer 1½ maand geleden kwamen haar hoektandjes door (draculaatje hihi) en tegelijk kwamen dus ook de tandjes er tussen! Vind het best lang duren eer ze helemaal eruit zijn...
Hier een kindje wat dus heel onrustig slaapt door doorkomende tanden. Het schijnen vooral de boventanden te zijn die zoveel last bezorgen. Hier is er nu 1 echt door. Ik vermoed dat nr 2 morgen of overmorgen door zal prikken, want hij heeft zo liggen huilen vanavond. Denk dat er ook 2 hoektandjes of snijtandjes aan zitten te komen.
Schijnen heel vervelende tanden te zijn als ze door moeten komen. Hier was het ook zeker geen pretje... pfff ben echt blij dat ze door zijn heur!
Jaime had exact hetzelfde. TWee tanden door en de andere twee kon je zowat al zien zitten. De vijfde is nu ook doorgekomen. Vond eerst dat ze snel groeiden maar bij nader inzien ben ik van gedachten veranderd.. Misschien komt dat doordat het erzoveel zijn? Ze zijn trouwens behoorlijk scherp. VAn de week beet ze op mijn vinger toen ik een stukje brood in haar mondje stopte...aaaaauuuuuuwwww
Trouwens t beste schijnt te zijn dat als ze veel last hebben ze op korstjes te laten kauwen, dat masseert t tandvlees en maakt t zachter
dat kwijlen en op handjes sabbelen heeft ayman nu ook maar ik heb niet het idee dat er tandjes doorkomen
Hoi Ayyildizf Zit er bij Ayman ook een bobbeltje op het kaakje en is het tandvlees eronder wat wittig? Ik twijfel, gezien de leeftijd van Misha, ook of er tandjes doorkomen, maar mijn man twijfelt niet en is ervan overtuigd... We zien wel, hij heeft verder geen last en wij, doordat hij zoveel slaapt, ook niet Groetjes, Anouk
de twee snijtanden boven zijn nu door, het wachten is nu op de hoektanden. Ik blijf het echt sneu vinden. Hij is echt heel huilirig en helemaal niet vrolijk. Van mij mag het wel over zijn! Lies