Mijn zoontje is ziek. Hij hoest heel veel een heeft erg last van zijn keeltje. Als hij moet hoesten is hij daarna bijna ontroostbaar, heel zielig. Hij heeft vannacht ook alleen maar geslapen tussen 0.00 en 3.00 bij ons in bed want in zijn eigen bedje wil hij nu niet. Daarna nog wat kleine tukjes bij mij op de arm of in de doek. Kan je een baby van 5 maanden iets geven tegen keelpijn? Ik ga straks ook naar de ha maar dacht misschien hebben jullie tips.
Heb je thuis luuf? Dat kan je onder de voetjes smeren en borst en ruggetje. Pcm kan je ook geven en veel laten drinken maar hij is nog maar 5 maanden en hoe dat zit weet ik niet meer. Straks ook effe naar de ha bellen ja, zou ik ook doen bij zo een klein huppelke. Heel veel beterschap
Mijn dochtertje van 4 mnd heeft hetzelfde. Zo zielig he, bij die kleintjes . Het enige dat wij doen is pcm zetpil geven en vaak hele kleine beetjes koude melk of water, beiden op aanraden van de ha. Verder konden/ mochten we niets doen helaas. Ik hoop maar dat het snel wat minder wordt. Arme hompies!
Ik weet nog of je bv of fv geeft, maar je zou wat kamillethee in een fles kunnen geven (uiteraard lauw!). Kamille verzacht.
Thnx dames, ik gebruik luuf al, smeer een klein beetje onder zijn voetjes. Pcm geven we enkel 's nachts. Kamillethee heb ik nog niet geprobeerd ga ik doen. Maar hij wil eigenlijk nooit iets anders drinken dan warme melk. Ik heb bij de ha wel zo'n pufding gehad omdat hij zo raspend ademt en een beetje benauwd is. Hopelijk gaat het snel weer beter, vind het zo sneu.
Ja hier ook gehad! Niks gedaan eigenlijk ging na een weekje over (paar dagen keelpijn toen hoesten en verstopte neus en nu is hij weer ''gezond'') Iets vake lauw water en kleine flesjes melk gegeven..
Maar waarom geef je dan alleen 's nachts pcm als hij er zo ontzettend veel laat van heeft? Beterschap voor de kleine!
Omdat ik het hem niet te vaak wil geven. En 's nachts lijkt hij er het meest last van te hebben. Maar het pufje van de ha doet goed zijn werk! Vannacht weer goed geslapen. Om 0.30 wakker voor een fles en daarna tot 6.00 toen was hij weer erg aan het hoesten.
Mijn kleine had rond 6 maanden een lichte keelontsteking en ik moest hem juist 3x per dag pcm geven. Toen ging het snel beter. En idd tussikind, werkt heel goed
Gewoon paracetamol geven. Het is echt een heel lichte pijnstilling. Keelpijn doet echt veel pijn en als ze slechter gaat drinken is dat ook niet goed! Paracetamol werkt het beste als je het met regelmaat geeft in dit soort gevallen, dus inderdaad drie keer per dag, een paar dagen achter elkaar. Dan is de grootste ellende wel weer voorbij waarschijnlijk. Ik deel je mening dat je weinig wilt geven, maar soms is het niet anders. Mijn dochter heeft denk ik vier zetpillen gehad tot op heden (wordt bijna drie). Mijn zoon heeft al zeker vier doosjes versleten (altijd oorpijn en het duurt lang hoor voordat daar iets aan wordt gedaan). Was zeker niet het plan maar anders ging het echt niet.