hoeveelheid voeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door summer28, 31 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. summer28

    summer28 Lid

    12 okt 2006
    91
    0
    0
    ik heb een vraagje.
    op het cb zeggen ze dat 180/6 voeding het meeste is dat gegeven mag worden, maar nu zie ik hier heel vaak dat mensen 210/7 geven?
    hoe zit dit nu?

    nog een vraag rilana krijgt nu vier voedingen, maar ze vraagt wel om de vier uur een voeding. dit met name overdag. s'avonds red ze het wel om langer zonder voeding.
    nu slaapt ze wel tot ongeveer 8.30/ 9.15 dus kom zo wel uit met vier voedingen.
    maar in principe moet ze toch wat langer zonder voeding kunnen?

    en wanneer mag je ze extra drinken en een broodkorstje geven?

    alvast bedankt voor je antwoord

    groetjes wendy
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Een richtlijn is inderdaad 180cc water met 6 schepjes. maar het ene kind is het andere niet. Het hangt mede samen met leeftijd, gewicht, aantal voedingen, eetlust kindje etc etc.

    Met 4 voedingen is niets mis mee. Als ze zelf zo haar ritme bepaalt is dat prima. Het aantal uren ertussen lijt me ook goed.

    Met een broodkorstje zou ik wachten tot de 6 maanden. Maar sommigen geven het wel eerder. Extra drinken mag je rustig geven.

    Ilja
     
  3. summer28

    summer28 Lid

    12 okt 2006
    91
    0
    0
    dank je wel voor je andwoord.

    extra drinken wil ik wel geven, maar wat kan ik dan geven?
    Alleen het probeel is denk ik dat rilana zoveel zuigkracht heeft dat ik bang ben dat het te hard gaat.
    Ze krijgt nu 6 scheppen nutriton of 3 scheppen nutriton en 3 scheppen nutrix door haar voeding en ze krijgt het uit een 0 tot 3 maanden speen en dan nog heeft ze hem in 15 minuten leeg soms al sneller.
    dus welke speen kan ik dan het beste gebruiken?
    groetjes summer
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je kan water proberen, iets van slappe thee, diksap etc etc. Welke speen je hiervoor kan gebruiken moet je even zelf uitproberen. Je zou eventueel ook nog een tuitbeker kunnen proberen.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina