vier vraagjes

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sophora, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophora

Sophora Lid

16 okt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

3 maanden geleden ben ik bevallen.

- er zit nu een kuil in mijn buik zo's 8 cm onder mijn navel. Komt dit door de striae of is dit iets anders? (buik is wel heel flubberig, maar hangt niet ofzo)
    - Als ik aan mijn navel zit heb ik een beetje pijn van mijn navel tot aan mijn schaambeen. een soort trekkende pijn. Is dit normaal, of betekent het dat de boel toch nog niet terug in model is gekomen van binnen?
    - Als ik van de fiets af stap heb ik een enorme drukkende pijn in mijn clitoris. soms ook als ik van een stoel af kom. Het lijkt wel of dat ding dan in de verdrukking zit of zo. Hoe lang duurt het meestal voor zoiets over is?
    - Ik heb na de bevallig vreselijke aambeien gehad. Ze zitten er nog steeds, maar nu inwendig, bij het poepen (die houding) komen ze er uit. Ik heb er gelukkig geen pijn meer van. Betekent dit dat ik na een volgende bevalling daar weer zo'n last mee zal krijgen?

dankjewel alvast!

groet, Sophora

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Die kuil zou te maken kunnen hebben met dat je buikspieren nog niet goed terug op hun plaats zijn. Het is wel belangrijk dat dit gebeurd. Je kan naar de huisarts gaan met de klacht om te kijken of het niets anders is, bijvoorbeeld een navelbreuk of gewoon slappe buikwand. Anders kan je er mee naar de fysio als het toch om de buikspieren gaat. Het drukkende gevoel hoor ik wel vaker. Dit staat ook in relatie met de bekkenbodemspieren, die je ook weer goed moet gaan trainen. Dit kan icm hulp van fyio als je dit lastig vindt. De aambeien zijn lastig, ze verdwijnen niet altijd. Wat ik je wel kan aanraden is om curanol tabletten kuur te gebruiken, hier kunnen ook inwendige aambeien door verminderen. Er is een site van als je zoekt op de merknaam.

Succes

Evelien

Deel Deze Pagina