Hoi meiden! Ik ben 26 weken zwanger en sinds een paar weken heb ik af en toe harde buiken. Soms doen ze ook echt pijn. Laatste 2 weken heb ik ze dagelijks en 2x in de week doen ze echt pijn. Kan dit kwaad? Ik werk al maar een paar uurtjes in de week en verder doe ik al erg rustig aan. Ik krijg ze al als ik een stukje ga lopen ofzo. Ik hoor graag jullie ervaringen, bedankt! Liefs
Dan zou ik toch de vk maar eens bellen' eigenlijk nu direct, want harde buiken mogen geen pijn doen! Sterkte ermee meid
Inderdaad, ook hier het advies gekregen dat als de harde buiken pijn doen meteen aan de bel te trekken.
same here.(over het advies krijgen) harde buiken mogen geen pijn doen, doet dat het wel: direct bellen
Ik ben momenteel ook 26 weken zwanger en heb gisteren ook veel harde buiken gehad maar ik had afgelopen weekend echt veel te veel gedaan.Veel getild en gesjouwd en werd er gisteren direct op afgerekend.Hier begonnen ze ook wel pijnlijk te worden maar dat kwam mede omdat ik die nacht veel last van mijn darmen had gehad en heel mijn buik gevoelig was.Ik had het zelfs al met naar de keuken lopen.Gisteravond lekker gaan zitten met mijn benen omhoog en mijn buik gemasseerd en toen werd mijn buik veel rustiger,Vandaag gewoon gewerkt en geen harde buiken gehad,Als ze echt pijnlijk zijn moet je zeker contact opnemen. Succes,
Ik heb 2w geleden 's morgens harde buiken gehad die pijn deden. Zh gebeld wat ik moest doen, onmiddellijk aan de monitor... Gyn heeft toen ook de lengte van de bm-hals gemeten. Uiteindelijk was alles goed en mocht ik naar huis. Niet twijfelen meid, bellen!
Okeej! Wist het niet meer precies, ben zelf nl op 26 weken opgenomen met een onrustige buik maar is alweer ruim 3 jaar geleden
Ik heb het ook al langer dat ik ze 's avonds heb, maar doen niet echt pijn en is ook normaal zei de gyn bij controle. Bij mij is het 'maar' 2 jaar geleden maar moet zo'n dingen ook opnieuw vragen hoor
Max 10 en pijnlijk? of max 10 pijnloze? Want ik heb er op sommige dagen echt wel meer dan 10 harde buiken hoor.(geen pijn) Ik ben het inmiddels bijna wel gewend dat harde buiken er gewoon bij horen. Moet wel zeggen dat mijn harde buiken vaak wel binnen een paar minuten weer verdwenen zijn. Het is niet zo dat ik 10 minuten met een harde buik rondloop. Vind het toch wel raar dat mijn vk er zo luchtig in is. Omdat ik hier toch andere dingen lees. Ik vertel het steeds, en elke keer hoef ik mij geen zorgen te maken. Dat doe ik ook niet hoor, nou ja wel toen ik ze eens een paar uur lang echt achter elkaar had. (maar dat had wel een oorzaak, te veel gedaan, en gezellig gehad met vriendlief) Heb toen wel gebeld, en vk vond het volkomen normaal. Maar mijn vk zegt steeds dat ik nou eenmaal zo'n persoon ben die alle harde buiken opmerk
Hier zei vk: pijn is altijd reden om te bellen. Frequentie alleen als het er meerdere per uur zijn en je de oorzaak niet kan achterhalen.
Op deze termijn pijnloos. Ze mogen nl. niet zorgen voor ontsluiting en die kans heb je met pijnlijke harde buiken. Niet altijd, maar het kan. Hier zijn harde buiken 's avonds ook al een tijdje normaal hoor. Maar ze doen geen pijn. En er zijn ook wel dagen bij dat het meer dan 10 zijn, zeker als je wat drukker bezig bent geweest. En dan moet je maar rusten zei de gyn. Dus eigenlijk gewoon goed naar je lichaam luisteren.
Dank jullie wel voor jullie reactie! Ik heb 2 weken geleden gebeld omdat ik zo'n pijn had en toen moest ik verplicht een dag niks doen en op de bank liggen. Dus dat ga ik nu dan ook maar doen als ik pijn heb... Harde buiken zijn normaal, dat weet ik ondertussen. Maar idd, ze horen geen pijn te doen. Ik kan prima een dag niks doen, maar niet als het verplicht moet. Haha!
Dat leer je wel Je weet immers waarom je verplicht niets mag doen. Lekker een boek erbij nemen of leuke film opzetten en genieten van de bewegingen van je kleintje Moest je na het rusten nog last hebben, zeker terugbellen he.