Hallo dames. Ik wil hier even mijn verhaal kwijt. Mijn vriend en ik zijn bezig voor ons 2e kindje. Zondag 15-02 (1 dag na NOD) had ik een licht positieve zwangerschapstest. Woensdag 18-02 nogmaals getest en weer licht positief. Afgelopen vrijdag begon ik ineens te bloeden, niet veel maar wel helder rood en veel buikkrampen. Ik dacht dat ik toch ongesteld was geworden. Maar het probleem is dat het niet echt door heeft gezet. De 2e dag was er alleen nog wat bloed bij het afvegen. En gisteren en vandaag enkel wat bruin bij afvegen. Dit ben ik bij een menstruatie totaal niet gewend. Meestal bloed ik een dag of 3 hevig met bijhorende krampen en dan 2 a 3 dagen wat lichter. Daarom begin ik mij af te vragen of dit wel een gewone menstruatie was. Zou het ook een miskraam kunnen zijn geweest? Ik heb dat nog nooit meegemaakt dus heb geen idee of het vergelijkbaar is. Ik zou afgelopen vrijdag pas 5 weken zijn. Heb ook geen rare dingen gezien bij het bloed, enkel wat stolsels en slijm. (maar een eventueel vruchtje zou misschien ook veel te klein zijn toch?) Ik weet het even niet meer. Zijn er dames die dit herkennen?
Allereerst,wil je een foto plaatsen van je positieve Testen? En heb je na het bloedverlies nog weer getest en hoe zag die eruit?Eventueel ook een foto?
Deze foto is van vorige week zondag. Het streepje van woensdag was iets duidelijker maar daar heb ik helaas geen foto van. Ik heb ook nog geen nieuwe test gedaan. Wel al nieuwe besteld dus als die binnen zijn zal ik nog eens testen.
Meer vrouwen bloeden in het begin van een zwangerschap. Soms blijft het dan goed gaan en soms niet. Hevige krampen erbij zijn helaas vaak geen goed teken. Een eventueel vruchtje kom je bij 5 weken ook niet tegen. Ik zou even contact opnemen met een verloskundige voor een echo.
Bij een echo zal je echt nog niets zien, dat kan pas met een week of zes. Het enige dat je kunt doen is afwachten en over een paar dagen nogmaals testen. Mogelijk is er wel een bevruchting geweest, maar is het bij de innesteling al fout gegaan. Sterkte!