even in de war!

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Rica, 1 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik moet kraamzorg regelen alleeeen, nu heb ik 3 adressen gekregen van de vk en kom er niet uit! kan gewoon niet kiezen!

keuze uit;

De kraamvogel
    Monique Boer
    Naviva

De website van de kraamvogel en naviva zien er goed uit, die van monique boer staat weinig info vind ik. Maar het voordeel daarvan is dat je van te voren weet wie er komt, waar je ook mee kennis maakt.
    Ik weet het even niet meer!
    Iemand ervaringen of tips, welke moet ik kiezen...ik weet het echt niet!

2. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik heb de kraamvogel gehad, en ben er erg tevreden over
    succes met je keuze

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey Rica,

Lastig he? Je moet gewoon op je gevoel af gaan. En je kan natuurlijk altijd eens vragen in je omgeving wat de ervaringen zijn.

Wij kregen van de vk ongeveer 7 verschillende folders mee :D Hebben uiteindelijk voor Isis gekozen.

Succes!

Liefs Linn

4. alinda27

alinda27 Lid

16 mrt 2010
    85
    0
    0
    kraamverzorgende
    Elburg
    Het beste is om idd gewoon je gevoel te volgen daarin.
    Ik werk zelf bij de Kraamvogel, dus die zou ik je uiteraard aanraden... ha ha ha. Maar mijn ervaring is ook dat het er vaak ook gewoon aan ligt wat voor persoon je krijgt als kraamverzorgende. En dan maakt de organisatie niet echt veel uit denk ik.
    Ik weet ook dat een vriendin van mij bij Monique Boer zat en dus een vaste kraamhulp zou krijgen en dit van te voren wist maar uiteindelijk dus ook nog een ander kreeg. Ze kunnen dit dus nooit garanderen. Hoop dat je er wat aan hebt....

5. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Monique Boer en dan vragen naar iemand van de 'Kraamzorggroep'! Super service, echt waar. :)

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Volgens mij wonen we bij elkaar in de buurt :) Ik twijfelde ook tussen kraamvogel en navida. Heb uiteindelijk voor kraamvogel gekozen. Had een paar vragen opgesteld en heb gewoon om info gevraagd. Degene bij wie ik het beste gevoel had heb ik me uiteindelijk aangemeld.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja noord nederland :)

vind het nog steeds lastig.... zal er wel uitkomen maar pfff

8. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Wij hadden voor de Kraamvogel gekozen. Vond alles van hun er wel gelikt uitzien. Mijn vk stuurde mensen ook vaak naar Monique Boer, omdat die wat kleinschaliger zijn en je daarom een grotere kans hebt dat je de hele kraamperiode dezelfde kraamverzorgende krijgt. Hier streven ze natuurlijk ook wel naar bij de Kraamvogel, maar garantie heb je nooit. De Kraamvogel is mij iig heel goed bevallen, veel en prettige begeleiding gehad bij de borstvoeding en gewoon één kraamverzorgende (schat van een vrouw trouwens) gehad, die ook heel flexibel was, ondanks dat het druk was en met kerst samenviel. Succes met je keuze!

9. Nemo81

Nemo81 Actief lid

16 mrt 2010
    338
    0
    16
    Zeker weten Kraamvogel!!
    We hebben net heerlijk genoten van supergoede dienstverlening.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wij hadden de kraamvogel. Wij kregen couveuse nazorg omdat onze zoontjes 12 weken te vroeg zijn geboren. Was een hele lieve vrouw die langs kwam.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Op de site van Zilveren Kruis stond een kort overzicht van alle kraambureaus in de regio, met daarbij een paar kenmerken en rapportcijfers van hun klanten. Ik vond dat wel nuttige informatie.

Bij de eerste hadden wij de kraamvogel; ik vond ze goed. Vooral fijn dat ze zelf een lactatiekundige in dienst hadden, die snel en makkelijk kon worden ingeschakeld toen dit nodig was.

Ik snap niet zo goed hoe een bureau vooraf kan vertellen wie jouw kraamhulp wordt; hoe doen ze dat met hun planning??

12. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Wij hadden ook de kraamvogel aangevraagd maar uiteindelijk geen kraamzorg gehad omdat ik bij mijn zoontje in het ziekenhuis ben gebleven en we telaag verzekerd waren voor couveuse nazorg.
    Maar alles was prima in orde: voorgesprek, informatie en toen ik afbelde waren ze ook heel attent.
    Later nog telefoontje gehad hoe het met mijn zoontje was.

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    geen idee, werdt mij verteld. 3 weken voor de uitgerekende datum komt de kraamhulp kennis maken met het gezin. Deze is gewoon je vaste (voor zover kan).
    dat is mij gezegd hoor.

Ik denk dat ik dan toch voor de kraamvogel ga, hoor daar veel goede dingen over en heeft veel sterren.

14. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    hier ook 2 keer kraamvogel gehad.
    is me goed bevallen alleen jammer dat de 2e keer ik een kraamverzorgster kreeg die alles in het huis deed maar niets voor mij ik of me vriend moesten steeds mijn eigen eten maken terwijl zij al haar boterham zat te eten en drinken en fruit moest ik ook steeds zelf pakken.
    ik kon het haar wel vragen en dan dee ze het wel maar dat was ik na 2 dagen ook wel zat dus dee ik het zelf maar of me vriend.

maar dat ligt natuurlijk aan de kraamverzorgster en niet aan de organisatie!
    over de kraamvogel zelf heb ik niet meer dan goede ervaring mee kwa contact en service.

15. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Wij hadden Naviva en daar heb ik nu weer voor gekozen. Vond ze echt super! Helaas wel 2 verschillende verzorgsters gehad omdat mijn vriend vergeten was aan te geven dat ik met ks was bevallen. De eerste deed echt alles in huis, mocht echt niets doen en ook mijn vriend werd bediend met een bammetje en kop koffie voor hij naar zijn werk ging :D

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb gekozen voor de Kraamvogel. Ik kon kiezen uit meer dan 10 instanties!!
    Maar ik durfde steeds geen kraamzorg te regelen ivm angst dat het mis zou gaan. Uiteindelijk met bijna 20 weken het pas geregeld...

Bij mijn eigenlijke favoriete kon ik niet meer omdat ze rond mijn uitgerekende datum al vol zaten. Omdat in mijn omgeving veel mensen bij de Kraamvogel kraamhulp hebben gehad heb ik daar ook maar voor gekozen. Vandaag de intake gehad en heb er een goed gevoel bij.

17. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Hier ook de kraamvogel, heb het erg prettig ervaren. Zou er de volgende keer weer voor kiezen. :)

18. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik had bij onze eerste een kraamzorgbureau hier uit de regio (beviel erg goed) maar zij nemen niet meer klanten aan dan ze aankunnen (ze garanderen iedereen de maximale uren zorg en één kraamverzorgster per kraamperiode) en voor onze tweede zaten ze al vol.

Heb toen een mail gestuurd naar Monique Boer maar daar heb ik nooit enige reactie op ontvangen. Tja... dat vind ik wel het minste wat je kunt doen dus heb ik me ingeschreven bij De Kraamvogel. Toen De Kraamvogel nog niet bestond waren dit allemaal afzonderlijke bureaus (waaronder de kraamzorg van Icare) en zij stonden hier in de regio niet zo goed bekend (verhalen over 3 kraamverzorgsters tijdens minimale zorg van 3 uur per dag in vakantieperiodes) maar volgens mij is het aardig veranderd sinds het Kraamvogel is geworden want ik hoor nu voornamelijk positieve verhalen! Ik ben benieuwd en als we wat minder uren krijgen, dan is dat maar zo. Het is nu allemaal niet zo nieuw meer als bij de eerste en een stofzuiger door het huis halen kunnen meer mensen.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou het is de kraamvogel geworden :) heb eindelijk kunnen bellen!

bedankt allemaal!

20. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben voor kraamzorg het groene kruis gekozen (is ook noord-nederland)
    We hebben niet verder gekeken omdat een familielid daar kraamverzorgende is en we haar graag wouden.

Deel Deze Pagina