Hoi Dames, Ik kon geen ander topic terug vinden dus dacht maak maar een nieuwe aan. Ik zal me even voorstellen. Ik ben een 28-jarige vrouw die sinds vorig jaar maart samen met mijn vriend zijn begonnen met het stoppen met de pil. Iets in mij zei al dat het niet vanzelf zou gaan.. Nou en dat bleek ook. De eerste maanden had ik een onregelmatige cyclus en na een maand of 8 had ik ineens geen cyclus meer. Uiteindelijk naar de ha gestapt maar daar werd ik al snel afgewimpeld met afwachten, afwachten en nog eens afwachten. Uiteindelijk een doorverwijzing gekregen voor de fertiliteitsarts. Vragenlijst invullen, op gesprek komen, echo maken en bloedprikken. En ja daar was het verlossende antwoord. Ik heb PCOS. Vl zijn zwemmers waren goed genoeg. Beginnen met clomid 50 mg. Helaas werkte dit niet voldoende dus over naar 100 mg de eerste maand keurig zn werk gedaan maar daarna ook helaas niet. Nu dus over op spuiten. Zondag begonnen met Gonal F en volgende week echo. Vond de eerste keer een ramp. Terwijl ik zelf verpleegkundige ben en heel stoer zei dat gaat me wel lukken nu wel aan gewend. Bijwerkingen weinig last van. Graag zou ik jullie ervaringen delen en uitwisselen. Dus dames klets gezellig mee.
ik lees graag mee inmiddels met 150mg clomid bezig maar op dag 11 was er nog niks te zien vrijdag volgende meting maar denk dat deze ook niet aan zal slaan bij 50 en 100mg was er ook helemaal geen verandering dus de volgende opties worden spuiten of laseren
Welkom Dutch Diamond! Balen zeg dat clomid niks doet! Hopelijk heb je toch nog een ei en ánders snel over op iets wat wel gaat werken. Van laseren heb ik nog nooit gehoord. Wat houdt dat in dan?
het is een leo operatie ofzo heb me er niet helemaal in verdiept maar ze maken 2 sneetjes en dan gaan ze met een gloeiende naald de blaasjes wegbranden
Hmm nog nooit gehoord maargoed dat kan dus ook al. Alhoewel het me geen pretje lijkt. Wanneer heb je weer echo?
Je verhaal lijkt heel erg op de mijne! Grappig Ik ben 27. Ook in maart vorig jaar gestopt met de pil. De eerste maanden leek het vrij regelmatig voor mij doen en in de 4e maand zelfs zwanger! Helaas liep dit uit op een miskraam. Daarna was mijn cyclus echt hopeloos!! Ook ik werd afgewimpeld bij de ha. Proverakuurtje hier, Primolutkuurtje daar.. Niets hielp. Bij de gynaecoloog kwamen we er via echo (en later bloedprikken) achter dat ik PCOS heb. Zaadonderzoek bij vriend was verder goed! Clomid 50mg deed niets. Nu in de ronde van 100mg, maar ziet eruit dat dit ook niets doet. Op cd16 een echo gehad en de grootste was 8,5 mm Ze begon ook over Gonal F. Maandag moet ik terug en hoor ik hoe of wat. Knap dat je jezelf spuit! Daar zie ik nog wel een beetje tegen op eigenlijk...
@ elles krijg je hierna eventueel geen 150mg clomid meer? tegen de spuiten zie ik ook heel erg op maar denk iedereen wel
@Elles: lijkt inderdaad veel op elkaar haha. Nou spannend ook weer. Maar het voordeel van spuiten is dat je minder bijwerkingen hebt. Van de clomid had ik ontzettend veel opvliegers en dat is bij Gonal F niet. Dus maar positief bekijken. En de eerste keer spuiten vond ik ook doodeng (had ik niet gedacht) maar daarna went het snel. ben benieuwd wat ze maandag zeggen. Succes! En laat maar weten! @DutchDiamond ik ben ook van 100 overgegaan naar spuiten. Hierbij weet ik zeker dat ik een eisprong krijg en dat was bij clomid niet. En vanwege de bijwerkingen afgesproken dat ik geen 150 zou proberen maar gelijk op spuiten over zou gaan. Doen ze wel vaker vooral als clomid niet aanslaat. Succes morgen! Ik moet dinsdag terug voor een echo. Dus dan weet ik of het aanslaat of dat ik misschien meer eenheden moet spuiten.
@bel85 oke had ik dat eerder geweten dan had ik daar ook nagevraagt aangezien 50mg en 100mg totaal niet aansloeg en ik ook behoorlijkk wat bijwerkingen heb MAAR ik heb een ei van 14mm in een mooi hart vormpje moet maandag weer terug voor nog een echo
Ja inderdaad! Snap ik. Maar je hebt al een groeiend ei dus misschien wordt het beloond!! Fijn! Succes en ben benieuwd maandag.
Oh wauw Dutchdiamond, 14 mm! En welke cyclusdag was het? Ik weet niet of ik nog 150 Mg Clomid krijg. Eerlijk gezegd hoop ik het niet. Hoe stom dat misschien ook klinkt ik ga het maandag navragen.
Klinkt niet stom hoor, snap je helemaal. Ik had ook de keuze of nog aankijken met clomid 150 of over op spuiten en dan wee t je zeker dat je ei ook springt en minder bijwerkingen. Dus voor mij was de keus snel gemaakt. Gewoon overleggen.
nee joh elles is niet stom hoor ik had geen keuze werd gewoon op de 150mg gram gezet was er niet blij mee met al die bijwerkingen maar is wel de eerste keer dat clomid voor mij werkt dus misschien wel de moeite om het te proberen
Ben benieuwd wat ze zeggen maandag. We zien het wel. MOCHT ik de keus hebben, kies ik wel meteen voor Gonal. Wel fijn voor je, DutchDiamond, dat 150mg werkt bij jou! Zijn jullie allebei bezig voor jullie eerste kindje?
Ja ik geef je groot gelijk! Ben benieuwd. Wij zijn inderdaad bezig voor ons eerste kindje. Jullie ook?
ook wij zijn bezig voor de eerste nooit gedacht dat het zo zwaar zou zijn vooral met 2 zwangere in de familie