Twijfels

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisalisalisa, 21 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisalisalisa

Lisalisalisa Bekend lid

21 feb 2016
    703
    426
    63
    Vrouw
    Opvoeder
    Aalst, België
    In nov 2016 werden wij onverwachts mama en papa van ons eerste wondertje, dolblij waren we!
    Nog onverwachtser kregen we in jul 17 het nieuws dat we een brusje verwachtte, helaas moesten we in dec 17 reeds afscheid nemen.

We zouden graag bij een volgende zwangerschap wat financiële zekerheid hebben, daar we dat tot hiertoe nooit hadden. Ik heb nog geen recht op een volwaardige uitkering (hier in belgië moet je daarvoor 1 jaar voltijds gewerkt hebben). Ik heb nu in totaal een 5,5 maand voltijds gewerkt. (bijna altijd deeltijds gewerkt, en steeds korte contracten) .Bij gevolg krijg ik bij elke werkloosheid maar +400 eur/maand.
    Sinds februari van dit jaar werkte ik dus met 60% (was het enige wat ze daar konden bieden). Dit liep tot augustus. In september was ik werkloos en nu sinds 1 oktober eindelijk voltijds aan het werk ter vervanging van iemand in zwangerschapsrust. Ik werk echter in een sector waar je voor 12weken zws moet stoppen met werken..

Het verlangen naar een brusje voor onze Torre en Fenn* is zo groot. Ik wacht nu al bijna een jaar omdat we eenerzijds het verlies van Fenn moeten kunnen verwerken en anderzijds omwille van het financiële..
    Ik had vorig jaar echter wel gehoopt dat we eindelijk wat zekerheid zouden hebben.. Positief is wel dat we dit jaar ons eigen stekje hebben gekocht én niet langer huren..

Mijn contract loopt echter voor de vervanging tijdens de zws en moederschapsrust van een vaste werknemer. Zij is nu 15weken ver. Dus wellicht ergens tem begin september (of augustus)?
    Wanneer ik echter van het werk verwijder wordt krijg ik maar 60% van het brutoloon en na de zws wss nog 30%.. Dit is uiteraard niet zo veel.. Dit is haalbaar maar uiteraard een moeilijke keuze. Een keuze waarbij mijn vriend meestal wel kiest voor 'wachten' tot ik een vaste job heb ofzo.. (hij werkt al een jaar vast bij dezelfde werkgever)..

Ik wil echter zo graag een brusje.. Maar da's uiteraard ook niet lief voor mijn collega's, de bewoners van mijn leefgroep (werk als opvoeder). Ik merk wel dat ik verlang naar een andere sector daar de shiften moeilijk te combineren zijn met mijn gezin én de jobinhoud mij niet bepaald ligt. (Wassen en verzorgen van bewoners, veel huishoudelijke taken,..)..

Ik zie ook weer overal zwangere vrouwen of kleine babytjes of gezinnetjes met twee kindjes die het uitstekend lijken te hebben. En ik heb het er enorm moeilijk mij.. Het is een tijd veel minder fel geweest maar het is terug..

Maar de essentie is dus dat ik nu eindelijk werk wil maken van een brusje...
    Mensen die in een vergelijkbare situatie zitten of zaten? Wat hebben jullie beslist? Wat was jullie verhaal.. ?
    Kozen jullie voor financiêle zekerheid? voor een kindje? ..

Vertel maar ( sorry voor mijn chaotische verhaal) ..

2. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Hoe oud ben je?

Hier zijn de omstandigheden steeds zo geweest dat we hebben moeten wachten. Dus tja, ik zou wachten adviseren... Enige zelfbeheersing is geen onmogelijkheid, als er geen reden is om te verwachten dat je kansen de komende vijf jaar afnemen.

3. Beebylove

Beebylove Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Tja heel eerlijk... er zijn altijd redenen om te wachten. Wat er ook gebeurt t vind zijn weg wel weer.

4. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ik vind het financiele plaatje wel echt belangrijk om op de rit te hebben. Er kan altijd iets onverwacht gebeuren maar als de situatie al niet gunstig is zou ik echt wachten

Deel Deze Pagina