echo na miskraam?

Discussion in 'Miskraam' started by lin81, Nov 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lin81

lin81 Nieuw lid

Feb 26, 2009
    2
    0
    0
    Hoi,

Heb een vraagje, hebben jullie een echo gekregen na jullie miskraam?

Ik begon afgelopen zondag te bloeden (6,5 weken zwanger) en heb maandag gelijk de verloskundige gebeld. Omdat ik stolsels in het bloed heb en mijn zwangerschapssymptomen afnamen zei de verloskundige dat het idd ging om een miskraam.
    Ze gaf aan dat ik het moest zien als een hevige menstruatie. Verder eigenlijk geen info gehad.

Nu heb ik een schoonzus die aangaf erop aan te dringen om een echo te vragen of de baarmoeder schoon is. Na haar miskraam is namelijk weefsel blijven zitten waardoor ze na 3 weken ontzettend veel bloed heeft verloren en alsnog gecurreteerd moest worden.
    Het zou mij iig geruststellen maar is het wel de bedoeling om naar een echo te vragen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Liefs

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    heej, nee ik kreeg niet standaard een echo, maar na 4 dagen flink bloeden belde ik de vk om te vragen of dat normaal was, toen kon ik binnen een half uurtje in het ziekenhuis terecht voor een controle echo. gelukkig was alles goed.
    bij ons bij de vk praktijk gaan ze er vanuit dat als het bloeden binnen een week minder wordt dat het dan goed is gegaan en dat je bm schoon is... je krijgt dus niet zomaar een echo...
    sterkte!

3. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Het is niet standaard tenzij je een risico-geval bent en bijvoorbeeld andere medische problemen hebt waarbij een ontsteking gevaarlijk is. Meestal met een dergelijke vroege miskraam ruimt het lichaam alles zelf op. Mocht je lang blijven bloeden of enorm blijven bloeden trek aan de bel. Gemiddeld duurt het bloeden net zo lang als een flinke menstruatie en zie je het dagelijks minder worden.

Sterkte!

4. Trees

Trees Niet meer actief

Ook hier is de echo niet standaard en zelf vond ik het ook niet altijd prettig om te doen (toch erg confronterend om zo lege baarmoeder te zien). Over het algemeen kon ik het zelf elke keer wel aanvoelen of alles eruit was of niet. Bij een aantal miskramen bleef ik wekenlang buikpijn hebben en helderrood bloedverlies, doordat er wat weefsel was achtergebleven.

Mocht je je heel ongerust voelen, kun je altijd om een echo vragen. Bij aanhoudend heftig bloedverlies en heftige buikpijn altijd bellen! Sterkte ermee!

5. ano

ano Fanatiek lid

Jul 12, 2009
    2,296
    351
    83
    ik kreeg wel standaard een echo bij mijn gyn.
    En ik vond dat zelf wel erg prettig dan weet ik tenminste dat alles netjes weg is.
    Anders blijf je zo onzeker.

6. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik had vorige week zondag een miskraam en moest maandag gelijk in het ziekenhuis melden. hier werd alles nagekeken. nu moet ik donderdag terug komen om te kijken of alles schoon is. vind dit wel erg prettig zo weet ik dat alles schoon is

7. Feline81

Feline81 Lid

Jan 7, 2009
    23
    0
    0
    Mijn echo staat 2 week na mijn MK gepland. Dit is inderdaad een controle echo om te kijken of alles netjes schoon is.
    Ik weet niet of ze het bij ons in elke situatie doen. Ik heb inprincipe 5-6 week rondgelopen met een 'dood vruchtje' voordat ik mijn MK kreeg. Of dat meespeelt weet ik niet.
    Kreeg ineerste instantie een spoedecho i.v.m bloedverlies, 10 dagen later een controle echo om te kijken of het vruchtje er nog zat en misschien toch nog gegroeit was (die nacht kreeg ik mijn miskraam) en dus 2 week later controle echo. (Die moet ik nog krijgen)
    Voel je je onzeker dan kun je natuurlijk altijd bellen en je verhaal uitleggen. Bij mij zijn ze heel begripvol en ondernemen ze ook echt actie als je ergens erg over in zit.
    Heel veel sterkte meid!

8. Florida13

Florida13 Fanatiek lid

Feb 25, 2008
    1,485
    2
    0
    Ik heb wel 2 x naar mijn vmk een echo gehad om te kijken of alles weg is...

9. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb ook de dag erna een echo gehad. Maar dat kwam bij mij volgens mij alleen omdat ik al 16 weken zwanger was, anders had ik geen echo gekregen.

10. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

Feb 1, 2009
    264
    0
    0

Als je na de behandeling hevig zal blijven bloeden,dan zit er nog weefsel.
    Maar je mag een paar dagen nadat je bent geholpen wel een kleine beetje bloed verliezen en na die paar dagen stopt het gewoon.
    Ik heb die ervaring wel,en dan moet het binnen ook wel schoon zijn hoor.
    Maar bij twijfel vraag het even na en dan kunnen ze je gerust stellen.
    Doe wat je gevoel je zegt.

X Sun

Share This Page