Utrogestan-beginner

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Zaza258, 1 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Gisteren mijn eerste IUI gehad. Spannend! Mocht ook met utrogestan beginnen, aangezien ik last heb van vroeg bruinverlies na mijn ovulatie. Ik ben de arts daar heel dankbaar voor, want het schijnt niet snel voorgeschreven te worden...

Het inbrengen ging goed, maar ik heb wel een beetje jeuk nu en sinds zojuist witte vlokjes bij het plassen. Herkenbaar? Of is dit niet in orde?

Ik ben dus echt een beginner met de bolletjes, dus tips en ervaringen zijn welkom! Bedankt alvast :)

2. Ninge

Ninge Bekend lid

27 jan 2016
    900
    123
    43
    Vrouw
    Uhm, je zal nog wel veel meer wit gaan verliezen, het geeft een hele hoop troep ;). Beetje olieachtig wit in de wc en gewoon echt de omhulsels maar dan opgelost in de broek.... Maar.... Het is voor een goed doel :).
    Branderig was het bij mij niet echt, misschien dat wel even in de gaten houden. Succes!
    Het is trouwens echt progesteron, dus je zult je ook wel zwanger gaan voelen!

3. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Ik heb net mijn eerste IUI achter de rug (helaas mislukt) en moest ook utro gebruiken. Jeuk heb ik niet gehad, maar ik verloor inderdaad wel wit spul. Volgens mij heeft je lichaam na een half uur ofzo al opgenomen wat het nodig heeft en de rest, ja, dat komt er dus weer uit;) Dat kan dus verder geen kwaad, maar vies is het wel want het komt ook in je slipje. Een inlegkruisje is wel aan te raden.

Bij mij heeft het ook mijn menstruatie uitgesteld, dat is wel vervelend. Werd 17 dpo pas ongesteld terwijl ik normaal gesproken op 13 of 14 dpo ongesteld word.

Verder heb ik totaal geen bijwerkingen gehad van de utro, heb me dan ook geen moment zwanger gevoeld.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik ga meelezen. Ik heb de afgelopen rondes pregnyl gebruikt na de eisprong maar ga vanaf deze ronde vragen om utro. Afgelopen ronde heb ik namelijk vanaf 3dpo al bloed/bruinverlies gekregen (en gehouden voor ruim 2 weken). Het is pas weggegaan nadat ik een stuk of 3 injecties Menopur heb gezet.
    Brengen jullie het in met inbrenghuls? En wat is jullie dosering? Ben benieuwd naar de ervaringen. Maandag heb ik mijn eerste fm weer en dan ga ik erom vragen.

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Trouwens, de ronde hiervoor heb ik al dat tussentijdse bloedverlies níet gehad! Ik herken die lange periodes van bloed/bruinverlies wel van vroeger, nog vóórdat ik aan de pil ging. Ik had dat toen helaas ook!

6. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Ik heb altijd ingebracht met een inbrenghuls (3x2 bolletjes per dag). De witte troep hoort er helaas bij, fijn is het niet, maar het is voor een goed doel. Pijn of jeuk hoor je er niet van te krijgen, maar je kan met inbrengen natuurlijk wel net aan de binnenkant iets schuren bijvoorbeeld. De zwangerschapssymptomen horen er ook bij inderdaad, erg verwarrend soms :)

7. Nath91

Nath91 Bekend lid

2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Je gaat nog complete bolletjes resten verliezen. Tja geeft bolletjes nemen een hele andere dimensie he. Haha succes.. ik had ze 3x daags 2. 15 Dagen meen ik.. vies spul. Had gelukkig een inbreng applicator

8. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor alle reacties.
    Gelukkig is de jeuk weer snel weggegaan. Was maar kort. Zal wel zijn omdat m'n lichaam wéér iets nieuws constateerde (Menopur, Gonal-F, Pregnyl en nu ook nog utro... ;))

Het witte komt inderdaad nog steeds mee, maar fijn om te horen dat het erbij hoort. Ik pak nu 3 bolletjes per dag (1 's ochtends en 2 's avonds), want het ziekenhuis heeft niet gezegd hoeveel. Dus ik doe het maar zoals in de bijsluiter staat. En met zo'n applicator gaat het prima.

Ik ben heel benieuwd wat de komende tijd gaat gebeuren. Het lijkt me zó fijn om eindelijk eens een normale, langere, spot-vrije luteale fase te hebben. Uiteraard nòg mooier als ik zwanger zou zijn, maar ja, laat ik maar niet te veel hopen... Het is pas de eerste IUI.

Heeft het bij jullie trouwens gewerkt met zwanger worden? Of had je het idee dat het door de utrogestan kwam?

9. Loenie

Loenie Actief lid

27 okt 2014
    479
    0
    16
    Wat gek dat ze niet hebben gezegd hoeveel je er moet gebruiken:$ Staat het ook niet op een sticker op het doosje zelf?

Ik had geen inbrenghuls, maar zonder gaat ook prima. Hier helaas nog geen ervaring met zwanger worden, maar het was dan ook de eerste ronde iui.

Ik duim voor je dat je straks zwanger bent!

10. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Op de bijsluiter gaan ze uit van 3 per dag, dus ik doe dat maar.
    De arts had het wel op het recept geschreven, maar ik ben zo dom geweest er niet op de te kijken voordat ik het inleverde. In de ziekenhuis-apotheek de utro gehaald en dus weg recept... 🙈
    Stom he? Zal morgen anders nog even bellen...
    Bedankt voor de reacties in elk geval!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heb vanochtend ook Utrogestan meegekregen. In principe moest het niet uitmaken of ik Pregnyl of Utro zou gebruiken na de eisprong tot de testdag, maar ik uitgelegd hoe ik me erbij voelde en dat was geen enkel probleem (vorige ronde veel tussentijds bloedverlies gehad, vandaar). Heb 60 stuks meegekregen en moet vanaf de eisprong 2x2 capsules inbrengen, dus 's ochtends en 's avonds. Ze gaf geen tijd aan dus volgens mij maakt het niets uit.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Meest gangbare is 2x per dag 2 bolletjes. En enigszins op vaste tijden. Dus bijvoorbeeld om 7 uur en 19 uur.

13. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Bedankt Nina en Aircitap! Ik houd ook 's ochtends en 's avonds aan. Het is wel een beetje een rommeltje, maar ik ben er echt blij mee. Zeker als ik voor het eerst niet zo vroeg begin met spotten, maar dat zullen we de komende week gaan meemaken...

Wat fijn dat je ook utro hebt gekregen Nina! Bij mij ging het ook vrij eenvoudig, maar ik begrijp van veel dames op dit forum dat het niet zo vanzelfsprekend is. Er zijn hier dames die het 'goud' noemen omdat ze er zo snel zwanger van raakten. Hopen dat het bij ons ook zo is! :)

14. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja idd. Hier heb ik komende do de 2e follikelmeting. Ben benieuwd. Had vandaag 2 eitjes van 10,5 en 11 mm.

15. maryjames

maryjames Bekend lid

25 aug 2014
    734
    126
    43
    NULL
    NULL
    ik gebruik 3x daags 2 bolletjes mbv een inbrenghuls. gaat tot nu toe wel redelijk goed, alleen af en toe spul dat er weer uitkomt er erg vermoeid word ik ervan

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    #16 Nina Sanders, 6 dec 2016
    Laatst bewerkt: 6 dec 2016
    Hee, ik zie trouwens dat er geen inbrenghuls is geleverd bij mij.
    Volgens mij heb ik wel redelijk lange vingers ;);)Bewaren

17. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hahah Nina! Die applicator is wel handig, maar volgens mij niet persé noodzakelijk, dus dat komt wel goed. Is wel een beetje vies hoor... Maar ja, we zijn wel wat gewend inmiddels he? ;)

Zijn er trouwens nog meer dames met ervaring met utro?
    Ik heb zoveel vragen :(

Breekt de menstruatie soms door de utro heen?
    Duurt het lang na het stoppen met utro voor je ongesteld wordt?
    Mocht ik zo gelukkig zijn dat ik zwanger ben: ga je dan door met utro?

En voor de zwangeren/moeders:
    In de hoeveelste ronde met utro werd je zwanger?
    Denk je dat het door de utro kwam dat je zwanger werd?

Sorry voor alle vragen. De bijsluiter is zó beknopt! ;)

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    De bijsluiter is idd beknopt. Anders even de poli apotheek bellen? Ik heb 60 stuks mee gekregen dus bij 4 per dag is dat vijftien dagen vanaf mijn ei.

19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Hoi Zaza, zie dat er nog niet gereageerd is. Mijn ervaring met 3 bollen per dag was dat de ongesteldheid er niet doorheen kwam. 1x werd ik circa 4 dagen na stoppen ongesteld. (Er is toen wel soort van bevruchting/innesteling geweest, want hcg 36, maar niet genoeg).

De ronde daarna was het raak. Dus de 2e IUI ronde met utrogestan (totaal de 3e ronde, eerste IUI was zonder utrogestan). Ik denk zeker dat dit geholpen heeft omdat het bij mij na bijna 2 jaar tot 2 keer toe tot een bevruchting heeft geleid. Alleen zeker weten doe ik het natuurlijk nooit. Ook zal het bij iedere vrouw weer anders zijn.

Ik mocht 1 week na de positieve test (op 5 weken dus) stoppen met de utrogestan. Vond dit wel heel spannend. Zeker omdat ik op de fora ook veel ervaringen lees van vrouwen die tot 12 weken door moesten gaan. Maar was er ook zo klaar mee (veel last van bijwerkingen) dat ik toch ben gestopt en dat gaat tot nu toe goed. Natuurlijk heeft dit trouwens ook te maken met de reden waarom je het gebruikt. Bij IVF of ICSI wordt de cylus vaak kunstmatig opgewekt en maakt je lichaam zelf onvoldoende progesteron. Dit werkte voor mij, maar zal in elke situatie voor iedere vrouw weer anders zijn.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier inmiddels zo ver dat morgenvroeg de Pregnyl erin gaat, en maandagochtend start ik met de utro!

Deel Deze Pagina