vierde ronde

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door saartjuh, 13 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Bedankt Nina!
    Ja dat wachten...vreselijk gewoon! Pas over 17 dagen mijn ei!
    Ben nu erg ongi! Nog nooit zo erg geweest sinds......mijn twaalfde hihi
    succes allemaal
    liefs Nikkie

2. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    @Lafo, altijd lastig om te wachten tot je NOD. Zou leuk zijn als je zelf gaat bijdragen aan een roze lijst! ;)

@Ienieminie, alvast veel klusplezier, en hopelijk met resultaat!

@Nikkie80, je hormoonhuishouding is weer goed op orde zo te horen! Over een aantal dagen gewoon lekker rustig beginnen met klussen, misschien komt je ei wel eerder deze maand, je weet maar nooit. Zorg dat je hem niet mist.

Hier alles prima in orde :D

3. jeldou

jeldou Bekend lid

8 jan 2007
    729
    0
    0
    He dames, nou hier flink aan de klus! hihi. Weet niet wanneer mijn eisprong is maar hij is één dezer dagen! Manlief moet dus maandag weg, maar maandagochten ook nog even aan de klus! hihii
    We zien het wel.. Ik ben nou nog relaxt, maar straks na mijn ei voel ik alle pijntjes en dingetjes weer wat kan wijzen op een zwangerschap..
    pffff Ik hoop dat ik er straks niet zo mee bezig ben, ik moet het van me afzetten.. Maar ja, je hoopt toch elke keer weer.. hihiihi
    Succes dames en toitoitoi!

4. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ik weet eigenlijk niet of mijn hormoonhuishouding op orde is. Ik ben wel erg ongi! Ik hou nu mijn cyclus van 35 dagen aan....maar voor hetzelfde geldt is 'ie nu korter..... :(
    Ik begin maar tijdig met klussen :D Ik wil hem niet missen idd!
    Als je ongi wordt, hoef dat niet te betekenen dat je ook een ei hebt, toch?
    Ik zit te denken om te beginnen met ovu-testen.
    Maar ja, wanneer moet ik dan beginnen met testen, gezien mijn erg onregelmatige cyclus (zie onderschrift)?
    Iemand ervaring hiermee?

Succes allemaal

5. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    same here... :rolleyes: zooooo irritant, je hebt geen poot om op te staan... :(

6. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    @Nikkie80, ongi hoeft inderdaad niet per definitie te betekenen dat je je ei heb gehad, maar met een mooie cyclus van 31 en 35 dagen kan je daar denk ik wel vanuit gaan. Een positieve ovulatietest is zelfs geen garantie dat er daadwerkelijk een eisprong plaats vindt, je temperatuur geeft dat wel aan.
    Ik denk dat je eisprong in de afgelopen twee cyclussen ergens tussen cyclusdag 16 en 24 heeft plaatsgevonden, dat is vrij ruim genomen omdat ik niet weet hoelang jou luteale fase (de tweede helft van je cyclus tussen eisprong en NOD) gemiddeld duurt (ligt ongeveer tussen de 10 en 15 dagen).
    Ik gebruik zelf ovulatietesten van mattcare of sensitest, zijn niet duur en werken goed. Als je ze de eerste keer gebruikt wordt aangeraden om vanaf dag 10 te beginnen, lijkt me voor jou wat vroeg, dag 13 of 14 is denk ik prima. En zelfs dan kan het zijn dat je er aardig wat nodig hebt.
    Eventueel kan je beginnen met je temperatuur bij te houden op www.fertilityfriend.com , kan je in iedergeval checken of je echt je ei heb gehad en voorkomen dat je te vroeg test. Na een aantal maanden zul je zien dat je meer inzicht krijgt in je cyclus en je op basis van je temperatuur en cervixslijm goed kan inschatten wanneer je ei eraan komt. Je lichaam vertelt je veel meer dan je denkt!
    Maar het mooiste zou zijn als je deze maand in het roze mag. Veel klusplezier ;)

7. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant

Ben zojuist aan het kijken bij fertilityfriend.com. Ik heb me , gratis hoop ik, aangemeld. Ik kan alleen de temp kaart niet vinden. Ze hebebn het daar over lessen te volgen?
    Welke knop moet ik daar aanklikken?

P.S. bedankt voor de tip! Ik dacht altijd, dat een ovutest heel betrouwbaar is. Misschien dat ik wel beide ga doen!

8. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Nou meiden denk dat het niks wordt deze maand, heb sinds gisteren last van buitensporig veel bruinverlies, normaliter heb ik dit ook maar dan sluimerend, nu echt zoveel dat heel m'n onderbroek vol zit :oops: sorry voor details, meiden zet hem op! Er is zo weinig roze de laatste tijd :rolleyes:

9. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Idd ik mag dus in het rood........

10. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Ik heb me altijd voorgenomen om niet gefrustreerd te raken als we ooit aan kinderen zouden beginnen. Maar stiekem ben ik het toch haha en dat terwijl we pas in ronde 4 zitten. Het is niet zo dat ik al aan het tempen ben enzo maar gebruik wel trouw iedere maand de calculator op de site. Tel netjes het aantal dagen van mijn cyclus haha...mijn man die roept dan al "komt ze weer met de kalender", maar goed we blijven lachen en gaan er gewoon weer voor :thumup:

11. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    Ronde 4

Kim85
    18 aug: Jorntenfemmigje
    17 aug: Ties
    19 aug: Regi
    20 aug: Jippeltje
    21 aug: angeliquevugts
    Saartjuh
    29 aug: Butterfly1
    30 aug: Nina1983
    31 aug: Ienieminnie

1 sept: Jeldou
    7 sept: Wensje
    8 sept: Sindy
    16 sept: Lafo
    16 sept: Petty
    21 sept: YAYA1
    21 sept: Ramona
    22 sept: Sjarlottuh

8 okt: Nikkie80

aantal :( : 10 (waarvan 1 mk:cry: )
    aantal :) : 1

Kom op meiden meer roze willen we zien!

Ronde 5
    6 sept: Charis
    17 Sept: Butterfly1
    21 sept: Angeliquevugts
    26 sept: Ienieminnie

2 okt: Nina1983

@Lafo, balen meid, en nog meer rood op de lijst, dat was niet de bedoeling! Bij mij is het ook heel wisselend, de ene keer breekt ongi in een keer door, de andere keer een sluimerend aantreden dat soms zelfs een paar dagen duurt. Succes in de volgende ronde. Als je je nieuwe NOD weet kan ik je weer toevoegen (of je kan zelf een poging wagen ;) )

@Nikkie80, even inloggen op de site. Aan de linkerkant zie je my chart, die klik je aan. Vervolgens zie je aan de linkerkant van je scherm weer een menu, daar klik je op cycles en vervolgens in het submenu start new cycle.
    Ik de eerste cyclus lekker makkelijk beginnen met het bijhouden van je temperatuur en eventueel cervixslijm (maar daar moet je wat handigheid in krijgen om de verschillende slijmsoorten uit elkaar te houden).
    Hier nog een link naar het handboek van fertilityfriend, absoluut niet noodzakelijk om door te lezen, maar als je je een keer verveelt en je iets meer wil weten wat er zich allemaal in je lichaam afspeelt en hoe FF de temperatuurscurve beoordeelt is het best geinig.
    http://www.fertilityfriend.com/HelpCent ... ndbook.pdf

En meiden, vanaf nu wil ik de namen op de lijst alleen nog maar roze maken! Kom op ;)

12. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    Ronde 4

Kim85
    Saartjuh

aantal :( : 11 (waarvan 1 mk:cry: )

Ronde 5

Oeps, bij het updaten van de lijst moet ik natuurlijk wel de getallen aanpassen :oops:

13. petty

petty Actief lid

10 jul 2007
    451
    0
    0
    nou maak mijn naam maar rood, ben net ongesteld geworden klotezooi! geheel onverwachts en een week eerder dan de vorige! ik ben zo onregelmatig als de pest..wordt er gek van!

maarja niet getreurd op naar ronde 5! ik doe weer mee!

liefs!

14. Phantasia

Phantasia Lid

22 aug 2007
    41
    0
    0
    Hellevoetsluis
    Hallo meiden

Voor mij begint nu het afwachten naar de 4e ronde :D :D , ben in mei gestopt met de pil na 16 jaar slikken. Dus meiden zet me op de lijst ;)

15. Lafo

Lafo VIP lid

27 jun 2007
    7.460
    0
    0
    Kantoormiep
    Rhoon
    Hallo meiden, heel raar maar het is bij een paar druppels bloed gebleven op dag 28 van m'n cyclus wat moet ik hier nu weer van denken.....lichaam doet echt raar dames!

16. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Ik zou ff wachten en anders als het niet doorzet er even een testje tegenaan gooien.
    Succes!

Liefs

17. Charis

Charis Actief lid

10 jul 2007
    123
    0
    0
    Hey meiden, ohhh sorry dat ik ff niets had laten horen...
    ik ben nog steeds niet ongi en al 6 dagen overtijd maar wel bruineverlies nu dus denk dat ik toch nog ongi ga worden aangezien ik dus al iets van 7 negatieve testen heb gehad alleen zoooo vaag mijn temp was de laatste 6 dagen 37.0 a 37.1 en vanochtend 37.3! Maar wel bruinespotting hier :( zucht wat een raar lichaam!

Meiden succes he!

18. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hallo allemaal! Hoe is het met jullie? Hier mijn laatste daagjes ongi. Ik was het deze keer heeeel erg, nog nooit zo erg en lang gehad (vandaag al 1 week en er nog niet helemaal vanaf!)
    Ik heb het SMEP-pen nog eens opgezocht Jeldou. Ik heb de nederlandse uitleg kunnen vinden. Ik zal dan wel een aantal ovutesten moeten kopen en pas beginnen op dag 13 ofzo, aangezien mijn langste cyclus 35 dagen is..... Want daar staat dat je vanaf dag 10 moet starten met ovutesten en klussen, uitgaande van een een cyclus van 28 dagen....klopt toch he?
    Ik wil de ovutesten van deze site bestellen. Worden ze discreet verzonden? Niet iedereen hoeft te zien dan we bezig zijn he?
    Ook ben ik van plan om de volgende ronde te starten met tempen van FF .
    Nog bedankt voor de uitleg Nina! Ik moet het nog wel even uitproberen. Als het de volgende ronde niet lukt, dan vraag ik jouw hulp weer hierbij haha! Toch wel handig he zo'n forum!

Succes allemaal
    dikke kuzz

19. Nina1983

Nina1983 Actief lid

9 mei 2007
    156
    0
    0
    Utrecht
    Ronde 4

Kim85
    Saartjuh

aantal :( : 12 (waarvan 1 mk:cry: )

Ronde 5

@Petty, je staat in het rood, als je je nieuwe NOD geeft zet ik je op weer op de lijst voor ronde 5, nieuwe ronde nieuwe kansen ;)

@Lafo, hoe staat ie bij jou, heb je nog even in het rood laten staan, hoop dat ik er alsnog roze van mag maken. Vervelend die onduidelijkheid. Heb zelf weleens gehad dat ik 2 dagen 's morgens iets rood bloedverlies had, vervolgens de rest van de dag niets, de morgen erna helemaal niets en dat het 's avonds dan toch echt doorbrak.

@Charis, wow 6 dagen overtijd, dat wekt mijn nieuwgierigheid. Dat betekent dat je nu rond DPO 20 zit. Ben wel benieuwd naar je temperatuurskaartje, maar kan hem niet zo snel vinden. Wellicht ben jij een van de meiden die pas laat HCG aanmaakt, ik hoop het zo voor je....

@Phantasia, als je je NOD geeft voeg ik je aan de lijst toe. Welkom trouwens bij dit topic.

@chantal29, blijven lachen en het plezier beleven aan het klussen is de goede instelling. Een tip vertrouw niet al te blindelings op de calculator van de site, als je stopt met klussen nadat de calculator je ei aangeeft kan het zijn dat je hem net mist als de tweede helft van je cyclus iets korter is dan waar de site vanuit gaat.

@Nikkie80, al een week ongi, dat is wel erg lang, vervelend. Bij beginnen met ovulatietesten op dag 13 was ik uitgegaand van je cyclus van 31 dagen. Je kan voor alle zekerheid op dag 10 beginnen (denk alleen dat je dan aardig wat testen zult hebben zonder streep of een heel heel licht streepje), net wat je zelf wilt. Testen worden bezorgd in een rode envelop met allemaal roze hartjes met daarop heel groot de naam van de leverancier :D Nee hoor, keurig netjes, zeer discreet, in een witte envelop met jou adres erop en daaronder het postbusnr en adres van de afzender. Maak je geen zorgen. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

20. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Haha Nina! Ik schrok al, rode envelop met hartjes!
    Gelukkig niet! Staat er op de (witte) evenlop de naam van de leverancier (ik weet niet wat die naam is). Als ze dat maar niet kunnen linken met zwangerschap.....mogen ze pas weten als het zover is!

Ik denk idd dat ik begin rond dag 12/13. Anders moet ik er wel heeeel erg veel bestellen!
    Ben benieuwd, ik hou jullie op de hoogte. Mijn ongi is bijna over.....eindelijk!

Deel Deze Pagina