Vieren jullie nog het Sinterklaasfeest?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anouk2005, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tjiptjap

tjiptjap Bekend lid

24 okt 2014
    950
    0
    0
    Yup, de komende jaren wordt gewoon sinterklaas gevierd, ik denk dat ik de buurman ga vragen om op het raam te kloppen. Vroeger kwam er bij ons nooit een sint langs en dat ben ik ook niet van plan te doen. Met kerst vier ik de winterwende (ook een soort vam geboorte ;)).

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij blijven het nog wel vieren met familie, zo gezellig! En wij hebben nog nooit bergen cadeaus gedaan, gewoon 3 cadeautjes per kind van rond de 8 euro.

Eigenlijk denk ik dat wij het zo vieren zoals jij het wil gaan vieren. Gewoon gezellig en een paar cadeautjes, meer niet. En naar de intocht natuurlijk, zo gezellig!

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Jaaaa, zeker Sinterklaas! Ik vind het een heerlijk feest. Die spanning bij de kindjes, de verhalen die je erbij kunt verzinnen. Zalig! Wij vierden het ook al voordat we kinderen hadden. Maar nu met de kids erbij vind ik het helemaal fantastisch. Hoogtepunt van het jaar, wat mij betreft. Dat ik dol ben op pepernoten en gevulde speculaas, helpt ook mee. :)

Met de volwassenen trekken we lootjes en schrijven we grappige / plagende gedichten voor elkaar. Voor de kinderen best veel cadeaus. Te veel, vind ik. Maar het aantal cadeaus dat wij geven is al een concessie tussen wat mijn man wil en wat ik wil. Dan nog de cadeaus van opa&oma, oom&tante. Ik vind het alles bij elkaar wel te gek. Zeker omdat de jongste ook nog jarig is in die periode.

4. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wij vieren het wel. Ik wil dit jaar juist voor het eerst een Sint en een Piet thuis laten komen! Mijn oudste is nu vier en heeft het er al over. Ik heb er zin in!

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, wij gaan het vieren.

6. Ja echt wel! Ik was dolblij toen ik hoorde dat er ook een Sinterklaasfeest op het werk van m'n man is. We vieren het thuis en we gaan ook nog naar 'Park van Sint' in Ouwehands Dierenpark. Nu al zin in :D Ik vind het ook zo leuk om ze 'onverwachts' tegen te komen in winkelcentra e.d. :D

7. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Precies! Pas wanneer de jongste niet meer in de Sint gelooft, gaan we het anders (of geheel niet meer) vieren. Tot die tijd gaan we naar de intocht, mogen de kinderen hun schoen zetten en vieren we pakjesavond. :)

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Tuurlijk vieren wij het. Hier juist in de omgeving meer sint vierders door heel de pieten discussie. Wij willen het kinderfeest juist behouden,door het zelf te versoberen laat je het zelf verdwijnen.

hier is sint naast cadeautjes ook liedjes zingen,sint knutselen,pepernoten en sint lekkers bakken,schoen zetten,leuke spanning. Kortom zoals ik het vroeger ook had.

9. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik zou niet zonder kunnen. Ik moet ieder jaar weer denken aan die gezellige avonden vroeger toen ik klein was. Ik heb een broertje van net 7 die vorig jaar nog geloofde, dit jaar weet ik het niet ;). Maar er wordt bij mijn moeder thuis dus gewoon pakjesavond gevierd en daar ben ik dan natuurlijk bij. Ouderwets gezellig met warme chocolademelk, strooigoed, de buurman die op de deur bonst en dan een zak met cadeautjes in de gang. Ik kijk er nu al naar uit.

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Wij hebben het tot nu toe niet gevierd (althans niet dCht) onze oudste dochter snapte de hele heisa niet en gezien we ook al kerst vieren en we allemaal jarig zijn vlak voor kerst deden we er weinig aan.
    Inmiddels denk ik dat ze het dit jaar wel meer doorheeft dus denk dat we het dit jaar wel iets meer 'tot leven laten komen' haha ook voor onze jongste is het straks wel erg leuk (over een jaar of 2)

11. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

dit jaar niet dan lig ik waarschijnlijk in mijn kraambed.
    zolang het nog bestaat ben ik wel van plan om het te vieren.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Wij vieren gewoon nog sinterklaas, net zolang tot dat ze niet meer geloven. Ben al bezig met de verlanglijsten en langzaam de cadeaus aan het inkopen :)

13. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Wat bijzonder te lezen dat iedereen daar zulke mooie herinneringen aan heeft.

Ik bedacht in groep 1 al dat Sinterklaas niet kon bestaan (ik was iets te bijdehand), toen ik dus 4,5 jaar was geloofde ik het al niet. Misschien dat ik de Sinterklaas met 3,5 jaar wel geloofde, maar daar herinner ik me dan weer niks van. Ik herinner me alleen maar dat ik jaaaaaaaren m'n mond moest houden in de klas en dat ik elk jaar later dacht van de kinderen die nog wel geloofden van zijn jullie achterlijk ofzo ;)
    Helaas waren mijn ouders van mening dat als je er niet in geloofde je het ook niet hoefde te vieren. En ik moet zeggen, dochter is straks 2,5 jaar maar enigst kind in mijn gezin en de hele familie. Ga het niet vieren (alleen op KDV). Misschien volgend jaar als ze 3,5 jaar is dat ik wat kleins doe.

14. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    Godsvermogen, bergen met kado's.... Tja, dat doe je toch echt zelf.

Wij hebben het altijd gevierd met mijn familie, ook nadat m'n jongste neefje niet meer geloofde. Nu komt er weer een lading kinderen aan, dus begint de magie weer van voor af aan. Ik vind het fantastisch!
    Hier wel bergen met kado's, maar dat komt meer door de grote van de familie (20 pers. x gemid. 4 kado's p.p. = 80 kado's....). We doen met lootjes, gedicht en suprise mag. Budget €15, dus gewoon leuke kleine dingetjes. Oké, voor mijn kinderen geef ik denk ik €30 uit.

Kerst vind ik overigens ook heel gezellig, maar daar horen voor mij geen kado's bij (spelletjes spelen, samen eten).

Wij blijven dus Sinterklaas vieren, en of dat met zwarte pieten is in de toekomst of met hele andere pieten? Daar kan ik me niet druk om maken.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zolang jij het viert, bestaat het. :)

16. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij blijven het hier ook gewoon vieren tot dat de jongste niet meer gelooft en dan stappen we misschien over naar pakjes onder de boom.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja, ik vind Sinterklaas hartstikke leuk voor de kinderen. En dan maakt het mij persoonlijk niet uit welke kleur pieten hebben. Zolang de kinderen maar plezier hebben en iets om naar uit te kijken.

En er liggen ook altijd wel wat cadeautjes onder de kerstboom ;)

18. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik verheug me enorm op de tijd dat Norah en haar zusje het leuk vinden! Schoentje zetten, pepernoten, spelletjes, cadeautje! Heerlijk! (Kan ik al die marsepijn, banketstaven, taai taai enz zogenaamd in huis halen "voor de kinderen" hahahaha)

19. Manque

Manque Niet meer actief

Onze zoon heeft nog geen idee van het Sinterklaasfeest. Van mij hoeft het sowieso niet, maar ik denk dat mijn man het wel langzaamaan wil introduceren. Eerst maar eens kijken of dat lukt, dan kijken we wel verder.

20. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Echt wel!! :) we hebben het lang gevierd met wat oudere nichtjes die niet meer geloofden, maar daar werd het niet minder gezellig van. Nu zijn er weer een aantal jonge nichtjes die geloven, dus naast de gedichten e.d. is het weer een echt kinderfeestje. Als de dames ook weer oud genoeg zijn en niet meer geloven, gaan we weer over tot de gedichten voor iedereen.

Wij hebben ook veel mooie en gezellige herinneringen aan het feest ... Zal her altijd blijven vieren!

Deel Deze Pagina