Waarom zou het niet gevierd moeten worden? Het is leuk & gezellig en pakjesavond houden wij gewoon binnen onze budget. Cadeautjes zijn leuk, maar de gezelligheid en sfeer gaat hier boven alles. En de pieten mogen wat mij betreft in alle kleuren van de regenboog langs komen! Als iedereen maar weer blij is Hier liggen er ook cadeautjes onder de kerstboom, maar ook daar geven we geen godsvermogen aan uit. Het gaat meer om het idee
Zolang we de mogelijkheid krijgen om het traditioneel te vieren! Als dat hypocriet gezeik over de zwarte Piet uit de hand loopt en hij commercieel afgeschaft word, dan ben ik geneigd het hele Sinterklaas feest maar af te schaffen. Wij vieren Sinterklaas dus uitgebreid. Kerst alleen een beetje voor de gezelligheid. We hebben door omstandigheden een jaar kerst gevierd ipv Sinterklaas, maar eigenlijk was dat gewoon een vertraagt Sinterklaasfeest in kerstsfeer 😂
Zolang mijn dochter erin geloofd wel, maar door dat gezeik erom heen heb ik er geen zin meer in... liever kerst, tot dat daar over begonnen word.. dat dikkere mensen in opstand komen ofzo of rendieren zich gediscrimineerd gaan voelen 😂 grapje hè
hier vieren wij ook allebei maar moet eerlijk zeggen dat het geen godsvermogen kost. Ze mogen 1 keer de schoen zetten en krijgen dan 1 groter cadeau en een letter enz op pakjes avond. Hetzelfde geld met Kerst ook dan is er 1 hooguit 2 cadeau's. Het eten kun je zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk.
Wij gaan het wel vieren, zodra ons kindje daar ook wat van mee kan krijgen. Al is maar een beetje. Ik vind het gewoon een ontzettend leuk feest waar ik altijd heel veel plezier aan heb gehad! En dat wil ik natuurlijk graag doorgeven.
Jazeker! Mooiste feest van het jaar! Zeker met 3 kinderen van 0t/m6 echt ondenkbaar om het niet te doen!
wij vieren ook sinterklaas. Vind het heerlijk. Samen naar de intocht kijken met worstenbroodjes. Schoentjes zetten met daarin pepernoten en liedjes zingen op pakjes avond en vol spanning wachten. Ik vind het prachtig. Wij doen met sinterklaas meestal 1 groter cadeau voor de kinderen en daarbij vooral veel kleinere cadeautjes en nuttige spullen zoals pyjama's, sokken, een spel, iets om te schrijven en een boek. Met kerst doen wij geen cadeautjes onder de boom. Ik vind kerst vooral een feest van gezelligheid, familie en de kerststal.
Ja! Wij vieren Sinterklaas wel! Man heeft Sinterklaas nooit zo leuk gevonden, maar dat komt ook omdat hij pas op z'n tiende in NL kwam te wonen. Aan mijn kant vieren we het uitbundig, maar wel bij mijn ouders. Heb ik zelf de "troep" niet, haha!
Wij vieren het zolang de kinderen erin geloven, dus ik gok nog een jaar of 3 a 4. Als ze er niet meer in geloven gaan we over op kerst en dan wordt dat de "pakjesavond" en als ze groot genoeg zijn hopelijk weer eens een surprise avond, dat is al zolang geleden dat ik dat heb gedaan.
Wij vieren kerst en sinterklaas allebei met cadeautjes. Sinterklaas trouwens alleen cadeautjes voor onze dochter. Ik vind dat leuk, ik herinner mij het plezier dat ik er vroeger aan had nog zo goed dat ik er niet over pieker om het niet te vieren.
Natuurlijk! Het mooiste feest van het jaar 😍😍 Oh en kerst vieren wij ook gewoon hoor, ook een heerlijk avondje.
Ja hoor wij vieren Sinterklaas (met een Sinterklaas EN zwarte pieten!) en kerst. Heerlijk die feestdagen
Dit jaar voor het laatst.. ik ben al dat geneuzel over zwarte piet doodmoe, heb geen zin om de kinderen eerst weer uit te moeten leggen waarom Piet ineens niet zwart meer is etc
Ja hoor wij vieren het gewoon, iig net zolang als de kinderen er in geloven. Nu doen we een kleinigheidje onder de boom, dus denk dat er dan wat meer met kerst gegeven wordt en wat minder met sinterklaas. Kinderen zijn er (helaas ) nu al mee bezig, dochter viste een speelgoedboek uit de brievenbus, dus het verlanglijstje is al gemaakt. Het is altijd super gezellig, kinderen hebben het nogsteeds over de gekke acties die de pieten vorig jaar bij ons thuis hebben uitgehaald. Laat me verder niet leiden door de Zwarte Pieten discussie. Kinderen kijken naar het Sinterklaas journaal en geloven dat dat allemaal echt is. Wat ik er verder van vind als er een roze piet in beeld komt is helemaal niet relevant.... Zolang de kinderen het allemaal maar keuk vinden. Ik vind Toto uit het Zandkasteel ook stom, maar om nou te zeggen dat het Zandkasteel dan maar helemaal weg moet....
Ik ga beiden vieren, dit jaar krijgt onze bijna-peuter het voor het eerst iets bewuster mee. En zelf ben ik een kerst-fan! Qua cadeautjes verdelen we het geld dat we willen uitgeven wel over die 2 'avonden'.