Mn kleine weet nog niet wie sint en piet zijn, maar zodra ze dat door heeft, is het wel de intentie om het weer te gaan vieren ja. Ik heb al wel al meer dan een jaar een dvd in de kast staan van het sinterklaasjournaal en zal ook gaan kijken of ik er nog wat meer bij kan krijgen. Vroeger vond ik het ook zoo spannend. 1 keer ook een volle zak gehad en werd er ook keihard op de deur gebonst. Ik kijken waar ze waren gebleven en vond het zo verwondelijk dat piet toen zo snel die trappen af kon rennen (woonde op een flat). En dat gun ik mijn kind ook. Persoonlijk kwam ik ook altijd voor de pieten en niet eens voor sinterklaas, want die liep toch heel langzaam of zat steeds op zn gat. Vond het maar een rare man.
Jazeker, dochter wordt 12 dec 3 jaar dus dikke pret! Met kerst is zo'n dikke onzin, de kerstman bestaat niet, Sinterklaas wel.
Op 5dec krijg IK zelfs nog steeds geld op mijn rekening gestort, met de omschrijving "van sint en piet", ik snap niet waarom ze dat steeds door mijn moeder laten doen, is handiger als ze het gelijk zelf overmaken Hier doen we geen kado's met kerst, dat is Amerikaans en nageaapt van ons Sinterklaas feest.
Dit!!! En kerst vind ik ook leuk en fijn. Maar dat kan ook prima zonder cadeautjes. Sinterklaas is heilig
En dan te bedenken dat in een ver verleden de kerstman en sinterklaar 1 en dezelfde persoon zijn . Hoezo kiezen.
Is dat echt zo? Ik meende dat de Kerstman een creatie was een van groot frisdrank merk in de V.S. Sinterklaas heeft ooit echt bestaan.
euhhh ... nee hoor. De kerstman zoals wij hem kennen (niet te verwarren met het kerstfeest!!!) bestaat pas een jaartje of 100, als het niet minder is, en is een compleet commerciele "uitvinding". Ieder land heeft wel een kinderfeest waar kado's worden uitgedeeld, maar ze zijn NIET hetzelfde
Echt zeker weten dl loopt nu al door de winkel mama mag ik dit aan sinterklaas vragen ?? Ik kan niet wachten tot de sinterklaas aanmag, met de ouderwetse liedjes van zwarte piet
Ik vind Sinterklaas echt geen reet aan Ben meer een kerst-mens. Maar dat komt gewoon omdat wij dat thuis ook zo deden. Paar keer schoen zetten, paar cadeautjes met pakjesavond. Maar met kerst lag er echt een hele berg cadeaus onder de boom. En niet alleen voor mij, maar voor meerdere mensen. En dan gezellig kerstliedjes zingen, enz. Ja veel meer mijn ding haha Maar manlief heeft vroeger juist voornamelijk sint gevierd en niet echt kerst, dus die wil het absoluut vieren. En voor onze dochter vind ik het ook wel leuk maar we doen het niet uitgebreider dan nodig tenminste... Paar keer schoenzetten en pakjesavond (en naar de intocht, sint viering op ml zn werk, enz...pfff, sinterklaas duurt gewoon wekenlang voor mn gevoel terwijl kerst maar echt 2 dagen en een avond is) Zodra ze niet meer gelooft wil ik nog wel surprises gaan doen, dat vind ik dan weer wel geinig.
ik ben niet van plan het te gaan vieren als mijn zoontje ouder is...ben niet van plan om mijn kind blij te gaan maken met leugens...we verwennen ze wel op andere manieren maar gaan niet dit feest vieren vanwege traditie en omdat iedereen het doet. Al helemaal nu blijkt hoe belachelijk kinderachtig er wordt gereageerd op de zwarte pieten discussie
Wat een ontzettend negatieve en deprimerende insteek, heel jammer. Vooral voor je kindje om hem die leuke traditie en vooral herinneringen voor later te onthouden. 😢 Hier vieren we Sint volop (mét zwarte Piet wanneer dat zo uitkomt) wanneer we in NL zijn en zouden dat ongeacht de leeftijd van de kinderen ook blijven doen. Kerst vinden we echter nog net een stukje leuker en gezelliger dus dat wordt hier ook altijd uitgebreid gevierd met alles erop en eraan. Heb nu alweer zin in de December maand, heerlijk! 🎁🎄
dus omdat ik iets niet vier wat vrijwel iedereen viert is dat in jouw ogen meteen deprimerend en zielig voor mijn kindje? niks zieligs aan..is meer zielig dat je je je kind moet gaan blijmaken met een leugen...ik verwen mijn kind liever op een eerlijke manier...zonder hem daarbij voor de gek te moeten houden met een leugenverhaal van een piet en sint die langskomen. Ik laat de massa niet bepalen hoe ik mijn kind opvoed en blij maak..mag jij vinden van wat je wil..maar ga niet iets maken wat er niet is omdat een ander het niet doet zoals jij het doet..er is namelijk niks jammers en deprimerends aan en mijn kind zal niks missen wat hij nodig heeft hoor
hoe weet jij dat nou hoe wij zijn leven invullen en wat hij daarin gaat missen..ik herinner mijzelf sinterklaas nog..en was echt niet een minder gelukkig mens geworden zonder het ervaren hiervan hoor...ik ga niet mee in deze traditie jammer dat dit zo'n irritatie opwekt bij mensen..het kan mij namelijk ook niks schelen dat jij jouw kind het wel laat vieren...zolang mijn kind het maar niet hoeft te vieren
Vroeger vierden wij Sinterklaas en toen we ouder werden werd dat kerst wat nu al jaren zo is. Ik vind het gezelliger en heb niks met Sinterklaas. Maar we gaan als mijn zoontje ouder is her toch vieren en kerst weer op een laag pitje zetten. Dit jaar vieren we het nog niet echt ( ja cadeautje en naar de intocht en Sint op werk etc)
Sorry ik vind het oprecht zielig, zeker om zo'n reden. Jij ziet het als een 'leugen', voor kindjes is het gewoon fantasie net als een sprookje. Ik heb alles behalve een trauma overgehouden aan de 'leugen' die mijn ouders dan jarenlang hebben opgehangen mbt de Sint. Het was eerder traumatisch geweest als ik alle kinderen om mij heen Sint zou zien vieren en ik/mijn ouders zouden hier niet aan mee hebben gedaan. Wat Pipo zegt, Sint zijn toch wel héél bijzondere jeugd herinneringen. Wat ben ik mijn ouders ontzettend dankbaar dat ze dat altijd zo leuk gevierd hebben voor ons, anders had ik het hen nu behoorlijk kwalijk genomen denk ik. Ik vind het een vrij eogoïstische benadering vanuit jou als volwassene en niet meegaand in de fantasie en behoeftes van je kind.......