Vieren jullie nog het Sinterklaasfeest?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anouk2005, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Wij vieren nog elk jaar sinterklaas met het hele gezin. Inmiddels is het een hele groep geworden, heb 3 jongere broertjes en met aanhang erbij is het een erg gezellige boel! Oma erbij, helemaal leuk.
    Doen surprises met een gedichtje en m'n moeder en ik kopen voor iedereen nog een aantal cadeautjes. Ook m'n broertjes kopen vaak nog wat.

We maken er altijd een hele avond van met gezelligheid en lekker eten.
    Iedereen kijkt er altijd erg naar uit.

Kerst doen we geen cadeaus. Zijn gelovig dus vieren echt nog de oorspronkelijke betekenis van kerst.

2. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    erg kinderachtig hoe er gereageerd wordt inderdaad..er zijn ergere dingen in het leven dan medelijden hebben met mijn kind die niet aan sinterklaas gaat meedoen..alsof het mij wat kan schelen, sta 100 % achter mijn keuzes..en kan me geen moer schelen of jij je kind wel mee laat doen. vind het belachelijke redenaties alsof je kind wat te kort komt of buiten de boot valt als het niet krijgt wat iedereen krijgt. Bovendien weet je niet eens wat onze plannen als ouders precies zijn rondom deze periode wie weet geven wij hem wel een mooi cadeau om hem te laten zien dat er geen leugen nodig is om een cadeau te krijgen. Voor gezelligheid heb je geen sint en zwarte piet nodig maar een gezellige familie. Je kind niet leren dat het niet alles hoef te hebben wat een ander heeft en niet in alles mee hoeft te gaan wat iedereen doet, dat vind ik dan weer niet slim. Trouwens onderzoek wijst uit dat thuisgeschoolde kinderen het veel beter doen qua niveau dus daar ga je al met je vooroordelen of tekort doen. Ik bepaal wat goed is voor mijn kind, niet wat iedereen doet it's that simpel.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#123 Niekepiek, 27 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2015
    Waarom? Het kind is geeneens geboren en er wordt al over thuisscholing gepraat en dat sprookjes/sinterklaasfeest/fantasie leugens zijn niet realistisch. Volgens mij plaatst je je kind dan op voorhand al buiten de maatschappij en dat vind ik oprecht ontzettend sneu!

4. Niekepiek

Je kind is nog niet eens geboren.;)

5. Niekepiek

Ik duim voor je meis, jullie verdienen het!

6. Manque

Manque Niet meer actief

Ik zei iets over jouw manier van reageren. Niet dat ik het oneens met je ben.

7. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

hahaha!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Woon je in NL? Want volgens mij is thuisscholing zo goed als niet mogelijk mits je verdomd goeie redenen hebt.

Daarnaast vind ik dar hele leugen verhaal echt te onzinnig, maar goed dat moet je echt zekfmweten.

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Dit, volgens mij moet je in Nederland wel met hele goede, specifieke redenen komen om een vrijstelling te krijgen, zoals een reizend bestaan hebben, of op religieuze gronden de bestaande scholen afwijzen (wat ik persoonlijk overigens echt een kulreden vind...).

Mag ik vragen waarom je deze keuze wilt maken? Zeker nu al?

Wat betreft het leugen-verhaal, ach, ieder zijn ding. Ik vind het zo'n chagrijnige manier van leven, fantasie, sprookjes, vertellingen, ik vind het juist heerlijk dat kinderen nog in zo'n magische wereld kunnen leven. Wij rijden vaak langs het Botlekgebied, met allemaal van die vreselijke rokende schoorstenen. Mijn zoontje heeft daar het verhaal bij verzonnen dat daar draken onder slapen, geweldig, ik ga daar lekker in mee.

10. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thuisscholing mag wel, maar het is idd heeel lastig om dat rond te krijgen.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha :D

12. Als ik sinterklaas zou kunnen afschaffen bij mijn schoonfamilie zou ik het zó doen :) Ik vind het elk jaar weer de langste en vervelendste dag van het jaar. Vooral omdat een groot gedeelte van mijn schoonfamilie totaal niet kan dichten en ook de kans ziet om jouw zorgvuldig en goed geschreven gedicht te verpesten door het niet in het goede ritme voor te lezen waardoor het net lijkt alsof jouw gedichten ook crappy zijn :p

En dan ook elk jaar weer al die troep die het huis instroomt voor Tobias. Een aantal kopen wel leuke cadeautjes, maar de meeste geven echt dingen die totaal niet voor zijn leeftijd zijn en ook niet in zijn belevingswereld. Koop dan gewoon niks, zou ik zeggen :$

Echt, ik vind het elk jaar weer een lijdensweg. Dus ik zou dolblij zijn als ze zouden zeggen dat ze ermee stoppen :)

13. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Kwestie van goed communiceren 😉 Bij ons doen enkel de ouders kados kopen voor hun koters ... Deels omdat het anders veels te duur wordt voor de anderen, deels omdat de ouders beter weten en kunnen inspelen op wat de kinderen leuk vinden. Alleen opa en oma kopen een kleinigheid voor de kleinkinderen (als in chocoladeletters)

Daarnaast moet je het gedichtengedoe maar voor lief nemen. Niet iedereen kan melodieus poëzie en proza voorlezen ... 😉

Daarnaast kan ik lootjestrekken.nl of lijstje.nl ten zeerste aanraden. Uitstekende manier om mensen te sturen in wat de kinderen leuk vinden. Wij gebruiken dit altijd binnen de familie voor verjaardagen en feestdagen ...

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, zo was Kerstmis bij ons! Vond het echt over the top en vond er niks aan. Toen kwam er een jaar waarin iedereen krap bij kas zat en besloten we even geen cadeaus etc te doen; leukste kerstmis ooit! Gewoon gezellig samen, spelletjes spelen, samen koken en eten. Dit jaar krijgt iedereen 1 of 2 kleine cadeautjes en geen 'gedoe' eromheen. Ben benieuwd!

15. MamavC

MamavC Niet meer actief

Er wordt wel vaker van te voren iets geroepen maar als je eenmaal moeder bent is t weer heel anders dus wie weet. Ze is nog zwanger, hormonen weet je wel :p

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Momy2be, je zoon is nog niet geboren dus hou in gedachten dat dingen weleens heel anders zouden kunnen lopen. Ik had ook heel vastomlijnde ideeen vantevoren maar dat pakte echt totaal anders uit :D en dan werkte ik ook al 10 jaar met kinderen dus dacht het wel al te kunnen weten en bepalen..
    Stel (stél he, dus niet gaan steigeren) dat jouw zoontje heel erg gaat verlangen naar school dan kan het zijn dat jij, vanuit jouw moedergevoelens, toch daaraan dan toegeeft vanuit de wens van je zoon.

17. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Och gosjie

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Op school gaat het toch niet alleen om aap-noot-mies? Ik ben van mening dat school ook een stukje sociaal-emotionele vaardigheden leert, samenwerken, vriendjes maken en dergelijke. Ik zou dat mijn dochter niet mee kunnen geven vanuit huis.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ook idd. Maar thuisscholing is ook niet per se zonder andere kinderen natuurlijk.

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik vind trouwens ook:

We kunnen wel gaan discussiëren maar waarom? Het mooie van moeder zijn is dat vrijwel elke moeder haar kind opvoedt zoals zij denkt dat het beste is. (Even uitzonderingen daargelaten he, en vaders natuurlijk)
    Momy2be denkt dat dat zonder Sint en met thuisonderwijs is. Ik denk weer B en een ander denkt C. Het één is niet beter of slechter dan het ander, alleen anders. We doen het allemaal met de beste intenties dus laat elkaar dan ook in elkaars waarde. Ik vind dit ook ver gaan maar wie ben ik? Ik zie ook voordelen aan thuisonderwijs alleen zijn die voor mij persoonlijk te klein en momy2be heeft het waarschijnlijk andersom. Alles heeft meerdere kanten toch?

Deel Deze Pagina