Wat een lastig onderwerp vind ik dit. Mijn zon word bijna vijf. Nu wilt hij een kinderfeestje geven. Afgelopen jaren nodigden ik ouders met vriendjes uit, zijn ook vriendinnen van mij. Nu met het kinderfeestje komen er dus ook kindjes uit zijn klas. En hij mag van mij maar 4-5 kindjes uitnodigen. Moet ik het dan twee keer vieren? Met kinderfeestje en een dag zoals we altijd het vieren? Merkte v/d week wel dat een beste vriendje van hem een kinderfeestje geeft voor alleen kindjes uit zijn klas en wij mochten een andere dag komen, dat ik het toch wat jammer vond. Hoe doen jullie dit?
Wij vieren voor familie en wat vrienden de verjaardag en geven apart een kinderfeestje Vriendinnen komen dus niet twee keer.
Wij doen het ook apart, dat is ook wat ik eigenlijk altijd zie. Verjaardag voor familie (waar dus ook familieleden en vrienden met kinderen komen) en een kinderfeestje. Op de kinderfeestjes komen meestal klasgenoten, maar vorige maand wilde mijn oudste 4 klasgenoten en zoon van mijn beste vriendin uitnodigen en dat was ook prima.
Partijtje is nog niet aan de orde hier maar zo ben ik het ook gewend en zo zal het hier ook gaan straks...
Wij vieren vandaag het kinderfeestjenvan mijn oudste, dit zijn kindjes uit haar klas. Volgende week doen we de grote verjaardag, dan komt familie maar ook vriendinnen van mij met hun kinderen (hun kinderen zijn ook weer vriendjes van mijn kinderen en zitten bij elkaar op school maar in andere klassen). Dus ja, wij vieren het 2x
Daar had ik natuurlijk nog niet aan gedacht, stom haha Ik had geen zin om het met familie meegrekend drie keer te doen. Maar dan hou ik dus een kinderfeestje en overige vriendjes komen met hun mamma ook als de familie komt. Probleem opgelost, Dank je wel!
Het is afhankelijk hoe de directe relatie is tussen je zoon en de kinderen van je vrienden. Zijn zij onderling echte vrienden, of spelen ze samen omdat jullie vaak bij elkaar komen? Mijn zoon had op zijn kinderfeest bijv 5 kinderen uit de klas en zijn beste vriend die toevallig de zoon van mijn vriendin is. Maar die jongen komt hier ook spelen zonder dat zijn moeder erbij is, blijft hier logeren enz enz. Hij is vervolgens nog een keer op verjaardag geweest, met zijn ouders, op het moment dat we zijn verjaardag vierden voor familie en vrienden.