Vieren jullie Sinterklaas dit jaar op maandag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MinnieJ, 22 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Ik bedacht me opeens dat Sinterklaas op een maandag valt, mijn man komt altijd laat uit z'n werk, en oudste is na een schooldag wel erg moe.

Ik zit dus te denken om te vragen of Sinterklaas de zak zaterdag wil bezorgen:p

Is dit gek? Zorgt dit op school voor verwarring als andere kinderen wel op maandag vieren? Ik dacht ik zeg gewoon dat de zak bij de een op zaterdag wordt bezorgd en bij de ander op maandag :p

Het lijkt me dat veel mensen het in het weekend willen vieren...eigenlijk nog niet met andere ouders besproken op school...

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ivm mijn werk is het al een aantal keer voorgekomen dat Sinterklaas opeens eerder langs kwam. Met begeleidende brief natuurlijk, sinterklaas had gehoord dat mama moest werken, dus hij had piet speciaal langs gestuurd (check buurman bedankt voor het aanbellen en de zak neerleggen :D), verrassing!
    Haha die hoofdjes, geweldig!

Dus maak er een verhaal van (zoooo druk op maandag, zieke pieten, etc)

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

ja volgens mij is het echt geen enkel probleem he, goeie van die brief!!

4. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Nee, dat wordt niks als ze de dag erna naar school moet. Hier komt Sinterklaas vrijdag 2 december.

5. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Wij vieren het op 3 december..
    Vertellen gewoon dat hij het zo druk heeft dat hij eerder komt.

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Wij vieren het zaterdag. Staat zo op de schoenzetkalender die ze van Sint hebben gekregen: zo weten ze precies wanneer die beste man langskomt, nooit meer discussies:p:D

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    Hier vieren we het ook op zaterdagavond, op maandag wordt het niks meer. zeker niet gezien ze die dag ook al op school sinterklaas vieren.

Wij "sturen' van te voren een brief met de vraag of hij 3 december al kan komen.

8. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Wij doen elk jaar een brief van de sint in de schoenen met de mededeling waar en wanneer de zak gebracht word. Dit jaar vieren we het bij mijn schoonouders op 4dec,maandag hebben ze al sint viering op school en zijn ze half 1 vrij. Wij doen het dus de dag ervoor ;)

9. tuc

tuc Niet meer actief

Wij doen het dit jaar ook op zaterdag. Das niks op maandag als de sint ook al op school komt en dan dinsdag moet iedereen weer werken en naar school.

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Kindjes zijn heel flexibel wat dat betreft, dus je kan het prima eerder vieren. Hier wordt het op de opvang en school ook op een ander moment gevierd. Thuis ben ik wel heel erg van Sinterklaas vieren op 5 december, maar dat is persoonlijk.

11. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Met familie op zaterdag en met het gezin om maandag.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier nog twijfel. Wil het op zondag doen maar krijg geen verlof op het werk, nu maar een halve dag gevraagd. Anders op maandag en dan hou ik hem dinsdag thuis.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Hier gewoon op maandag. Dl is vroeg in de middag uit school. Ze kan evt. nog een dutje doen.

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Hier ook maar een halve dag vrij ☹️️
    Voorbereiding is het halve werk zullen we maar zeggen!😬

15. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier komt ie gewoon maandag, uur of vijf. Het wordt geen nachtwerk en hier mogen ze dinsdag een uur later naar school. Misschien dat ik 'm 's middags dan wel thuis hou, hij is donderdag ook nog jarig...maar ff kijken hoe hij er aan toe is dinsdag om 12 uur.

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Kan prima hoor, op zaterdag vieren!

Wij doen het op zondag en ik hou haar die maandag erop thuis. Dan heeft ze lekker nog een dagje om met het nieuwe speelgoed te spelen en om bij te komen. Nou is mijn dochter niet leerplichtig dus dat kan best een keer. Ik kan me voorstellen dat de ouders van kinderen die wel leerplichtig zijn, dit gewoon op zaterdag doen.

17. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij vieren het wel gewoon maandag. Maar mijn man is tot zondag met de kinderen op vakantie. We gaat het niet tot savonds laat vieren. Gewoon in de namiddag rond een uur of 5 denk ik. Het scheelt wel dat ik zelf de volgende dag vrij ben en mijn zoon zit op de middaggroep van de psz dus kunnen we de volgende dag gewoon rustig aan doen.
    De dag erna is hij jarig maar dat vieren we 10 december dus ik denk dat het prima lukt.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij vieren het wel op maandag. Dinsdag en woensdag zijn ze vrij, dus kan het gewoon savonds

19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Wij doen het wel smaandags omdat we het met mijn familie doen en 5 dec konden er meer dan in t weekend (onregelmatige diensten). Maar anders had het ook eerder of later geworden. Sinterklaas weet wanneer het het beste uitkomt ;)

20. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij vieren het gewoon maandag inderdaad.

Deel Deze Pagina