Hoe vieren jullie pakjesavond?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gizzie1983, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoe laat komen de cadeautjes? Bonkt er iemand op de deur? ;). Zijn er opa's en oma's bij? Wat eten jullie? Bij meerdere kinderen: om en om een cadeautje uitpakken? Of als een razende alles open scheuren en binnen 10 minuten klaar :D?

Kortom, hoe vieren jullie pakjesavond? :)

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Hoiiii gizzie ;),

Hier komen maandag tussen 17 en 1730 schoonouders, oma en sbroer en szus. Wij gaan samen eten, erna zal sinterklaas noa een berichtje sturen zodat Noa de pakjes kan gaan zoeken. Hier mag ze alles openmaken, aangezien ze maar alleen is. Anders zou ik indd om en om doen.

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Gezellig lieverd!! Alvast veel plezier!

Pakjes zoeken is ook een leuk idee...:)

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Even gekopieerd uit een ander topic:

Wij moeten op maandag altijd meteen vanuit school door naar zwemles, rond 5 uur zijn we dan weer thuis (eerst nog even spelen in de speeltuin ) en mijn man is er dan ook inmiddels. Dus ik kan onder schooltijd alles klaarzetten.

Ik was van plan om de tafel te dekken met een sinterklaastafelkleed (en nog even kijken of ik van die papieren sint bordjes en bekers enzo kan vinden). We gaan dan gourmetten, dat is ook een verrassing, aangezien we dat normaal altijd alleen buiten doen met mooi weer. En als we dan de tafel afruimen, ligt er onder het tafelkleed een brief (of gedicht) van de sint waarin staat dat er iets in de schuur staat. Daar staat dan een cadeau voor allebei met een briefje naar de volgende locatie en dat gaat dan verder tot alle cadeaus zijn uitgepakt.

En dan daarna natuurlijk nog even spelen. Ze kunnen wat later naar bed want 6 dec. zijn ze vrij. Ik heb dan voor 6 dec. nog een brief klaarliggen dat ze nog één cadeau zijn vergeten te brengen. Dat is een museumkaart en die kunnen we die dag meteen op gaan halen bij Slot Loevestein :).

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Dochter heeft tot kwart voor 6 zwemles, dan haal ik haar op, opa en oma komen om 6 uur of eerder, met zijn allen eten.
    En dan om een uur of 7 denk ik zal opa even naar buiten gaan voor een rondje om het huis ofzo :D en dan wordt er toevallig op de deur gebonkt. Wij zorgen dan dat we de kinderen met sinterklaasliedjes in de woonkamer houden zodat ze opa niet zien. En dan mogen ze de zak halen en om beurten een pakje aan iemand geven.
    Heb er nu al zin in :)

6. Tooto

Tooto Niet meer actief

Wij vieren het zondagavond.
    Om 5uur komt m'n dochter thuis, gaan we frietjes eten met mijn moeder en zus.
    Dan gaat ze douchen en als ze d'r pyjama aanheeft word er op de deur geklopt en staat de zak in de gang.
    Ze is bijna 3.

7. tuc

tuc Niet meer actief

Wij doen het dit jaar op 3 december. Hier is het altijd een avondvullend programma. Dit jaar beginnen we einde van de middag...de kindjes verwachten het niet want die gaan van 5 december uit:)
    We hebben pakjes voor iedereen: papa, mama, opa, oma, oom, tante en 3 kids. Als volwassenen hebben we ook surprises dat doen we tussen de cadeautjes door. Een dobbelspelletje (degene die 1 gooit mag een pakje of surprise uitdelen. Ik verwacht met etenstijd nog niet klaar te zijn dus zorg dat er een buffetje klaar staat zodat we tussendoor kunnen eten en weer verder:)
    Wij zijn altijd uuuuren bezig.

8. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Vorig jaar waren we bij de vriend van mn zus.
    Mn moeder was er ook bij.
    We waren met 5 volwassenen en 3 kinderen (waarvan er 2 nog geloofden).

We hebben de zakken met cadeautjes voor de voordeur gezet.
    De vriend van mn zus heeft buiten op het raam geklopt en daar na door de achterdeur weer naar binnen.

Cadeautjes naar binnen gehaald en dan 1 voor 1 uitpakken. Degene die een cadeautje heeft uitgepakt mag het volgende cadeautje aan iemand geven.

Dit jaar doen we het bij mn moeder, op zaterdag middag.
    Daarna iets simpels eten (soep en broodjes of pasta of koude schotel)

Op zaterdag middag hebben we lekker de tijd, kunnen ze tenminste meteen even spelen en de volgende dag ook nog.

9. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Hier nog wat bedenken, maar ik laat sowieso sinterklaas bellen en die zegt waar de cadeautjes liggen :)

Weet nog niet wat we eten nog even bekijken. Heb nog niets van school gehoord maar hoop eigenlijk dat ze dinsdag later kunnen beginnen... maar ja zal wel niet anders had ik het vast al wel gehoord, das dan wel jammer

10. tuc

tuc Niet meer actief

Hier is groep 1 t/m 4 de ochtend vrij

11. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Wat een gezelligheid allemaal! :)

12. mamaL86

mamaL86 Actief lid

9 okt 2016
    347
    0
    0
    werk in de kinderopvang
    Limburg
    Hier komen mijn ouders, broertje en schoonzusje rond half 6.
    Dan eten we eerst frietjes met zn alle.
    Daarna zingen en wordt er op de deur gebonkt ;)
    Tadaa, daar staat de zak met cadeau's voor de voordeur.
    Die halen we er 1 voor 1 uit en kijken naar elkaar wat iedereen krijgt :)

13. Voorheen ging mijn man altijd 'de container buiten zetten', maar dat is inmiddels niet zo geloofwaardig meer, gezien zoon weet dat dat alleen op dinsdagen is :D

Vorig jaar moest papa naar de wc (toilet zit in de gang). Hij heeft daar toen het licht aangezet, de deur weer dichtgedaan en is de voordeur uit geslopen. Wij gaan ondertussen heel hard zingen, want héél misschien komt Sinterklaas dan wel langs (en dan horen ze nóg minder snel dat de voordeur open en dicht gaat :p )..

De cadeautjes hadden we vooraf al in de auto gezet, dus die heeft hij eruit gehaald en voor de deur gezet. Heel hard geklopt en gebeld en onze zoon is naar de voordeur gerend, heeft alle cadeautjes naar binnen gehaald en er uiteraard geen moment aan gedacht om te kijken of papa wel echt op de wc zat :D Ik roep dan nog iets als 'Schat, schiet je op? Sinterklaas is geweest!!' :p Als wij alles naar de woonkamer hebben gebracht, app ik m'n man dat hij weer naar binnen kan komen. Hij komt dan de voordeur weer door, trekt de wc door :D en komt ook naar de woonkamer. Denk dat we het dit jaar weer op die manier doen. Ik heb er nu al zoveel zin in!

14. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hahaha, zie het helemaal voor me! Fantastisch! :D

15. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Zoiets wilde ik ook doen, maar dan dat papa heel hard op de deur bonkt, de deur snel dicht doet en op de wc gaat zitten. Dan zorg ik dat peuter niet direct naar de gang rent dan moet het wel lukken :D

16. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    We hebben in plaats van avondeten heel veel hapjes, o.a. worstjes in bladerdeeg, gevulde eieren, wraps, Indische gehaktballetjes, en nog wat zoetigheden zoals een witte chocolade cheesecake en een speculaas taartje. Denk dat we dan zo rond 18:00 beginnen en dat we Sinterklaas laten bellen om te vertellen waar de cadeautjes liggen.

17. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Het eerste jaar dat we het zelf wat vieren aangezien onze dochter nu 2,5 is en de jongste 7 maanden
    We gaan smiddags samen ff ergens wat eten. Ondertussen dat ik de kids in de auto zet, zet mijn vriend binnen alles klaar. Zodat als we thuis komen de cadeaus in de huiskamer staan.

Volgend jaar zijn ze wat ouder dus dan durf ik het ook wel aan om bijv mijn zus op de raam te laten bonken en de cadeaus in de gang te zetten.

Dit heb im jaren bij haar gedaan. Geweldig om te doen. Mijn vriend bonken kei hard en ik de pepernoten met een grote zwaai die huiskamer in gooien. En dan rennen rennen rennen. Haha :D

18. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Wij hebben het vorig jaar pas echt gevierd toen we vonden dat Emma ''oud'' genoeg was om alles mee te krijgen.

Wij waren in de kelder en vriend had binnen op de tafel allerlei lekkers te eten en drinken neer gezet, en om de tafel en op de tafel wat cadeautjes neergezet en daarna gevlucht naar slaapkamer.

Dus wij naar boven, huuuh deur staat open?? Dat is gek he?? blabla, daarna lekker gegeten en gedronken en cadeautjes uitgepakt :)

Denk dat we zoiets dit jaar weer doen.

19. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik weet het nog niet. Lees zulke leuke ideeën. Maar N is nog te klein hiervoor. Ze roept wel Piet en Klaas als ze een Zwarte Piet en Sinterklaas ziet.
    We vieren het wel zaterdag 3 december.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik moet zondag tot 12u werken dus denk dat we om 14u beginnen.

Wij willen het speelklaar zetten en 2 of 3 cadeaus in de zak.
    Ik denk hem in bad doen en dat ik dan mijn gsm weer eens kwijt ben en ga 'zoeken' en het dan speelklaar probeer te zetten in 2 minuten. Zoontje is het al gewoon dat ik altijd wel iets kwijt ben. :)
    Rond de tijd dat zoontje uit bad gaat krijgen we ineens een videoboodschap van sinterklaas op de tablet die vriend mee naar boven had genomen om even te werken nasst het bad. :p
    Die bekijken, tegen het einde van de boodschap zet 1 van ons de sonos beneden hard aan met sinterklaasliedjes en dan naar beneden.

Of nog andere ideeën?

Maandag na het sinterklaasfeestje naar oma en opa. Daar krijgt hij ook. Dat speelgoed blijft wel daar, of gaat de keer erop terug naar oma en opa zodat hij daar ook nieuw speelgoed heeft.

Deel Deze Pagina