Met wie vieren jullie sinterklaas/pakjesavond?

Discussion in 'De lounge' started by Seth, Dec 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hi,

ff een een simpele vraag...
    met wie vieren jullie pakjesavond??

Wij willen het hier s'-ochtends doen..... maar krijg vandaag te horen (natuurlijk via mn vriend) dat schoonma hier ook bij wil zijn....
    Het wordt onze eerste echte sinterklaas...omdat onze peuter het nu pas doorheeft.....
    Ik wil eigenlijk helemaal niet dat schoonma erbij is..... (ze wil nl. alle primeurtjes hebben en doorvertellen) aan de andere kant heeft zij (uit haar eigen) ook cadeautjes gekocht......
    Nu wil ik de cadeautjes s'-ochtends doen... en haar s'smiddags met haar cadeautjes laten komen...
    (Die sint bij haar heeft bezorgd) zodat ze wel ziet hoe de kinderen daar op reageren..... maar vriend vindt dit maar raar... omdat zij vroeger met heel de familie pakjesavond vierden....

Hoe vieren jullie pakjesavond? en is het echt zo vreemd dat ik het alleen met ons gezinnetje wil vieren...?

2. liane

liane Fanatiek lid

Nov 12, 2008
    3,349
    0
    36
    Female
    ik vier het ook met mijn schoonouders en zwager en vrouw en kind....

ik snap je wel, ik weet ook niet wat ik er van moet verwachten :( of het echt leuk gaat worden
    maar ik denk dat je beter niet tegen je vriend in kan gaan over wat zijn moeder wilt, tenminste dat weet ik van de mijne, zijn mama is heilig en als zij het wilt dan doen we het toch zo.
    maar aan de andere kant vind ik het wel leuk voor me meisje dat we het daar doen want dan is er nog een kindje bij :)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Wij vieren het zaterdagavond met ons eigen gezinnetje en zondag bij m'n ouders met de kleinkinderen.

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Met mijn ouders en schoonouders.
    Wel zo gezellig. Al riep mijn schoonmoeder: ,, IK koop niets'' vreselijke cheepscake! haha.

5. Seth

Seth Niet meer actief

tja.... zijn mama hier al een beetje van haar troon gevallen....
    door heel veel dingen..... maarja dan wordt het een schoonma topic.. en die hebben we al zoveel.....

Nadeel is hier... dat dan ook echt ALLEEN schoonma aanwezig is... en die is ook altijd duidelijk aanwezig...:(

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Vind dit niet iets wat schoonmams bepaald.. Jullie gezinnetje.. Jullie feestje!

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Oh, wij vieren het nog niet maar zouden dit waarschijnlijk rond eind van de middag doen met ons eigen gezinnetje!

8. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,450
    1,847
    113
    Omdat wij de enige nog zijn met kleine kinderen in de familie, hebben wij mijn ouders en m'n schoonmoeder bij ons uitgenodigd. De rest van de kleinkinderen zijn er te oud voor geworden en we wilden hun niet "opzadelen" met een extra gastdag en wilden ook dat hun ook de gezelligheid van pakjes avond met onze kinderen mee kunnen maken...Groot verschil met jullie, wij hebben ze dus uitgenodigt, zij niet zichzelf!

Pas ook op met de hoeveelheid kadootjes als je het samen doet. Twee jaar geleden vierden we het hier ook gezamelijk en iedereen had meerdere kadootjes gekocht. Uiteindelijk waren dat er allemaal bij elkaar zoveel geworden, dat onze kids door de bomen het bos niet meer zagen. Nu heeft mijn schoonmoeder voor elk kind 1 wat duurder kado gekocht en mijn ouders ook. Wij ook, aangevuld met wat klein spul. Zo wordt het niet onoverzichtelijk...

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis. is dat nog steeds?!?

hier vieren we het thuis met zijn 3en en dan zondags bij de opa's en oma's.

10. Seth

Seth Niet meer actief

Nou eigenlijk mee een kwestie van WEER....
    het ging wat beter... ze nam meer afstand.. en nu dit... dat ik denk...: "een vos verliest zn haren........

Dus ook eerst met zn drieen....

11. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

@Seth.

Is niet vreemd. Wel raar dat je je eigen dingen niet kan bepalen. Hier werd er wel gezegd van: ,, mag ik erbij zijn?'' terwijl het anders altijd een haantje de voorste is..

Aangeven hoor. Ook aan je man. Ik bedoel tradities zijn er ook voor om te doorbreken. Dat verplichte heeft niemand wat aan. Ik zou dan direct chagrijnig zijn en ook een feeks qua opmerkingen. haha.

12. anna123

anna123 Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    2,021
    0
    0
    Als ik jou was zou ik het in dit geval met je eigen gezin vieren. Het is naar mijn idee OF beide opa's/oma's of geen. Niet je gezin met 1 oma erbij..daarbij...het is JOUW gezin hoor..JIJ bepaalt (met je man natuurlijk) wat er gebeurd en NIET oma!

x

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij vieren het met zaterdagavond bij mijn schoonzus. Mijn schoonouders komen ook, en de ouders van mijn schoonzus ook. En natuurlijk mijn zwager, neefje, vriend en onze dochter.

14. Chingy

Chingy Actief lid

Apr 28, 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Wij vieren het zaterdag avond bij ons thuis, samen met mijn ouders, mijn zusje en haar vriend. Ik vind het heel gezellig om het met mijn familie te vieren, dan is het even weer net als vroeger ;) Maar aan de andere kant zou ik er niet aan moeten denken om het met mijn schoonfamilie te vieren! Maar dat is weer een ander verhaal :D

Ik vind het helemaal niet raar dat je sinterklaas gezellig met je eigen gezinnetje wil vieren. Als oma 's middags komt zie ik geen probleem hoor! Gewoon lekker doen wat je zelf fijn vind! Het is toch al spannend genoeg voor die kleintjes!

15. Seth

Seth Niet meer actief

Thanx.....
    Denk idd dat het ook anders zou zijn... als er meer kinderen... en meer familie bij zou zijn......

16. Seth

Seth Niet meer actief

Ik kijk er ook wel flink naar uit moet ik zeggen.....:)

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Het alleen met ons gezin en schoonouders vieren zie ik ook absoluut niet zitten hoor. Ben heel blij dat ik een leuke zwager en schoonzus heb.

18. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Poeh, lastige dingen he?
    Wij vieren het dit jaar met beide opa's en oma's. Mijn schoonmoeder roept alleen al dat ze volgend jaar bij hun vieren met 'iedereen' (haar eigen kinderen en kleinkinderen dus). Ik ga me toch niet nu al vastleggen voor volgend jaar sinterklaas:( Zover ik weet bepalen de mensen met kleine kinderen hoe het gevierd wordt.
    Misschien wil ik het volgend jaar ook wel met alleen ons gezin vieren. Mijn ouders vinden dat geen probleem maar mijn schoonouders pikken dat niet. Mafkezen.
    Moet er nog maar even goed met vriendlief over hebben;)

19. Seth

Seth Niet meer actief

Tja... dat is dan het "voordeel" dat ze het nu al aangekondigd heeft....heb je nog een heel jaar om het uit je vriends hoofd te praten......
    Succes!!!

20. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,133
    2,313
    113
    Brabant
    haha, leuk zo'n schoonmoeder. hier vieren we plakjesavond/middag met een gedeelte van mijn familie incl mijn moeder.
    schoonouders doen niks aan sinterklaas.

Share This Page