Ik zit een beetje te twijfelen. Mijn dochter is op 5 dec bijna 17 maanden en ik wil eigenlijk wel gewoon sinterklaasavond vieren, wij hebben ook wat cadeautjes voor haar. maar ja ze gaat normaal rond 7 uur naar bed en als we het zouden vieren is het eigenlijk uitpakken en naar bed. Niet echt leuk natuurlijk. Want spelen kan ze er dan nog niet mee... Hoe doen jullie dat? Of vieren jullie het gewoon op een andere dag?
Wij doen het wel op die dag maar dan vanaf smiddags. Zodat iedereen gewoon savonds op tijd naar huis kan voor de kleintjes.
Wij vieren het bij m'n schoonouders op 1 december, van 15.30 tot iets van 19 uur. Wil er vanaf volgend jaar thuis ook wel wat aan doen maar doordeweeks is mijn man heel wisselend thuis dus kan daar niet van op aan en 8 december is de kleine man alweer jarig dus wordt ff puzzelen hoe of wat...
Wij vieren het op 1 dec vanaf 15.30 met familie en op 15 dec ( snapt er toch nog niks van). Thuis vieren we het niet. Te klein en meneer heeft zoveel zooi dus pak wat uit zijn zooi en pak het in . Hij word eind dec 1 jaar (snik, gaat zo snel) dus krijgt nog genoeg.
Ik vier het op zijn Belgisch. Sinterklaas komt op de nacht van 5 op 6 december dus als we op 6 december wakker worden gaan we kijken of de sint s'nachts is langs geweest en kan hij de hele dag zijn nieuw speelgoed uittesten.
Wij doen het ook op 1 dec. Vind het niet nodig om mijn zus te verplichten om vrij te nemen van haar werk. In weekend kan iedereen en kunnen we het gewoon overdag vieren. In de avond vind ik niet nodig en wil ik dat zoontje gewoon op tijd in bed ligt.
1 dec met familie en het weekend daarna thuis. Kinderen snappen het toch niet dat het eigenlijk op 5 dec 'hoort'. Zal wel anders worden wanneer de oudste naar school gaat, denk dat je er dan niet meer onderuit kan om het op 5 dec in elk geval ook te vieren...
Wij vieren het 7 december overdag. Mijn ventje is het enige kleine kind in de familie, dus dat het niet de 5e is, is niet erg.
Hier komen de opa,oma's en ooms eten bij ons om 17.30. Lekker gezellig Chinees of zo (zoon is gek op bami). Na het eten staan de pakjes voor de deur en daarna kan hij nog even spelen en doen wij koffie met Sint gebak. Ochtend erna niets afgesproken er dan kan hij lekker spelen.
Wij vieren het 4 december. Samen met de nichtjes. Ze wonen niet in de buurt en ik wil graag dat hij 5 december naar het kdv gaat want daar komen 2 pietjes.
Bij de opa's en oma's vieren we het het weekend ervoor. Zelf doen we het op de dag zelf. Gewoon iets makkelijks eten en dan daarna meteen kadootjes, zodat ze nog even kan spelen en op tijd naar bed.
Wordt hier op 5 december, want oudste is 5 en gelooft volop in sinterklaas Toen zij kleiner was, deden we vaak een andere dag, mede vanwege de kinderen van mijn man, die hier enkel om het weekend zijn. Maar dat gaat nu dus niet
Bedankt voor de reacties! We zijn er over uit We hebben al op 3 plekken waar we sinterklaas vieren.. weekend ervoor zit al helemaal vol en weekend erna gaan we een weekendje weg met mijn familie en vieren we met hun sinterklaas. en omdat ik moet werken op 5 dec kan het niet overdag, maar we doen het nu de dag ervoor dan ben ik wel vrij en me vriend probeert dan ook op tijd thuis te zijn! Op 5 dec zelf is nu nog niets en ze snapt het toch nog niet
Wij vieren het ook in het weekend. De mannen in de familie moeten gewoon werken en eer dat zij gegeten, gedoucht hier zijn... Dan zou je alles binnen een tijd van 1,5 uur moeten doen. Is niet handig
Wij vieren het wel altijd 'gewoon' de 5e. Man neemt dan soms de laatste paar uurtjes vrij zodat we zodra het donker is (17.30) cadeautjes kunnen gaan uitpakken. Liggen ze er misschien een uurtje later in (20.00 ipv 19.00) maar dat ene uurtje maakte hier nooit zoveel uit. Maar je kunt natuurlijk ook prima een andere dag kiezen als dat jullie beter schikt, maakt toch niet zoveel uit Edit: Zie dat jullie het al op een ander moment gaan vieren: have fun!
Wij vieren het op 7/12, voor de kinderen aan het eind van de middag, dan eten en daarna nog voor de volwassenen. Maar dan gaan ze wel een stuk later naar bed dan normaal (normaal is rond 18.30u, met Sinterklaas en Kerst ed gaan ze naar bed als het afgelopen is en we weer thuis zijn, niet voor 23.00u over het algemeen).
Wij 'vieren' het ook 5 december. Om 16.30uur bij mijn ouders afgesproken en dan samen eten en dan pakjes voor zoon geven. Dan gaat zoon lekker naar bedje daar en gaan de grote mensen Sint vieren (lees paar cadeautjes met lange gedichten )