Vieren jullie Valentijn?

Discussion in 'De lounge' started by einad, Feb 8, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,628
    5,656
    113
    Nee, maar altijd een goed excuus voor thuisbezorgd :D

Philou, Zonnestralen and hummeltje5 like this.
  2. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

Apr 5, 2017
    4,847
    2,845
    113
    Ja mijn dochter had toen verkering met een jongetje uit haar klas. Heeft ze 5 jaar verkering mee gehad en in het begin gaven ze elkaar een tekening en uiteindelijk werden het cadeautjes.

3. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik vind het eigenlijk gewoon stomme commerciële onzin en dus zeg ik altijd dat we het niet vieren.

Toch haal ik meestal wel wat omdat ik het altijd wel leuk vind om m'n man en kinderen te verrassen met een kleinigheidje in de vorm van wat chocolaatjes etc.

4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Ja wij doen gewoon mee met de commercie, maar dat is vooral omdat die valentijnsmenu’s er zo lekker uitzien :) Wel beetje voor de fun. Lekker eten samen en ik koop wel een roosje voor mijn vriend.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Nee, doen we niks aan.

6. Leolove

Leolove Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    4,143
    1,682
    113
    Ja dat is echt mijn favoriet. Heb ook voor mezelf een paar repen gekocht :D

Adje likes this.
  7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,264
    6,789
    113
    Wij hebben voor vrijdag een valentijnsbox. Op de 12e zijn we getrouwd. Dit jaaar 14 jaar ( geloof ik)

Dan op zondag heb ik voor de kinderen chocolade en een kaart. Voor mijn man ook wat lekkers.
    Ik weet niet wat ik krijg en of ik wat krijg.

8. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Nee, ik geef iets wanneer ik het wil.
    Paar weken terug hebben wij samen met de kids een high tea gedaan.
    En nu wil ik iets anders leuks voor hem doen, hij zit nu niet lekker in zijn vel.

9. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Eigenlijk niet. Maar dit jaar wel een klein cadeautje gekocht :)

10. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

Mar 31, 2020
    2,225
    3,264
    113
    Female
    Ik koop vaak een kaart en een reep chocolade ofzo :thumup: Deze kaart had ik m vorig jaar gegeven. Wij nemen elkaar niet zo serieus :o:
    eb88a05ca05d325041f8540d87d9a299.png
    Onze kleine druif is vorig jaar valentijnsdag verwekt :roflmao: dus moet nog even kijken hoe ik dit grappig kan verwoorden in een kaart

11. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee, ik heb nooit iets gehad met Valentijnsdag. Nu helemaal niet meer, nadat we vorig jaar op 14 februari mijn man's beste vriend verloren hebben. Wij vieren onze trouwdag in september, en de dag dat we zoveel jaar samen zijn in januari.

12. wiedeltje

wiedeltje Fanatiek lid

Apr 2, 2012
    1,493
    1,846
    113
    Vorig jaar vroeg mijn zoon wat valentijn is. Uitgelegd. Hij wilde dat ik zijn valentijn was en hij wilde bloemen voor mij kopen. Dus met valentijn naar de bloemenwinkel gefietst. Ik ben buiten gebleven en hij heeft de mooiste bloemen voor mij uitgezocht en gekocht. <3

Meestal doe ik wel iets. Lievelingseten van mijn man koken. Speciaal toetje maken. En dan bij kaarslicht opeten. Dat vinden de kinderen ook helemaal leuk. Soms een cadeautje (iets wat hij al lang wil hebben of iets wat hij toch al nodig heeft, of iets wat hij graag lust)
    Ik vind het fijn dat er een dag is om extra stil te staan bij de liefde en elkaar extra aandacht te geven. Natuurlijk is het ook leuk om het spontaan te doen en dat gebeurt ook. Maar zo'n moment grijp ik ook graag aan.

En commerciële onzin? Dat is sinterklaas toch net zo goed en dat grijpen we toch ook aan om onze kinderen extra te verwennen? Waarom dan niet onze partner met/rond valentijn?

hummeltje5 and Sado like this.
  13. Zulema

Zulema Fanatiek lid

Aug 8, 2019
    1,670
    1,136
    113
    Female
    Nee, nooit gedaan ook, geef er niets om.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,857
    5,118
    113
    Home
    Nee
    Ik kreeg vorige week een prachtig bos bloemen
    Omdat ik zo hard werk en ook nog les gaf aan onze kinderen
    Voor mij vele malen mooier dan op valentijnsdag het krijgen

hummeltje5 and NiVa0230 like this.
  15. autumn86

autumn86 Bekend lid

Sep 3, 2014
    790
    532
    93
    Normaal gaan we uit eten met mijn schoonouders of eten we gewoon bij ze, niet omdat het Valentijnsdag is maar omdat het hun trouwdag is.
    Dit jaar even niks. We hebben tijdijk geen eigen auto, dus het is even lastig om bij ze langs te gaan.
    Ik werk deze zondag. Misschien dat ik ontbijt laat bezorgen, gewoon omdat we dat normaal met de vakantie altijd doen, ik mis het wel.

16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Precies! En wat @Sado zegt.
    Wij geven elkaar elk jaar iets. Wat ik aan 'C' geef is voor hem altijd een verrassing. Ik krijg standaard een hele grote bos dubbele rozen.
    Die bos krijg ik 3x per jaar. Op Valentijnsdag, op mijn verjaardag en op onze jubileum dag (3 oktober). Hij zei laatst; vind je het niet afgezaagd dat ik dat doe? Nee, dat vind ik niet. Ik zou juist teleurgesteld zijn als hij het níét zou doen.
    Sowieso geven wij elkaar vaak onverwacht een cadeautje. Soms een bosje bloemen, soms een reepje chocola en gisteren moest mijn collega in Den Bosch zijn en heb ik gevraagd of ze Bossche Bollen voor me mee wil nemen. Die staan nu in de koelkast en neem ik straks mee als verrassing voor C vanavond.
    Ik hoorde laatst iemand zeggen (schrijven eigenlijk) dat haar man zoiets nooit doet en dat er bij verjaardagen ook een hint gegeven moet worden, anders kwam er niks bijzonders. Dat vind ik dan weer zo jammer he. Want het is een kleine moeite. Wat je ook geeft. Maar het kan je partner zo blij maken!

Dussss. wat ik eigenlijk wil zeggen, ik lees hier veel; 'nee niet op Valentijn zelf' en 'nee, wij vieren op andere dagen liefde' en 'nee, op onze trouwdag'.
    Prima natuurlijk, maar het kan toch ook en/en?
    Het mag naast elkaar en voor mij is dit het hele jaar door én op Valentijn.

17. Sado

Sado VIP lid

May 16, 2016
    19,042
    17,010
    113
    Dit topic komt jaarlijks terug en verbaas me er elke keer weer over. “Neehoor, het is commerciele onzin en ik word liever spontaan verrast”.
    Het kán ook en-en, he :p Er is geen regel dat je het gehele jaar niets meer kan/mag geven omdat je met Valentijnsdag ‘iets’ hebt gedaan.

Dufel and Iertje81 like this.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

Dec 31, 2015
    17,947
    33,614
    113
    Als je de rest van het jaar ook iets krijgt dan he :p
    Want ik ken dus iemand die een partner heeft die nooit spontaan met iets komt.
    Niet dat dat nou zo heel erg verkeerd is, maar als die ander het wel graag wil, waarom die kleine moeite niet doen dan? Ik snap dat gewoon niet.
    Eens met jou!

Sado likes this.
  19. Zuremat

Zuremat Bekend lid

Jan 5, 2021
    502
    730
    93
    Female
    Wij doen wel vaker spontane dingen voor elkaar, maar we doen ook aan Valentijn. Hij heeft gezegd een uitgebreid ontbijt te willen maken en 's avonds bestellen we sushi. Zijn parfum is bijna op, dus misschien koop ik nog wel een luchtje voor hem :)

Mapje and Sado like this.
  20. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

Oct 5, 2020
    642
    323
    63
    Heb een kaartje geschreven , en denk dat ik nog iets van een lekkere fles drank voor mn vriend koop.

Share This Page