Ik zat dus vandaag nog even naar mijn jaaropgave te kijken. En ik dacht, eh dat bedrag klopt toch niet? Ik heb namelijk pas mijn toetsingsinkomen voor 2015 berekend en dat scheelde nogal. Zoveel meer ben ik niet gaan verdienen sinds januari. Dus ik mijn loonstroken erbij en alle bruto bedragen bij elkaar opgeteld voor heel 2014. En ik kom op een bedrag wat 2000 hoger ligt ongeveer als wat er op mijn jaaropgave staat. Dus nu snap ik er niks meer van. Heb ik een rekenfout gemaakt. Of is vakantiegeld en eindejaarsuitkering belastingvrij??
Hoogstwaarschijnlijk klopt het wel hoor. Op je jaaropgaaf staat je fiscaal loon/loon voor loonheffing en dat is niet precies hetzelfde als je bruto loon. Staat er op je loonstrookjes niet ergens je fiscale loon vermeld? Als je die bedragen pakt zou het moeten kloppen met je jaaropgaaf.
Fiscaal loon heb ik op mn strookje niet kunnen ontdekken. Maar ik betaal wel pensioenpremie inderdaad.
Brutoloon minus pensioen premie is fiscaal loon (Of loon voor loonheffing). Dus in principe zou het verschil tussen die twee het totaal betaalde bedrag aan pensioen premie moeten zijn.