Vierling geboren in Wilhelmina Kinderziekenhuis

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Adriana85, 22 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Die vierling die twintig jaar geleden is geboren, is dat die van dat tv-programma dan?

En nog iets; ik snap niet dat ze tijdens de zwangerschap nog niet hebben kunnen concluderen hoeveel eiig de vierling is.

@klaasje. Ik vind het inderdaad een wonder om überhaupt een kindje te mogen krijgen, laat staan twee, drie of zelfs vier tegelijk! Ik vind het gewoon; WAUW! En dat wilde ik even delen.

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.569
    456
    83
    Nounounou, wat doen jullie weer aardig tegen elkaar zeg, jeetje.

OT, wat bijzonder. Ik hoop dat het goed blijft gaan met de kleintjes. Ze zijn nog zo ontzettend klein.

3. adi

adi Niet meer actief

Waarom zet je dan vraagtekens en verbaasde gezichten bij mijn terug reactie:
    Ja, ik ben idd gelukkig dat deze kinderen (en andere grote meerlingen) niet terecht komen bij mensen die het 'verschrikkelijk' zouden vinden of 'er niet op zitten te wachten'.

Want dat gun ik geen enkel kind, laat staan 4...

4. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Prachtige kindjes, erg bijzonder. Een God's geschenk..

5. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL

6. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tuurlijk is er een verhoogde kans dat een meerling eerder geboren wordt dan een 1 ling. Maar ik ken er genoeg die zelfs ingeleid of een geplande ks hebben moeten krijgen omdat ze 38+ zwangerschap hebben gehad van een meerling. Het is niet vanzelf sprekend dat ze eerder geboren worden.

En ik las een opmerking over dat het raar is dat ze tijdens de zwangerschap nog niet hebben kunnen vaststellen of het idd 1 eiig is. Het is heel moeilijk om zoiets vast te kunnen stellen. Hiervoor moet je DNA onderzoek laten doen.
    Zelfs met een tweeling zitten ze er soms giga naast.
    Er kan een hele vroege splitsing zijn geweest waardoor een zwangerschap meerder eiig lijkt ( zeg ik dat zo goed? ) Maar ze toch 1 eiig zijn. Dit is dus heel moeilijk vast te stellen en als het al wel vast te stellen is, is het ook nog niet altijd waar ;)

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Prachtig! Ik hoop dat alles spoedig verloopt en de meisjes over een tijdje gezond en wel mee naar huis mogen.

8. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Ook dit vind ik een kort door de bocht opmerking. Zit ik te wachten op een vierling? Nee. Als ik zwanger zou willen raken dan zou ik dat van 1 kindje tegelijk willen zijn.
    MAAR: zouden het er toch 2 of meer zijn dan zal ik eerst wel schrikken maar ze zouden zeer zeker niet minder gewenst zijn en ik zou absoluut niet minder blij zijn, of ze minder liefde geven, enz. enz. enz.

Zullen we iedereen gewoon in zijn waarde laten en elkaar en elkaars mening respecteren?

Het gaat hier om het mooie nieuws dat er een vierling is geboren en het is niet de bedoeling dat zelfs dit soort topics gaan uitlopen op discussies.

Nogmaals, ik wens dit gezin het allerbeste.

9. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

26 mrt 2011
    3.214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Wat bijzonder!! Hopelijk zal alles goed gaan.

Over 1 of meer eiig... Ik ben zelf van een tweeling en wij weten dus niet zeker of we 1 of 2 eiig zijn. We denken zelf 1 eiig, maar soms is het dus inderdaad niet makkelijk vast te stellen.

10. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Wat apart. Dus dat word niet per definitie onderzocht of je 1 op 2 eiig bent? (Ik heb er totaal geen verstand van dus misschien is het een domme vraag)
    Lijken jullie heel sterk op elkaar dat je 1 eiig vermoed?

11. penseel

penseel Niet meer actief

Bijzonder hoor.

Ga mij ook verder niet in deze discussie mengen. Persoonlijk zal ik er niet aan moeten denken zo veel kindjes te gelijk maar dat zegt meer over mij dan over het krijgen van meerlingen ik ben al haast niet geschikt om er een per keer te krijgen( mijn mening zelf) En dat is niet om mijn zelf naar beneden te halen.

Wel bijzonder hoor. Ze zijn wel te vroeg geboren maar zo te lezen gaan ze het wel redden die meiden. Bijzondere kinderen komen bij bijzondere mensen te recht. Bedoel niet de kinderen maar het geluk om een meerlingen gezin te mogen zijn is bestemd voor speciale ouders.

Bedoel het helemaal positief. Trouwens haha voor ik de wind van voren krijgt.

12. adi

adi Niet meer actief

nee, dat wordt niet standaard onderzocht.
    Bij twijfels of de meerling 1- of meereiig is, EN indien nodig, wordt een DNA-onderzoek gedaan.

13. adi

adi Niet meer actief

Het is ook niet mijn bedoeling om dit mooie nieuws te laten uitlopen op een discussie. Maar ik wil wel sommige reacties waarvan mensen het schijnbaar 'normaal' vinden om te pas en te onpas te maken, eens reflecteren. Om eens een spiegel voor te houden wat je feitelijk zegt aan sommige kersverse ouders.
    En dan komt een tegenreactie hard aan, dat weet ik, dat heb ik wel vaker gehoord.

Natuurlijk mag iedereen een mening hebben, maar in sommige gevallen vraagt niemand wat jouw (of willekeurige) mening is over HUN kinderen. En nog sterker, daar zitten die ouders helemaal niet op te wachten.
    En zulke 'meningen' worden niet enkel anoniem geplaatst. Anne (de moeder van deze vierling) heeft ze al op de NICU mogen aanhoren.

Als iemand tegen jou zegt: ik heb een zoon gekregen.
    Is dan je natuurlijke reactie:
    'Dat lijkt me verschrikkelijk, zou ik echt niet op zitten te wachten, een zoon. Maar jij MAG er wel blij mee zijn hoor.'

Of het nou in reallife is, op kraamvisite, in de supermarkt, of op een forum in het onderdeel 'geboortenieuws'.
    Of feliciteer je gewoon de moeder en wens je haar veel geluk?

14. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik denk dat iedereen wat feller reageert omdat we vanuit onze emotie reageren en inderdaad, omdat we ook via internet reageren.

In het echt zou ik gewoon gefeliciteerd zeggen en hun al het geluk wensen (wat ik uiteraard ook echt meen!) maar niet ook nog een aanvulling als: goh ik zou daar echt niet op zitten te wachten.
    Dus ik begrijp jou punt wel.
    Het gevoel wat jij omschrijft is eigenlijk het gevoel wat ik krijg als mensen tegen mij zeggen: wanneer komt de tweede want 1 kind is ook maar zo alleen en word zo een verwend nest. Terwijl er niet eens word gevraagd of ik een tweede wil (wat ik dus niet wil (zegt mijn gevoel nu)) Je krijgt een mening zonder erom te hebben gevraagd.

Wat ik wel erg vind is dat ze dit op het NICU heeft moeten aanhoren, dat vind ik wel ongepast ja.

Ik zag trouwens net jouw reactie op mij vraag en toen viel mij pas jou onderschrift op. Puur uit nieuwsgierigheid: zijn jou kindjes 1 eiig of 3 eiig als ik dat mag vragen?

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Wow wat leuk. Het enige grote nadeel is de was! Haha ik zou iemand inhuren de was te doen:p

Maar heel leuk. Maar de papa dus met 7 meiden inclusief de moeder? :p

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

#36 Ons Kleintje, 24 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 sep 2014
    ik kreeg ook tijdens de zwangerschap reacties als Jij liever dan ik.. Alsof je een keuze hebt! Natuurlijk ben je er blij mee, omdat het je kinderen zijn.
    Maar over het algemeen zijn reacties positief en zien mensen het als erg bijzonder en hebben veel belangstelling.

Maar mijn eerste reacties was ook HOLY CRAP! hoe moet je dat doen...financieel, maar ook mentaal, je gaat helemaal geleefd worden die eerste jaren. Maar ook: WAUW wat bijzonder! heel interessant, ben benieuwd hoe ze met elkaar omgaan wanneer ze ouder worden, etc
    Natuurlijk hebben deze ouders geen keuze, zij krijgen deze kinderen en natuurlijk zijn zij er blij mee, want dit zijn hun kinderen.

Dat ze te vroeg zijn geboren vind ik erg zielig, ik hoop dat zij allen goed uit de strijd gaan komen. Ik hoop ook dat de oudsten niet ondersneeuwen en er voldoende hulp gaat zijn voor dit gezin.

Deel Deze Pagina