Hey meiden, Ik heb vandaag ontdekt dat mijn zoontje van 4 maanden 1 handplooi heeft ook wel een mongolenlijn/apenplooi/viervingerlijn genoemd.. het komt vooral voor bij mensen met down, dat heeft mijn zoontje niet. Ik vroeg me alleen af of jullie hier ervaring mee hebben.. of mensen kennen die dit hebben.. ben zowiezo snel bezorgd om mn kleine mannetje. Dus ben benieuwd..
ik vond dit: Ouders Online: Vraagbaak kinderarts - Archief uuuuuuhm ik heb het handje van mijn dochter eigenlijk nooit zo goed bekeken hihihi zou me daar nou ook geen zorgen om maken is er een andere reden waaarom je je nu zorgen maakt??? waarom dit nu juist opvalt??
Nee eigenlijk niet.. maar ik heb niet zo een leuke start gehad met mn. Kleine man.. toen hij 2 weken was 1 week in t ziekenhuis ivm verkoudheid en toen hij 8 weken was 3 weken in t ziekenhuis ivm rs virus en longontsteling... Je wordt dan soms wat sneller ongerust door alles... En ik google alles maar kon noet zoveel vinden dus vamdaar dat ik t ff op t forum vraag
Als je je zorgen maakt, informeer dan bij de ha (of ka, als je daar mogelijk nog contact mee hebt ivm eerdere ziekenhuisopnames). Met googlen zal je van alles vinden, maar heel moeilijk kunnen bepalen wat wel en niet aannemelijk is, dus beter niet doen.
@Andrea85: Ik blijf onder behandeling bij een kinderarts ivm de voorgeschiedenis in t ziekenhuis. Heb t gister pas ontdekt.. dus bij mn volgende afspraak vraag ik t wel. @sterrefeetje: mijn zoontje heeft t aan beide handen... Maak me niet heel druk hij doet t verder goed..
Ik heb het ook! En ben volgens mij redelijk 'normaal'. haha. Dus volgens mij hoef je je niet persé zorgen te maken
Die lijn kan idd gewoon voorkomen bij gezonde mensen. Mijn zoontje heeft Down en heeft hem aan een hand. En natuurlijk nog wat andere kenmerken.
hier een foto.. van 1 van zijn handjes hij heeft het in allebij.. t stelt me wel gerust dat het vaker voorkomt bij gezonde kindjes.. niet dat ik daardoor minder van hem zal houden... maar ik denk dat iedere moeder wel hoopt dat je kindje niets mankeert