Wat doen te doen ziek/verkouden.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by DragonBerry, Mar 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    #1 DragonBerry, Mar 19, 2013
    Last edited by a moderator: Mar 19, 2013
    Ons meisje is al 2 weken strontverkouden, neusje dicht en erg hoesten...
    Nu zijn we zaterdag al met haar naar de HAP geweest en daar hebben we een salbutamol pufje gehad..... Doet wel iets maar ze hoest nog steeds heel erg tot braken aan toe....
    NU heeft ze sinds gister ook telkens koorts (38,4 meestal), dit had ze voor we gister naar het consultatiebureau gingen nog niet. En van de arts daar moest ze gewoon wat uitzieken....
    Maar ze is gewoon har zelf niet en zit haar eigen soms wat in de weg, lachen kan ze op zich nog wel maar niet zoals we van haar gewend zijn...
    Hoelang zouden jullie dit nog aankijken? Of wat zouden jullie doen? Ik vind het ook zowat om weer naar de dokter te gaan want ze doen en kunnen er waarschijnlijk toch niks mee......
    Snachts slaapt ze nog wel maar dan hoest ze ook heel erg tot braken en dat ongeveer 20 minuten lang, daarna gaat ze wel weer slapen...
    Ze krijgt al luuf, zetpillen, zoutwaterneusspray, salbutamol pufjes..... Als haar neusje weer potdicht zit gaan we stomen en ik probeer er zoveel mogelijk uit te zuigen....

2. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Over de neusspray, je kunt bij de apotheek om xylometazoline neusspray 0,025 mg vragen. Dan gaat gegarandeerd haar neusje open. Deze is geschikt voor babies.
    Mag je wel niet langer dan 1 week gebruiken.

3. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Ik weet dat die er inderdaad is (zelfs apothekersassistent) Maar aangezien ik zelf van mijn xylometazoline-verslaving af probeer te komen wil ik dit mijn meisje liever niet geven! (ook al heb ik het zelf in de hand)

4. chantal1606

chantal1606 Actief lid

Jun 25, 2010
    403
    15
    18
    NULL
    NULL
    Lekkere mosterd van mij dus, haha.
    Kan me goed voorstellen dat je er dan niet aan wilt beginnen.
    Maar ik was zo blij toen ik erachter kwam dat je die kon krijgen, dat ik hem even wilde delen haha.

Succes, altijd vervelend als kleintjes ziek zijn!

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ons meisje had een luchtweginfectie en kreeg daarvoor na een bezoekje aan de een ab-kuur. Het begon hier ook als een onschuldige verkoudheid,neus dicht en hoesten en wat verhoging (tot 38,6) een paar dagen. En ze pruttelde echt heel erg. Schoonmoeder noemde haar al een pruttelpotje (ze had er een naam voor iets wat ze vroeger had percolator?? Ofsow). Liep al een week een beetjevtevrommelen met haar. Ik ging voor wat anders naar de na en toen zei ik wil even luisteren en dieven toen het is meer dan een verkoudheid.
    Ik had het nooit verwacht want zoon en ik zijn op en af verkouden (zoon nu al voor de vierde keer in zeven weken)

Share This Page