medische ingreep om af te vallen

Discussie in 'De lounge' gestart door dani86, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    hallo dames

ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. ik ben al 7 jaar bezig met afvallen en heb dus ook genoeg en verschillende diëten geprobeerd (weight watchers, sonja bakker, applazijn, herbalife, dieetiste enz). maar het heeft niks mogen baten. nu ben ik dus doorverwezen voor een maagband, maagverkleining of een maagballon.

mijn vraag is of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en zo ja wat is positief en negatief geweest.

ik wil graag zoveel mogelijk info erover inwinnen.

alvast bedankt

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Moet je eens kijken bij het forum van maagverkleining.nl.

Ik heb zelf een maagverkleining (mason) gehad in 2003 en waarschijnlijk wordt die eind dit jaar omgezet in een gastric bypass. Bij mij is de vernauwing in mijn maag nog eens extra gaan vernauwen, waardoor dingen als groente en fruit er niet doorheen gaan. Ik ben dus niet zo positief over de maagverkleining en ben eigenlijk ook niet zoveel afgevallen als dat er gezegd werd.

Succes

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Geen ervaring mee, maar hebben ze je schildklier/hormonen etc. al eens goed nagekeken?

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ja hebben ze de laatste 2 jaar al 3 x nagekeken en daar ligt het niet aan!

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    in je onderschrift zie ik staan: 'eerst 10 kilo afvallen'

weeg je echt maar 10 kilo 'te veel'?
    of is dat wat je af moet vallen voordat je een
    maagband/ verkleining krijgt?

6. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik heb hier geen ervaring mee, ik ben zelf ook te zwaar dus ik weet wat het is om te dieten. Ik zou zelf geen operatie ondergaan , maar dat komt misschien omdat ik maar zo'n 15 kilo te zwaar ben en dan vind ik zo'n operatie wel heel drastisch. Ik hoop voor je dat je een goeie beslissing kunt nemen en dat het allemaal verloopt zoals je zou willen. Succes!

7. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    ik ben in totaal 30 kilo te zwaar!
    die 10 kilo is om zwanger te worden maar dat onderschrift kan weg sorry

8. ja hier dus wel ervaring:

ik heb een zgn lapband gehad, een bandje dat net onder de slokdarm, de maag verkleind tot een grootte van een borrelglaasje.
    Ik vier in een halfjaar ruim 35kg af en heb al die tijd vreselijk gespuugd, kon niets verdragen.
    na een jaar is ie eruit gehaald omdat ie scheef was komen te zetten en de doorgang was dichtgeraakt, ik kon geen eten of drinken meer opnemen en droogde volledig uit.

en nu.....ben ik weer net zo zwaar als er voor,
    heb na de verwijdering nog twee kindjes gekregen, de kilo's die ik tijdens de zwangerschap vasthield gaan er niet meer af.

ik laat me er niet gek door krijgen deze keer, het kostte me immers bijna het leven.

hiermee wil ik niwet zeggen dat het voor een ander niet zou slagen, ik had gewoon pech, mijn lichaam heeft het bandje er vanaf dag één proberen af te stoten(dat speelde zich af in 1995/1996)

9. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik heb ook net als bovenstaande een lapband gehad,viel er in een jaar 30 kg mee af,ben ook 2 keer opgenomen geweest door uitdroging en mijn dochter werd een maand te vroeg geboren door dat ding. mijn bandje kwam in de verdrukking en mijn maag was heelmaal ontstoken en stond op knallen. ben 3 dagen naar mijn bevalling met spoed geopereerd en het was echt kantje boord..hij is er nu dus gelukkig uit.

uiteindelijk ben ik alles weer aangekomen ..MAAR veel gelukkiger dan ik toen was,en geen enge dingen meer in mijn lijf...heel negatief dus.

10. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Kan je voor 30 kilo teveel al een maagverkleinende ingreep krijgen? Da's wel snel hoor. Ik ben ook zo'n 30 kilo te zwaar maar mijn huisarts (en ikzelf ook overigens) peinst er niet over. Ik moet naar en dietiste.

11. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik ga hier even met je meelezen dani, heb er namelijk ook over zitten na te denken.. en als het niet is gelukt deze ronde dan ga ik eens een gesprekje aan met de HA

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    vidn het ook snel hoor meid dat je een maagbandje mag

mijn hubbie moest eerst zelf flink afvallen en is in totaal zonder maagbandje 45 kilo afgevallen

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben zelf dertig kilo te zwaar maar geen haar op mijn hoofd die aan zo'n ingreep denkt! sinds ik ben gestopt met dieten en vechten tegen die kilo's zit ik veel beter in mijn vel. dat werkt door in mijn hele leven en sindsdien val ik zonder moeite ongeveer 5 ons per week af. ik doe er helemaal niets voor! :D

mijn nicht had zo'n operatie laten doen en dat is bijna fout gegaan, pas toen ze het ongedaan hadden gemaakt ging het weer goed met haar.

14. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

hoi dani

ik heb 12 jaar geleden een maagverkleining ondergaan,dus geen maagbandje! ik heb zeg maar een deel van de maag dichtgeniet gekregen en heb maar een hele nauwe opening waar het eten nog doorkan.ik ben destijds 60kg afgevallen en zou het altijd weer doen :confused: op 6maart 1996 ben ik opnieuw geboren zeg ik altijd :) ik moet er wel bij zeggen dat dit een definitieve ingreep was dus ik kan het nooit meer eruit laten halen!(maar geeen haar op mijn hoofd wat daar aan denkt!)
    als je nog meer wil weten laat maar iets horen :)

ps ik woon vlak bij je in de buurt :)

liefs cindybaby

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik weet dat het niet je vraag is, maar mag ik toch vragen waarom je niet net zulke kleine beetjes kan eten die je zou eten als je een maagband hebt, maar dan zonder maagband?
    Wees niet te hard voor jezelf hoor, je lichaam moet nog de rest van je leven mee! (ongevraagd advies, ik weet het, en je bent er al zo lang mee bezig en op een discussie zit je niet te wachten maar ik schrik altijd zo van maagbandverhalen)
    Sterkte met je strijd.

16. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    waarom een maagband ik ben al vanaf mijn 14e bezig met afvallen en heb al velen dieten en dietisten gehad en heb momenteel een bmi van bijna 40 en op eigen houtje lukt het gewoon niet. heb mijn voedingspatroon enz al gewijzigd dus vandaar dta ik doorverwezen ben

ook al in behandleing bij een psych geweest en wordt nu ook echt te erg met een baan vinden enz. dus vandaar dta ik een ingreep krijg!

en ja kleine beetje eet ik al! ik eet 4 x per dag!en 2 tussendoortjes!
    2 stukken fruit 3 liter drank(spa rood en water)
    af en toe thee
    1x per week frites
    1x per week vis
    ik eet alleen kaas en ham op mijn brood!
    ik eet geen boter
    bak op het vet van het vlees en haal het daarna eruit
    aparte plaat voor in de pan te baaken voor kipfilet en oven
    1x per week pasta
    1x per week fruit dag
    en ik eet veel uien! 1 ui per dag!
    en iedere dag klein bakje yoghurt met fruit of muslie!
    sport 2 / 3 keer per week en loop de hele dga op school!

dus dat is al een hele vooruitgang snoep heel weinig gelukkig!
    en sommige dingen ga ik me neit verbieden, zoals de frites 1 x per week!

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Lijkt me erg vervelend!
    Succes bij het maken van een beslissing.

18. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    ik ken iemand die pas een maagverkleining heeft gehad. en ze is in 5 maanden 30 kilo afgevallen.

Resultaat is echt verbluffend ze ziet er gewoon echt goed uit en je merkt ook dat ze lekker in haar vel zit.

En vergeet niet als je ervoor kiest dan betekent het dat je echt heel je eetstijl moet veranderen. je mag een hoop niet meer. maar dat is echt voor je eigen bestwil

veel succes en sterkte met je keuze

19. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    @ Dani86, misschien heb je iets hieraan. Het gaat wel niet om een maagverkleining! Bij mijn schoonzus heeft het ontzettend geholpen, die was ook heel zwaar, maar is inmiddels heel veel kilo's kwijt geraakt. Echt waar! Het is wel zo, dat je het heel erg graag moet willen, omdat het best wat geld kost. Kijk maar op www.mijnlaatstedieet.be (er zijn ook vestigingen in Nederland)

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Lieve Dani,

Ik heb hier geen ervaring mee maar ik wil je heel veel succes wensen met het vinden van de juiste oplossing.

groetjes Roxanne

Deel Deze Pagina