Hallo Hoe kom je van een kat af die je de hele nacht wakker houdt? :x Onze poes heeft blijkbaar vriendjes gemaakt, maar die staat dan ook de hele nacht onder het raam te miauwen! Heb geen oog dichtgedaan door dat rotbeest. Onze poes komt snachts niet buiten omdat hij 1 keer weg is gelopen snachts, dus iemand een tip om van die @#$% - kat af te komen? (diervriendelijke tips?)
pfff ik lees mee! Wij hebben dus 2 katten die ons snachts wakker houden! 1 die mauwt standaard om 4 uur dat ze naar buiten wil, demonstratief naast je hoofd gaan zitten he! En als ze buiten is mauwt ze om 4 uur dat ze naar binnen wil! En de ander heeft dwangneurose, aandacht trekkend oormiddel van de hele tijd zichzelf wassen en krabben! Dat beesie slaapt dus bi ons op bed, en de hele nacht hoor je haar zichzelf wassen! grrrrrrrrrrrr kus miek
emmertje zeepsop wil wel es helpen (afwasmiddel uiteraard, geen ajax ofzo, das giftig) neem aan dat je kat niet krols is ofzo? dan krijgen ze ook de halve buurt achter zich aan
Wij hebben weleens eens om dit te stoppen een emmer water boven gezet en die over de poes in kwestie heen gegooid toen ze de tuin weer luid miauwend in kwam lopen. Ik moet zeggen.... het is moeilijk om een poes te raken, maar als het lukt is het wel de moeite waard
Ok.. dan dat maar eens proberen... Maar die kat staat ook rustig midden in de nacht in de plenzende regen te schreeuwen.. dus of water hem afschrikt? Volgens mij kan ons poesje nog niet krols zijn. Ze is nu ongeveer 7 maanden. Of kan dat dan wel al?
krols met 7mnd, dat kan absoluut! ennuh, een flinke plens water is wat anders dan regen regen ligt 'op de vacht', een flinke plens komt echt op de huid en vinden ze dus heel erg vervelend
Ja hoor, dat kan prima, een van onze poesjes was krols met 6 maanden. Ik hoop alleen dat ze niet krols is of is geweest want dan is ze nu gedekt.
Oh sh*t, dacht dat ze nog niet krols kon zijn. Maar hoe merk je of een kat krols is? Ze is namelijk heel normaal, rustig, etc. In tegenstelling tot die anderen @#$kat
pfff... katten die je wakker houden daar kan ik over mee praten... Ik heb 2 katten waarvan eentje heel graag bij ons op bed wilt slapen, zodra wij bewegen of praten begind de ellende al. Standaard half 4 gaat hij zitten mauwen en krabbelen aan de deur, in de hoop binnen te worden gelaten. (dit gebeurd echter niet ik probeer er niet aan toe te geven) Omdat hij ook deuren kan open maken hebben we een waterfles tussen de deurklink gedaan Wat kan ik hier nu aan doen? Het breekt echt elke dag onze slaap. Ik heb hem al onder de douche gezet, vind ie echter niet erg... En zelf peper op de deur gesmeerd(whahaha je moet toch wat proberen ), in de hoop dat hij het vies zo vinden, maar hij likt het gewoon op..! Heeft iemand anders nog een ideetje? Liefs Elena.
Ik wou dat mensen die onzin toch eens niet geloofden! Het is makkelijker voor de dierenarts ja, maar hier gaan ze allemaal met 6 maanden onder het mes. Krolse katten miauwen veel maar als zij toen buiten liep en net krols werd kan ze direct gedekt zijn en merk je niets.
Tja een manier om er vanaf te komen is: Negeren Hoe moeilijk het ook is, ik weet er alles van, negeren is het beste. Hierdoor komen ze erachter dat het toch niet helpt. En een emmer water wil ook weleens helpen Maar waarom doet er iemand zeepsop in? En je kat of poes laten catreren/steriliseren.
wij hebben ongeveer hetzelfde met onze kater, hij is al wat lawaaiïg en aanwezig (naar binnen, naar buiten, mauwen om eten en vervolgens niets eten, deurtje open, deurtje dicht, opgepakt willen worden en weer wegspringen etcetc) en hij mauwt om alles, soms sta ik gewoon een kwartier met hem te ''babbelen.'' En ook 's avonds is het feest want dan wil het beestje naar buiten toe en met de andere katten buiten zijn. We doen het maar gewoon. We weten dat we een risico lopen, maar ik verkies mijn nachtrust toch echt boven de grillen van ons katertje...
Steriliseren die poes van jullie, want meneer de kater geilt op haar. En poezen horen vanaf 6 maanden gesteriliseerd te worden, katers ook trouwens. We hebben al genoeg katten in Nederland, dus laten we ze ook onder controle houden. En als dat niet helpt een emmer water naar beneden gooien. Of de baasjes achterhalen en vragen of zij de kat 's nachts binnen kunnen houden.
Nou, dat poezen vanaf 6 maanden gesteriliseerd moeten worden is onze dierenarts het dus niet mee eens. Maar het probleem is hoop ik gauw opgelost, de deurbel ging net en daar stonden 2 mensen die hun kat kwijt waren. Ze hadden hem bij ons zien lopen. Jaaaaaa weg met dat beest! Alleen kunnen ze hem niet vangen, dus zal vannacht eens een poging doen als ie weer onder mn raam staan
Waar is jouw dierenarts bang voor dan? Ze blijft hoogstens iets kleiner omdat ze wat eerder stopt met groeien. Zo erg is dat niet. Bij de dierenbescherming pleiten ze voor castratie met 6 maanden, dit omdat er 40.000 zwerfkatten zijn in Nederland. Dat komt omdat al die lieve Nederlandse poesjes niet op tijd gecastreerd/gesteriliseerd worden. Dus als je aardig wil zijn voor je eigen kat en voor anderen, castreer je je kat met 6 maanden. Elk dier dat hier binnenkomt, gaat met 6 maanden onder het mes. En dat op aanraden van mijn dierenarts én de dierenbescherming. Ennuh, ik zou een val klaarzetten voor die kater. Die kunnen ze bij de dierenambulance halen. Dan heb je katerlief snel te pakken! Succes en weltrusten
vreemd, zal maandag de dierenarts een bellen, want hou baloe nu steeds binnen.. voor het geval het nog niet te laat is Hoe naief dan van mij, om te denken dat ze nog niet krols kan zijn Maargoed.. die vallen he.. misschien domme vraag: maar dan kan je toch iedere willekeurige kat vangen? Straks zit de kat van de buren erin
dat een poes of kater kleiner blijft door vroegere castratie is ook achterhaald, dit hoeft niet. Ik ben persoonlijk ook voor vroegere castratie. Volgens mijn dierenarts vinden de meeste dierenartsen het teveel gepriegel bij jongere beestjes. In de fokwereld worden zelfs al castraties bij kittens van 16 a 17 weken gedaan, (dit vind ik zelf wel erg vroeg hoor)
Je kunt haar ook eerst op de poezenpil zetten, deed mijn zus ook met haar kat. Wij hebben een kater, maar die heeft altijd ruzie met een of andere grote rode rotkater in de buurt. Dat beest ging 's nachts miauwend en nog irritanter, keihard bonkend en krabbend aan het poezenluikje zitten. De deur zat onder ons slaapkamerraam. We hebben ook toen maar een paar nachten een emmer water op de vensterbank gezet en als we hem weer hoorden, dat over hem heen gesmeten.