Tijn heeft in week 6,7,8 heel veel gehuilt, echt extreem, en ik werd er echt helemaal gestoord van! Nu na veel rust en regelmaat en een bakerzak heb ik een heel ander kind! Veel slapen, veel lachen, gewoon een tevreden mannetje! Dit zo sinds 2/3 weken! Maar..nu sinds do is alles inene weer omgeslagen! Meneer huilt weer veel, het slapen gaan is weer een drama(half uur schreeuwen, janken), weinig lachen en als hij eindelijk slaapt begint hij na een uur weer tehuilen! En dit is alleen maar overdag..net als voorheen! Ik doe niks anders dan de afgelopen weken, heb zijn voeding al wat verhoogd en hij is niet ziek! Nu heb ik het boek "oei ik groei" en daarin staat dat er nu een sprongetje aan komt..een donderwolkje dus! Maar die donderwolk duurt een week! Daarna een week "normaal" en dan 5 weken lang een donderwolkje! Ik mag toch hopen dat ik niet nu een week en straks 5 weken lang een gefrustreerd mannetje heb? Als ik die lijst met sprongetjes zie dan blijft dat zo..kan me weinig voorstellen bij steeds korte tijd een vrolijk kind en dan steeds weer huilen, hangerig en humeurigheid! Hoe zit dit bij jullie? Wat zijn jullie ervaringen? Het idee dat ik de komende week met een huilend mannetje zit maakt me nu al gespannen, dit omdat ik het 3 weken heel zwaar heb gehad en dat hij zoveel gehuilt heeft! Dacht er eindelijk vanaf te zijn! kus miek
Ik heb dat boek ook, en ik zou de aangegeven tijden niet al te serieus nemen. Elke baby is anders. Als het allemaal zou kloppen zou Sem veel langer gehuild hebben en dat is hier niet gebeurd. Ik krijg wel mailtjes binnen wanneer die zgn 'sprongetjes' zich aankondigen, maar aan mijn mannetje merk ik niks. Misschien 1 huildag, maar nooit zo lang als in het boek. Succes ermee.
Als ik op het boek zou afgaan, dan zou Bram zijn tweede sprong gemist hebben.... niks van gemerkt dus, terwijl hij al heel veel dingen doet die bij die sprong horen. Ik neem het boek dus maar niet al te serieus, leuke info maar verder zie ik wel hoe Bram zich ontwikkelt.
Bij ons klopt het tot nu toe aardig hoor. Iedere keer als er volgens het boek een sprong aan begint te komen,heeft Fenja ook echt last. Is huileriger en slaapt ook minder. Meestal duurt het bij Fenja twee weekjes maar kan ook langer of korter. Sommige kindjes hebben nu eenmaal meer last vaneen sprong dan een ander. Bij sommige kindjes merk je inderdaad niets. helaas merken wij het wel iedere keer.
Bij ons klopt het boek ook....ze is een tot twee weken heel anders. slaapt en eet moeilijker is wat hangeriger....en dan ineens hebben we een kind die allemaal nieuwe dingetjes kan. Maar ze is niet continu aan het huilen ofzo, ze is gewoon dan wat sneller uit haar hum..
Bij ons klopte het eerste sprongetje precies. Een week lang huilen, hangen, alleen maar op schoot willen liggen, slecht (of veel vaker per dag) willen eten. ik was helemaal kapot ervan. Wij hebben al lang gemerkt dat we een heel gevoelige baby hebben en die hebben er denk ik meer last van. ik wacht ook al op de tweede sprong. Zie er tegenop, maar misschien valt het wel mee. Als dat gedrag 5 weken zou duren, dan kun je mij opvegen denk ik , of ik wen eraan? Zo te horen heb jij ook een heel gevoelige baby en heeft hij er meer last van dan gemiddeld. Ik wens je heel veel sterkte en succes ermee.
Bij ons klopt het boek ook vrij aardig. Alleen doet Isa tot nu toe veel korter over haar sprongetjes. Ze is 2/3 dagen van slag (meer huilen, slecht eten/slapen) maar is dan weer lekker een tevreden meisje wat inderdaad opeens nieuwe dingen kan. Wel zou Isa volgens het boek haar sprongetjes later moeten krijgen omdat ze 2,5 week te vroeg geboren is maar daar klopt dus niks van. Isa heeft tot nu toe precies met 5,5 week en 8 weken haar sprongetjes gehad en dus niet 2,5 week later.
Dus dat houd in...ik zit steeds met een huilend kind? Er staat in het boek dat het per kind verschilt hoe ze reageren, Tijn is nogal temperamentvol en huilt dus tijdens een "sprongejte" en niet even en zacht..nee continu en het iefst krijzen! Het kan toch niet zo zijn dat ik tot zijn eerste jaar elke 2/3 weken een week lang een krijzend kind heb? Om vervolgens 1 a 2 weken een "normaal" kindje te hebben... Dat zou betekenen dat Tijn meer huilt dan lacht! Sorry voor mijn negatieve tekst hoor, maar ben dat gekrijs zo beu en dacht echt dat ik er vanaf was! Moet nu weer elk kwartier naar boven lopen omdat hij steeds wakker wordt etc. kus miek
Ik moet zeggen dat Fenja in het begin ook meer huilde tijdens haar sprongen. Maar nu ze wat ouder is, huilt ze minder maar is ze gewoon sneller humeurig en slaapt minder. Maar echt huilen en krijsen zoals in het begin is het niet echt meer. Maar wie weet is ze bij de volgende sprong weer wel zo. je kan het van te voren ook niet weten hoe ze tijdens de sprong zullen zijn. Maar ik snap heel goed dat je het huilen beu bent hoor. Dat had ik ook! sterkte ermee. En doe gewoon wat je gevoel je ingeeft. Als je het even zat bent, laat hem dan maar even huilen in bed. er kan hem in zijn bed niets gebeuren en hij gaat er niet dood van hoor als je hem even laat. Ik zelf kon het niet maar baby's voelen wel je stemming haarfijn aan. En als jij het zat bent, voelen ze dat en worden ze nog onrustiger. Moeilijk he? Die %$# sprongen ook!
Ik moet eerlijk zeggen..... ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt,maar als je denkt dat het echt een sprongetje is en daar je krijsende kind aan toeschrijft... dan zal je er toch door heen moeten. Ik snap dat het voor jou niet leuk is maarja... het hoort erbij zullen we maar zeggen. En ieder kind is daar weer anders in. En waarom is het zo erg om elke 3 kwartier naar boven te gaan? Je kindje wil gewoon even troost..... het duurt maar een paar dagen desnoods 2 weken .... Misschien zat je niet op mijn tekst te wachten..... maar je kindje is nog zo klein kan me gewoon niet voorstellen dat je het zo vervelend vindt. Je kindje heeft je nodig en die negatieve insteek ( zoals je zelf aangeeft en wat ik ook vind) helpt hem daarbij niet. Jelte heeft het met 6 weken heel duidelijk een sprong gehad, veel huilen, veel drinken. Om de 2 uur zat hij aan de borst, veel huilen in zijn slaap. Ik heb hem veel tegen mij aan gehouden en die paar dagen helemaal niets gedaan alleen met hem bezig. Daarna was het weer zijn oude zelf, veel slapen en lachen en meer kunnen uiteraard. De 3 maanden sprong merk ik tot nu toe weinig van, alleen dat zijn ontlasting veranderd is, en meer dingen ontdekt. Qua huilen enzo heeft hij geen last.
ik moet zeggen dat wij van de sprongetjes nauwelijks iets merken, hooguit een paar dagen. En meestal is het dan achteraf dat ik in het boek blader en denk ah vandaar! Heb nooit meegemaakt dat het 5 weken duurde. Zou me dus niet ongerust maken. Probeer je kleine lekker bij je te houden in bijv. een draagzak, vinden ze meestal erg fijn en heb jij je 2 handen vrij. Succes
hmmm ik vind dat boek eigenlijk helemaal niets... had het gekocht omdat veel mensen er weg van zijn... tja ik niet dus. Ik heb meer gehad aan "regelmaat en inbakeren" en verder je gevoel volgen.... Om al vooraf gefrustreerd te raken dat een "sprongetje" er aan komt... wat het ook mag zijn... dan kan je volgens mij niet eens genieten van de tijd dat je kindje misschien wel lekker in zijn of haar velletje zit. Sprongenwekker heb ik afgemeld, boek staat te stoffen in de kast. Ik kijk, geniet, observeer, luister naar mijn mannetje, geef een extra knuffel als dat nodig is, een keertje extra aanleggen, stop hem in bed als hij moe is en houd rekening met hem dat we niet 2 dagen achter elkaar zijn ritme verstoren.... Huilen/krijsen is vreselijk. Ik kan me voorstellen dat je daar helemaal van slag door bent.... hier heeft Steven ook heel veel gehuild in het begin. Nu af en toe nog wel weer eens een dagje dat hij wat minder in zijn velletje zit, maar over het algemeen gaat het prima. Sinds ik meer naar hem kijk, ontdek ik veel beter wat er aan de hand is..... met name wordt hier gehuild als hij moe is en dat kan soms al na 30 min wakker zijn, maar ook wel eens pas na 2 uur.... Probeer gewoon goed naar ventje te kijken en misschien zelf eens een avondje er tussen uit gaan? Al is het bijvoorbeeld gewoon even alleen boodschappen doen ofzo.... Sterkte meis, ik hoop dat hij snel weer een vrolijk kereltje is!