Hoi, Ons zoontje is 9 maanden, nu gebruiken we nog steeds aardig gepureerde avondeten uit een potje ( 6mnd) omdat hij zich heel vaak verslikt in de potjes van 8 maanden. Nu wil ik ook binnenkort proberen of hij met ons kan mee eten, omdat hij denk ik momenteel niet voldoende heeft aan een potje eten en een klein danootje....hebben jullie hier ervaringen mee? Ik heb het idee, dat hij meer honger heeft.... Hebben jullie tips? en wat maak ik zoal klaar voor hem hoeveel aardappels en hoeveel groeten en wat voor groenten..... Graag hoor ik jullie reacties... Greetz
Hier ging dat heel makkelijk eigenlijk. Ik kookte 1 keer per week voor Kylian (verschillende groente/ aardappelen en vlees) pureerde dit met de staafmixer (beetje vocht erbij zodat het wat smeuiger werd) en vroor het in. Dan kon ik elke dat wat geven en had hetzelfde gemak als een potje. De hoeveel heid, ik gokte gewoon maar wat, de ene keer ging het helemaal op en de andere keer bleef er wat staan, ik verbaasde mij erover hoe goed ze dit zelf al kunnen reguleren. Wat betreft het toetje, Kylian had ook nooit genoeg aan zo'n klein bakje van danoontje, die kreeg hier gewoon yoghurt in een tuitbeker (niet anti lek). 2 voordelen hieraan 1 er kan meer in 2 hij leerde zo drinken uit een tuitbeker met een vloeistof die niet zo snel liep als gewone ranja. Groetjes Anita
Je kunt eigenlijk alle soorten groenten wel gebruiken, kijk wel uit met ui/prei en knoflook. Kijk wel uit met nitraatrijke groente, deze mag je niet invriezen, opnieuw opwarmen. Hier is vooral courgette met aardappel favo, verder kun je geven wat jullie eten excl de zout en scherpe kruiden. Op keukenkikker staan lekkere recepten! Qua hoeveelheid. Je kindje geeft zelf vaak wel aan wanneer het genoeg heeft. Eet hij nu 200 gram dan kun je eens kijken of hij wel genoeg heeft aan 250 gram.
je kan gewoon knoflook geven hoor, niet overdrijven (stinkt ie zo uit zijn mond op het KDV )...Met 9 maanden kunnen ze eigenlijk alles eten (uitgezonderd honing) en dus ook kruiden (Nederlanders eten zelden zo kruidig dat een kind van 9 maanden het niet kan eten maar goed... ik zou een beetje oppassen met de sambal ) Ik maak potjes van 200 gram voor mijn zoontje en daarnaast krijgt hij ongeveer 100 ml yoghurt of volle kwark (vaak met fruit). Voor hem is het genoeg (bijna 9 maanden) Een aardige richtlijn is 3/4 groenten en aardappels (50% en 50%) en 1/4 vlees / kip / gevogelte / vis maar je kan daar ook een beetje mee spelen. Je kindje hoeft ook niet elke dag vlees, vis e.d.
Klopt, ik kocht altijd spinazie in deelblokjes, dan was het gewoon een kwestie van een paar blokjes laten ontdooien en erdoor roeren Groetje sAnita
Waarom heb je het idee dat hij nog honger heeft? Als mijn dochtertje nog honger heeft dan laat ze dat heel duidelijk merken, geen twijfel mogenlijk hihi. Hier verschilt het per dag hoeveel ze eet. Dus is ook weinig over te zeggen. Brocolli is hier absoluut favoriet, en voor de rest is het echt een groente fan, aardappeltjes eet ze wel, maar echt niet veel, zeker geen hele (kleintjes) Vlees krijgt ze niet altijd, soms krijgt ze een ei ervoor in de plaats, maar ook dat vind ze niet geweldig.
Hoe maak je de ei, ik had het toen in eerste instantie gekookt maar dat vond Kylian maar niets en hij verslikte zich er ook snel in. Toen ik het roerbakte werd het in 1 keer een heel ander verhaal Groetje sAnita