Hoi Ik heb een vraagje ik heb op het moment dagelijks een soort van zwaar Drukkend gevoel onder in mijn buik of het los hangt zeg maar beetje lastig Uit te leggen. Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Daar naast trekt er dan Een spanningsveld als ware over mijn buik heen. Ken deze klachten niet Van mijn vorige zwangerschap. Weet iemand van jullie wat dit is Groetjes
Goedenavond, het kunnen verschillende dingen zijn waar het gevoel vandaan komt. Het spanningsveld over je buik heen, lijkt op een harde buik. Mogelijk heb je last van een blaasontsteking. Dit kan in de zwangerschap een drukkend gevoel geven in de onderbuik en harde buiken. Als je zwanger bent en je hebt een blaasontsteking, heb je geen pijn bij plassen. Dit is buiten de zwangerschap vaak wel een symptoom van een blaasontsteking. Ik zou je in ieder geval adviseren je urine te laten testen bij de huisarts. Daarnaast kunnen deze klachten ook afkomstig zijn van je bekken. Dan voel je dit voornamelijk rond je schaambeen en dit kan uitstralen naar je buik en liezen. Indien dit mogelijk het vermoeden is, zou ik je adviseren naar de fysiotherapeut te gaan, om te juiste oefeningen en tips te krijgen, zodat je klachten niet verergeren. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes! Groetjes Monique
Bedankt indd de bekken dat klopt wel daar loop ik indd voor bij fyshio alleen had ik deze klachten nog niet gehad daar van. Zal voor de zekerheid mijn urine laten checken om het uit te sluiten. Dus die spanning is een evt harde buik nou volgens mij weet ik weer genoeg. Wist nooit wat een harde buik was maar nu wel. Bedankt voor je reactie.