overgeven in bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door peetjuh23, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    hey dames,

Heeft een van jullie misschien een tip voor me, sinds een aantal weken wil mijn dochter niet meer in haar eigen bed slapen en maakt er een flink drama van.. Ben niet van plan om elke nacht met mijn dochter tussen ons in te slapen, en breng ik haar dus naar haar eigen bed en uiteindelijk valt ze ook wel in slaap, maar na een aantal uur word ze wakker en begint dan heel hard te huilen en begint gelijk over te geven in haar eigen bed.. Heb niet eens de tijd om naar boven te gaan om haar gerust te stellen :(.. Dit gaat zo al 4 dagen en ik weet niet meer wat ik eraan moet doen....Haar bed is elke avond helemaal nat van het overgeven met het gevolg dat ze dus weer in ons bed moet slapen. (haar matras is ook vies en nat van het overgeven) Ik word er nu een beetje moedeloos van en weet niet hoe ik het kan laten stoppen...

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Gaat ze niet huilen omdat ze moet overgeven? Onze dochter heeft ook een virusje te pakken en moet soms overgeven. Dan gaat ze eerst huilen en meteen daarna geeft ze over. Ik begrijp dat het probleem al eerder is begonnen maar ze geeft "pas" sinds vier dagen over. Ik zou dat eerst even afwachten... En dan gewoon doorzetten.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Natte matrasje kan je voorkomen om een molton te kopen.

Wanneer begint ze over te geven, als ze al huilt of geeft ze over en daarna huilen?

Als ze gaat overgeven omdat ze moet huilen, en zich zelf heel erg boos maakt, of op een andere manier opwekt, zou ik het neutraal houden.
    Bed verschonen, je dochter verschonen, en weer terug in bed.
    Verder geen aandacht aan besteden dus.

Als ze overgeeft uit het niks, dan is er misschien iets waar ze misselijk van wordt, is er iets in haar eet patroon veranderd, of ze heeft een virusje onder haar leden

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    He peet,
    weet je ook waarom ze niet in haar eigen bed wil slapen? heb je haar dit gevraagd?
    heb je toevallig zo'n plaszeiltje/molton? Als je die nou eens onder haar molton/laken doet...dan heb je kans dat het matrais niet zo vies en nat wordt.
    Misschien is het ook wel een virus waar ze last van heeft...

5. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ik weet niet of ze eerst moet overgeven en dan begint te huilen of andersom, ze is niet ziek, heeft geen koorts, is overdag heel energiek en dan is er niks aan de hand..
    Ze heeft sinds kort wel movicolonpoeder gekregen voor haar darmen omdat die verstopt zaten... En aan het eten kan het eigenlijk ook niet echt liggen want ze eet bijna niks aan warm eten. Overdag wel brood en fruit maar geen warm eten, behalve tomatensoep. (maar dat is weer een ander probleem pfff)

6. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    molton op t bed idd dan kan ze na verschoning iig weer terug in haar eigen bed en is haar "beloning" van toch bij jullie in bed kunnen weg.
    misschien ook een id om haar te laten helpen om het op te ruimen. Dat is natuurlijk niet zo leuk maar kan wel een stimulans zijn om ermee op te houden.
    Duidelijk zeggen dat spugen niet helpt en dat ze in haar eigen bed moet slapen.
    (zomaar even wat dingen die me te binnen schieten. Heel veel succes want ik zou er ook een punthoofd van krijgen geloof ik....pfff iedere dag een schoon bed!!! Sterkte

7. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Krijgt ze de movicolon in de avond of in de ochtend?
    Je zou kunnen kijken of de bijwerkingen bij zijn zoals misselijk worden.
    Dan zou ik het naar de ochtend verplaatsen als ze het in de avond krijgt, misschien geeft dat verschil

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Idd zorgen dat ze terug kan in haar eigen bed en dus niet dat ze beloond wordt door haar bij jullie in bed te leggen. Ik weet niet of dit voor jouw dochter geldt maar er zijn genoeg kindjes die gaan spugen (wekken dit zelf op) om dingen voor elkaar te krijgen.

9. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Onze dochter gaat soms overgeven als ze al een poosje verkouden is. Lang leve de aero-sleep, het matrasje is nog helemaal schoon. Onder haar hoofd heb ik altijd 2 katoenen luiers liggen. Overgeven doet ze meestal liggend, dus het meeste komt daarop, dat is makkelijk verschonen. Ik verschoon de boel altijd als ze overgegeven heeft. In een ondergekots bed te moeten slapen lijkt me ook traumatiserend, kan me voorstellen dat ze daar niet meer in wil. Onze dochter heeft nooit bij ons in bed gelegen, dus op dat idee zou ze ook nooit komen. Als je het goed georganiseerd hebt krijg je er op een gegeven moment wel handigheid in om snel de boel weer op te lappen.

Waarom vraag je niet even advies bij de huisarst? Ik zou toch uit willen sluiten dat het niets lichamelijks is. En anders overleggen met het consultatiebureau.

10. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ze krijgt het gelijk smorgens al, dus daar kan het niet aan liggen denk ik.. :(

11. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Vanavond bracht ik haar naar bed, ik ging nog even haar knuffel pakken op onze slaapkamer en met dat ik de deur uitloop begint ze alweer met overgeven....:(. Dus weer haar onder de douche gezet, schone kleren aan (ondergoed en pyama uiteraard ;) ), Bed weer verschoond en weer terug gelegd.. Even heeft ze nog gespeeld met haar knuffel maar na 5 min begon ze me alweer te roepen... Eerst geen gehoor aan gegeven totdat ze heel hard moest huilen, toen toch maar naar boven gegaan... Ze heeft gelukkig niet nog een keer overgegeven, maar ze wilde wel dat ik even bij dr bleef...Ik vroeg haar waarom ze zo moest huilen en toen zei ze dat er een wolf aangekomen was en die heeft ze "weggestuurd", die wolf was heel gemeen :(:(:(. Ben even bij dr gebleven tot ze in slaap was gevallen en hoop dat ze vanacht weer eens doorslaapt...
    Morgen iig maar even op jacht naar een zeiltje voor onder haar matrashoes, dan blijft iig haar matras schoon....
    En morgenvroeg toch maar even de ha bellen of het aan de movicolonpoeder kan liggen....
    i

12. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    En hoe is het vannacht gegaan? Heeft ze doorgeslapen?

13. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Nou nee niet echt, ze werd om kwart over 3 compleet overstuur wakker, heeft gelukkig niet weer overgegeven, maar wilde absoluut niet meer gaan slapen... Ben bijna 2,5 uur bezig geweest om haar weer in slaap te krijgen en heb het toen weer opgegeven :(.. Ik was zooooo ontzettend moe, kon mijn ogen niet meer open houden.. En toen heeft ze bij mij geslapen tot 7 uur... Ik hou het echt niet meer vol omhele nachten bij haar te gaan zitten of heen en weer te lopen, haar adem is langer als die van mij....:(

14. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze dochter heeft ook heel lang bij ons in bed geslapen toen ze kleiner was. Ze viel wel in haar bed in slaap maar werd s'nacht wakker en ging ook niet meer slapen tot ze tussen ons in lag. Ze draaide haar billen, zocht een goede plek, slaakte een diepe zucht en ging slapen. Met als resultaat: gebroken nachten.

Uiteindelijk hebben we met de minuten-methode haar binen twee nachten weer in haar eigen bed gekregen. We begonnen na 1 minuut naar haar toe te gaan, zeggen dat ze moest slapen en kus en een knuffel geven en weglopen. Dan na twee minuten hetzelfde herhalen alleen nu alleen zeggen en een aai over de bol. Dan na 3 minuten alleen zeggen en terugleggen, dan na 4 minuten terug en niets meer zeggen alleen terug leggen. En dat ook na 5, na 6 enzovoort...

Dat duurde de eerste nacht een half uur, 40 minuten. En de tweede nacht...had ze het bij na 3 minuten terug al door. Ze viel in slaap en we hebben haar daarna niet meer gehoord, tenminste s'nachts dan ;)!

Misschien helpt het bij jullie ook!
    succes....

15. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

9 okt 2006
    2.351
    0
    0
    overijssel
    Ja dat is misschien wel een hele goede tip, heb alleen een hele eigenwijze dochter. Zal het vanavond eens testen haha, heb er nu alles voor over, want ben doodmoe van alle gebroken nachten...

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    dat wil niet zeggen dat het met een avondje op te lossen is he! Ik denkd at je door zult moeten zetten en dus niet te snel weer opgeven, niet na 1 of 2 nachten, maar echt doorzetten, dan krijgt ze wel door dat het je menens is.
    Succes hoor, lijkt me best moeilijk.

17. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    peetjuh hoe gaat het met je meisje?? en met jullie nachten?

18. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Ben ook wel benieuwd eigenlijk?

Deel Deze Pagina