Dat parapluutje van de kinderwagen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ratatosk, 19 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    ...krijg ik maar niet goed!
    Het staat altijd of de verkeerde kant op, of te ver van de wagen af, of scheef, anyways, de kleine zit alsnog altijd in de zon.
    Ik hoef niet uit te leggen waarom ik dat niet wil.

Ik heb het pluutje bovenaan de stang vastgemaakt en dan staat hij heel ver van de wagen af, en ik heb hem onderaan (vlakbij de wielen) vastgemaakt, dan zit hij al wat dichter bij de wagen maar dan krijg ik het ding weer niet goed gedraaid.
    Hoe doen jullie dat? Ik doe vast iets heel doms fout maar ik weet niet wat.

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wat voor wagen heb je?

Ik heb een mutsy 4-rider en de kleine zit dan nog naar mij toe,
    en doe de parasol dan net onder de knop waar je de duwstang kan inschuiven
    als ik de parasol uitklap dan zit ie tussen de wagen en de duwstang, ik zie de kleine dan niet meer
    maar ze zit iig niet meer in de zon hahah

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook altijd ruzie met dat rot ding.

Toen ze nog in de bak lag spanden ik gewoon een hydrofiel er over heen. Nu gaat dat niet meer, dus zoeken naar een andere oplossing.

4. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hetzelfde probleem hier, dus lees even mee ;)

Nu zoon nog in de wagenbak ligt, doen wij er een hydrofielluier voor. Ziet hij wel niks, maar werkt wel goed tegen de zon (en meestal slaapt hij toch of kijkt naar het speeltje wat er hangt wat hij nog steeds kan zien). Alleen bij (harde) wind werkt een hydrofiel ook niet echt goed ;)

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    parasolletjes zijn gewoon irritante dingen!!!

Hier een Stokke wagen. Mijn man is lang en ik ben kort, en ik kan dus niet over het parasolletje heenkijken.:)

Steek je een keer over, moet dat kreng de andere kant weer op pffff.;)

6. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb ook een mutsy, met vier wielen maar welk type het nou precies is weet ik niet. Zo'n type waarmee je eigenlijk niet kunt sturen ;).
    Fijn om te lezen dat het niet aan mij ligt maar dat die parapluutjes door meer mensen vervloekt worden.

ps misschien kun je de hydrofiel met wasknijpers vastzetten bij wind?

7. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    ik heb voorlopig absoluut geen problemen met de parasol. Ik heb een mura 4 en de bijpassende parasol + clip. Ik kan de parasol met 1 hand en in 1 sec van de linkse kant naar de rechtse verplaatsen als de zon draait, en er zit onderaan een hele grote veer aan, zodat hij in alle kanten draaien (o ja, de parosol zelf ik trouwens van bebeconfort zie ik nu net)

8. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Je hebt nu een dooky! Dat bevestig je aan de kap en is tegen wind, regen en zon! Je ziet alleen je kindje niet meer maar werkt beter dan zo'n parasol

9. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    heb de maxi cosi mura 4 en geen problemen met de parasol, watvoor wagen heb je? en welke parasol heb je?

10. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    sorry, lees net welke wagen je hebt, heb ik geen verstand van. Hydrofiel met knjipers kan ook wel ja.

11. fafje

fafje Niet meer actief

hier het klemmetje kwijt van de parasol! wacht nog steeds op mn bestelling bij prenatal...hier voorlopig een petje ;)

12. Mayon

Mayon Niet meer actief

Klopt ik had er ook altijd ruzie mee. Mijn wagen was merkloos maar de universele parasol paste wel. Idd altijd gelijk draaien dat ding, en het gekke was, ik kon er niet overheen kijken ;) Deed dus meestal een hydrofiel.

Inmiddels hebben we de Mura 3 als buggy maar geen parasol erbij, ik vind het wel best. Hoedje op en dan maar ven oogjes dicht.

13. misa

misa Niet meer actief

Oohwja, wat een irritante dingen!
    Wij hebben een mura met een pranatal parasol. De bijpassende met clip vind ik eigenlijk veel te duur...!
    Wij gebruiken nu een hydorfiel over de kap. :)
    Je kunt ook een dooky kopen (of zelf maken). The original Dooky

14. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Er zijn ook luifels te koop voor de wagen, onder andere bij baby walz (zo heet die webshop toch?). En anders een hydrofieldoek spannen, ik zette hem vast met knijpers. Had ook altijd ruzie met die parasol, heb hem vorige zomer maar in de prullenbak gekieperd ;)

15. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Helemaal mee eens!!

Wij hebben de Joolz + bijpassende parasol.
    Ik moet zeggen, ik vind het ook irritant dat je de parasol na ieder bochtje weer moet verzetten/bij moet draaien omdat dan de zon dan weer net vanuit een andere hoek komt, maar het is ook zo gepiept!!

16. misa

misa Niet meer actief

17. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Mutsy Urban Rider met zwenkende achteras ;) ?
    Ik zet het pluutje met de klem vast op de stang, net onder het punt waar hij in schuift (de stang). Het scherm is dan net op de hoogte van de kap (wagenbak) en door de stand van de clip te draaien en de buigveer te buigen (2 handen) krijg ik het pluutje altijd wel goed. Hij zit eigenlijk altijd tegen de kap aan en vormt daar dan het verlengde van.

@knijpers: ik heb een paar gekleurde haarklemmen om doeken en speeltjes op de rand van de kap te zetten, blijft goed zitten en staat leuk - vindt zij ook leuk om aan te friemelen!

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een Joolz, en de paraplu moet ik zo nu en dan draaien als ik een andere kant op loop, maar verder eigenlijk geen problemen mee te ondervinden? Heel soms schijnt het nog tussen plu en wagen door, dan leg ik even een lakentje anders zodat ze bv nog in de schaduw ligt, of ik ga in de zon staan. En anders loop ik toch maar richting schaduw :D

Deel Deze Pagina