Hoelang slaapt jou kindje 's middags..en hoe doe je dat met iets ondernemen... Gijs ligt echt een paar uur te pitten.. Soms haalt ie met gemak 3 uur achter elkaar.. ( van 13 ( we eten tussen de middag vrij laat)-16 uur).. Als ik hem rond 18.30-19 uur voor de nacht op bed breng, slaapt ie eigenlijk vrij snel in.. tot de volgende morgen.. ( heerlijk..) Maar.. zoals nu... prachtig weer... Zit ik min of meer op honk te wachten tot ie wakker word.. Dan krijgt ie wat drinken en wat te eten... Dan is t al aardig richting 16.30 uur... Niet echt neen tijd meer om nog een activiteit te ondernemen..( behalve dan hier thuis even in de tuin..) Hem er voor wakker maken roept ook gemengde gedachten op.. Misschien gaat ie huilen omdat de slaap nog niet uit is, is dan wel de sterktste... Aan de nadere kant denk ik dan weer " niet zeuren (ik dan) Gijs mee en er lekker op uit... Vind t zo lastig......
Hier is het verschillend, maar langer dan 3 uur liet ik haar nooit slapen, nu is het meestal 2 uurtjes. Maar dan gaat ze er wel pas 20.00uur weer in. Ja kan me voorstellen dat het niet fijn is als je weg wilt, maar ik vind het heerlijk. Na het slapen wat eten en drinken, ik doe vast iets aan het eten, vaak loop ik nog even naar de winkel, en na het eten lekker met de duplo spelen.
Ik zou er voor tekenen hoor! Ik weet niet hoe oud jouw dochter is, maar als ze hier een uur per dag slapen is dat veel. En dan ook nog om de beurt, dus ik kan nog steeds niet weg omdat altijd eentje op bed ligt, terwijl ik beneden 2 kids zoet moet houden die eigenlijk naar buiten willen.
ik ga s'morgens weg ( zomaar ergens heen, of afspraken, of boodschappen, creche, logepodie, whatever.) ik plan alles zoveel mogelijk in de ochtenden s'middags zijn we lekker thuis. dan gaat lars de ene dag wel slapen en de volgende dag niet. is om en om op het moment. als hij wel slaapt dan slaapt hij anderhalf tot 2 uur en het kost me een half uur om hem slapend te krijgen. dus in totaal is dan de halve middag weg. tel daarbij het halve uur verplicht wachten om tanden te poetsen dan maakt dus 3 uur van de middag dat je kwijt ben. hij wordt meestal tegen 4 uur wakker. dan drinkt hij wat en komt de oudste thuis. ik vind het geen punt zoals het gaat. maar goed ik vind het ook niet erg om thuis te zijn. ik vermaakt me prima kind vermaakt zich prima. straks is de tuin klaar en kan hij heerlijk naar buiten.
wat zou je willen doen dan wat s'ochtends niet kan? als het warmer wordt is het voor kleintjes sowieso veel te warm s'middags om buiten te zijn.
het is heel simpel. je moet na het eten een half uur wachten met tanden poetsen heb ik hier geleerd op het forum.( terwijl hij dus eigenlijk naar bed moet zit je te wachten tot je tanden mag poetsen) dan nog een half uur voordat hij in slaap is gevallen. dan nog anderhalf tot 2 uur slapen dan ben je dus ruim 3 uur verder. maar goed ik heb er geen probleem mee dat ik s'middags thuis zit, moet wachten en wachten..dat het zoveel tijd kost voordat hij op bed ligt door al dat wachten als hij eigenlijk moe is. snappie?
Ik poets 's middags voor het slapen haar tanden niet hoor. Alleen 's avonds voor het slapen worden hier tandjes gepoetst en wanneer ze twee is was ik van plan het 's morgens en 's avonds te poetsen.
ja, ik kreeg gister het lumineuze idee (helder ogenblik) om het s'ochtends na het eten te doen. maar ik deed het juist in de middag omdat ze dan ook slapen en het goed in kan trekken, snap je?
neuh, sinds 4 maanden 2 keer per dag omdat het poetsen zo'n ramp is en hij toen al anderhalf geweest was. ik dacht 2 keer half maakt ook 1 keer.
Lijkt me heerlijk als je kindje zoveel slaapt . Irem slaapt 1 uurtje en dat is echt weinig, ik kom bijna nergens aan toe, maar goed. Waarom zorg je niet gewoon dat je wat eerder gaat eten met hem, en dan leg je hem om 12 uur op bed, dan is hij max. om 15 uur wakker en dan heb je wat meer speling.
Hey, Ik herken het 'probleem' haha mag natuurlijk eigenlijk geen probleem genoemd worden Lars gaat ook om 12:00uur naar bed en hij slaapt met gemak tot 15:00/15:30 Meestal maak ik hem wel wakker om 1500uur. Ik doe eigenlijk altijd alles 's ochtends (visite, stukje fietsen, naar de winkel etc.) zodat ik 's middags niet nog, om 16:00 als mannetje eindelijk aangekleed en drinken en alles gehad heeft van alles moet ondernemen. Ikzelf vind het trouwens HEERlijk dat hij zo lang slaapt liefs
Mijn zoontje gaat nu pas echt over naar 1 keer slapen (eindelijk!!). Wel staat hij telkens naar mijn idee al veel te vroeg bij de deur naar de gang te roepen dat hij wil 'apen', namelijk rond 9 uur al... Ik probeer het een beetje te rekken naar minstens 10 uur en dan slaapt hij meestal wel 2,5 tot 3 uur. Voordeel is dat we dan gewoon de hele middag nog hebben Moet er wel bij vertellend at mijn zoon achterlijk vroeg naar bed gaat 's avonds, nl. vaak rond 18 uur al Dan wil hij zelf graag, dus dat doen we dan maar. 's Morgens is hij tegenwoordig altijd tussen half 7 en 7 wakker.