vieze broek op schoot op mama wachten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door belize, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

Je klinkt wel heel erg aanvallend en ik vind ook dat je een probleem maakt van iets wat geen probleem IS>

Ook al zal hij gevoelig zijn wat ik zo geloof! Maar je maakt er meer van dan het is. Hoe zie je het straks op de basisschool? Zo behandelen en niet zo en zo en zo... Pff.

Van de week had mijn dochter ook een ongelukje op het kdv kreeg een jongens broek mee terug en jongens sokken was al blij dat ze om gekleed was. Wel zat het in een bakje. Maar het is een kdv geen peuterspeelzaal. Denk dat ze de drukte al blij zijn kinderen te kunnen verschonen op een peuterspeelzaal en misschien geen tijd hebben om even snel naar dat tasje te lopen.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

hier doen ze vaak de laatste 5/10 minuten voordat de ouders komen nog een verhaaltje voorlezen/ liedjes zingen in de kring. de ene leidster leest het verhaaltje, de ander is vast aan het opruimen.
    het zou hier ook zomaar voor kunnen komen dat de leidster die aan het opruimen is, vast de tasjes van de kinderen "aangeeft" zodat het natte kloffie niet per ongeluk wordt vergeten en een aantal dagen aan de kapstok blijft hangen.
    ik ga er dus ook vanuit dat het bij ts op een zelfde, goedbedoelde, manier is gegaan.
    duidelijk is dat de leidster het "probleem"niet helemaal heeft begrepen nadat ts gebeld heeft, want de opmerking van vanochtend is dan wat ongepast. kan gebeuren..........nog maar eens aankaarten zou ik zeggen.

3. knap

knap Niet meer actief

Is niet raar. Ze wachten tot die ouders er zijn zo dat er niet een er tussen uit glipt als de ouders binnen komen verstandig van ze. Beter dan in een warboel je kind moeten op halen en wat is er mis met een dag afsluiting van een kring ect.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    #44 belize, 18 dec 2012
    Laatst bewerkt: 18 dec 2012

8 kids waarvan 4 in luiers en 2 leidsters

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

je maakt weer teveel aannames die ik echt niet meer snap of kan volgen.
    ik heb toen 1 keer gebeld en verder niets gedaan. het is ook zo geregeld hoor. niets aan de hand verder.

met zijn school heb ik al goed contakt.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    liessss!!!! ik zie je online...aub meid...ik ben echt helemaal geen ouder die met veel eisen komt en een speciale behandeling eist.

7. lies276

lies276 Niet meer actief

ik zeg voornamelijk dingen in het algemeen en maak helemaal geen aannames over jou of jouw kind.
    ik ben bang dat jij gewoon lange tenen hebt of wat overgevoelig bent (ik ben er bang voor hoor, ik ga er niet van uit. dat is dus geen aanname).
    er zijn hier moeders die jou helemaal begrijpen en er zijn moeders zoals ik, die vinden dat je van een mug een olifant maakt.
    blijkbaar zitten wij dus op totaal verschillende golflengtes. prima, toch?!

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja hoor prima.

9. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie het probleem niet zo, jammer dat je er een probleem van maakt.

Je kind heeft een ongelukje gehad, kan gebeuren. Als je je hier al druk om maakt, dan wens ik je veel succes!!;)

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    zie het probleem ook niet zo....

Ben trouwens wel erg benieuwd waarom je nu al zo`n goed contact hebt met de basisschool terwijl het nog 11 mnd duurt voordat je zoontje 4 jaar wordt.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha leuk. je ziet ook het probleem niet.dat kan. ik heb ook vertrouwen in de leidsters dat ze de vieze broeken(als het gebeurt)niet meer in een tas aan hem geven.
    over je school vraag stuur ik je een pb.want deze topik gaat daar helemaal niet over. ik heb dat gezegd omdat lies zei dat ik het straks bij het school moeilijk zal krijgen.

12. lies276

lies276 Niet meer actief

je hebt hierbij niet goed gelezen wat ik schreef. kijk nog maar eens terug.
    áls je in de toekomst op deze manier op je strepen zal blijven staan, zal je het nog moeilijk gaan krijgen in de toekomst op de basisschool (en verder).
    daarom gaf ik je het advies om sommige dingen gewoon te laten gáán en te relaxen.

fijn dat je er nu vertrouwen in hebt dat de leidster er voortaan beter op zal letten. het is belangrijk dat je je kind met een gerust hart achterlaat.

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt 3 kids en veel meer ervaring dan ik, als ik het goed weet. ik ga ervan uit dat je echt goed bedoelt met je advies.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

ik heb vier kids en allemaal verschillend. ik weet het niet béter, ik heb alleen wel wat meer ervaring en door de jaren geleerd mezelf niet over alles druk te maken.
    als je dat nl wel doet, heb je het (zeker met 4) erg druk!
    bovendien is het vaak zo dat het kind het allang vergeten is, terwijl jij er nog druk mee bent.
    daarom mijn advies: laat dingen soms gewoon gáán en relax!;)

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    4 kinderen!!!! ik zou inderdaad heel anders moeten doen. anders overleef je het niet! en is ook niet mogelijk om te doen...je hebt gewoon waarschijnlijk geen tijd om je ergens over druk te maken...

ik heb maar 1 kind en gezien mijn leeftijd, dat blijft ook zo. maar het is helemaal niet zo dat mijn kind het meteen vergeten heeft. ik heb de kleding 2 dagen daarna gewassen en bij t ophangen hielp zoontje mij net als altijd. hij vertelde dan dat moniek die kleding hem aan trok omdat hij n ongelukje had op psz.
    een de dag daarna ging hij nr psz. en toen kreeg hij van de leidster : hallo, tim vandaag geen ongelukjes meer he?
    hij zei wel= ja geen ongelukjes, maar daarna achtermij aan plakken en niet te voorschijn willen komen.

16. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen maar ik vind het ook niet kunnen eigenlijk, ik zie het humpie al zitten met zn zakkie vieze kleertjes... zou er ook zeker wat over gezegd hebben! Hoeveel kids je ook hebt als jij vind dat iets echt niet kan moet je dat gewoon kunnen zeggen!

17. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik snap het probleem niet hoor.
    Dit tasje moet mee naar huis net als de andere tas met eten en drinken.
    Knutselwerkjes e.d. nemen ze toch ook zelf mee in de hand naar buiten.
    Dan kan ook rustig een tasje met vieze kleren meegenomen naar buiten worden.
    Lijkt me een heel logische regel; spullen die mee naar huis moeten leg je bij elkaar of geef je aan het kind. Als ze hem de vieze broek in de hand hadden gegeven was het een ander verhaal geweest. Maar hij hoefde er niks van aan te raken. Dus in mijn optiek een overdreven reactie

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    #58 belize, 22 dec 2012
    Laatst bewerkt: 22 dec 2012
    bedankt vr je reactie.
    maar je vergeet te vertellen hoe ze het doen bij jullie kdv/psz.want dat was mijn vraag.
    het klinkt eigenliojk wel logisch en makkelijk wat je zegt.wat allemaal naar huis moet moet bij elkaar zijn. maar bij ons psz zijn de meeste spullen(regenjas, laarzen,rugzak,slofjes)die meegenomen moeten worden door de ouder zitten helemaal niet bij de kinderen aan het eind, maar bij de kapstok. als je alles bij elkaar wil houden dan moet je die ook bij de tas doen dan?
    ze maken trouwens geen knutselwerkjes, soms een tekening als het echt heel hard regent. het is antroposofisch. ze hebben ook geen puzzels enzo.

19. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Maar gaat die hele prut aan regenspullen e.d mee naar huis dan elke keer?
    Wellicht was het ongelukje nog niet zo lang geleden geweest en hadden ze nog geen tijd om het naar de gang te brengen. Zou natuurlijk ook nog kunnen.

Mijn oudste zit nu op school, 1x ongelukje gehad. Onderbroek in haar tas in een plastic tasje. Op Kdv lagen alle spullen in postvak hoefde ze nooit iets zelf mee te nemen.
    Psz is ze niet geweest ivm 2 dagen Kdv.
    Bij jongsteop Kdv ook in haar mandje, maar ook daar ligt dus alles.

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja psz is anders denk ik. op kdv had hij eigen mandje.bij onze psz elke dag inderdaad regen spullen etc meenemen. en weer terug. hij hft ook zijn brildoosje dat ligt dan op de keukenkast en keuken is open daar bakken ze elke dag samen eigen broodjes.

Deel Deze Pagina