vieze broek op schoot op mama wachten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door belize, 15 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik heb er 3 (10, 7 en 4 jaar oud) en wil toch even reageren. Ik ben het wel met lies 276 eens. En het stukje "je hebt gewoon waarschijnlijk geen tijd om je ergens druk over te maken...." vind ik een beetje een nare opmerking.
    Ja 3 (en zoals bij lies 4 kinderen) zijn er veel, het is soms flink de zeilen bij zetten. Maar elk kind is belangrijk en ook elk kind verdient het om voor op te komen als er iets gebeurd. maar zoals lies zegt, je kan soms beter dingen even laten gaan, het even aankijken. Het is niet goed je overal zo druk over te maken en je mee te bemoeien. Misschien is dat tasje niet zo 'n goed voorbeeld (al zou ik het niet zo'n probleem vinden) maar wel de manier hoe jij erop reageerd. Bij het ophalen of de volgende keer brengen had je het even kunnen bespreken maar door meteen boos op te bellen maak je het ineens wel een groot ding. Als je er met alles zo bovenop zit wordt dat in de toekomst erg lastig, voor jou, je zoontje maar ook de mensen er omheen. Ja soms gebeuren er dingen die niet zo leuk zijn, soms moet je dan voor je kind opkomen. Maar soms moeten dingen ook gewoon zo zijn zoals ze zijn.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

precies wat ik bedoel!
    ik vind het zeker wel belangrijk hoe er met mijn kinderen wordt omgegaan en maak me heus ook wél eens druk, maar dat doe ik niet bij alles wat me niet naar mijn zin (lees: mijn manier) gaat.
    Dat vind ik zonde van de energie.

onze oudste zoon heeft de diagnose PDD NOS en is het afgelopen jaar naar de brugklas gegaan. het heeft ons heel veel moeite gekost om hem op een school geplaatst te krijgen, omdat hij geen rugzak had/heeft en de school het daardoor niet aandurfde.
    reken maar dat ik me daar wél druk om heb gemaakt en het ook niet zomaar geaccepteerd heb. uiteindelijk hebben ze hem aangenomen en hij doet het super!

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb niet boos gebeld. ik kan zoiets niet zeggen bij het ophalen. omdat ik wilde dat zoon er niet bij was. maar wel bedankt vr je reactie.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

meiden ik begrijp wel wat jullie me proberen te zeggen. dat is zoiets waar je je niet druk om moet maken. dat snap ik wel. ik heb gewoon een telefoontje geplegd, en daarna wilde ik hier even gevraagd of men elders zo doet.

lies; het was waarschijnlijk geen makkelijke tijd vr jullie geweest met je zoontje. blij te lezen dat het nu zo goed gaat!

Deel Deze Pagina