hoi, mijn zoontje is flink verkouden en er komt allemaal groene viezigheid uit zijn ogen. als kleine baby heeft hij dit ook wel eens gehad, maar toen gaf hij nog niet zoveel weerstand bij het schoonmaken 's ochtends kan hij zijn ogen gewoon niet meer opendoen, zitten helemaal dichtgeplakt. zo zielig. het is dan ook een heel gevecht om die troep uit zijn wimpers (hij heeft megalange wimpers) en ogen te krijgen. ga ervan uit dat er niks anders tegen te doen is dan met water en een schoon doekje schoonmaken? en heeft er nog iemand tips om dit zo min mogelijk vervelend voor de kleine dreumes te maken? ik moet nl. best hard wrijven, maar met vetter spul werken lijkt me ook niet goed?
zijn ogen een paar keer per dag schoonmaken met afgekoeld gekookt water. Mocht het niet weg gaan, toch even naar de huisarts gaan voor wat oogdruppels. Met een paar dagen is het dan meestal over.
doordat het snel vastgeplakt zit, wil ik er niet teveel aanzitten omdat zijn oogjes er iedere keer erg rood van worden, echt sneu. daarom doe ik het 's ochtends, 's middag en 's avonds. ik kijk het een paar dagen aan, anders toch even met de ha bellen. dacht er al om mijn oogmake remover pads te gebruiken ,maar dat is ook zo sneu voor zo'n kleintje
Dit lijkt wel sterk op ontstoken oogjes. Misschien toch ff naar de huisarts voor een zalfje, dan is het vaak zo over! Het is juist erg besmettelijk, heb jij het straks aan je handen en wrijf je in je ogen....heb jij het ook! Vaak duurt het ook enorm lang voor het over is, als je er niets aan laat doen.
Bij mij gaf de huisarts niet zomaar een zalfje/druppels mee. Moest het eerst schoonmaken een aantal keer peer dag met afgekookt water (van buiten naar binnen) en het gedeelte wat tegen de neus aanligt een paar keer per dag masseren. Daarmee is het hier binnen een paar dagen overgegaan.
florian heeft het als kleine baby ook vaak gehad en toen gaf de huisarts er eigenlijk ook niks voor. denk dat ik het nl. eerst even probeer schoon te houden, en als het na het weekend nog niet over is dan even bellen. hij heeft er zelf nog niet zo'n last van, behalve dan een vervelende mama die steeds de olifanten uit zijn ogen wil halen bedankt voor de andere tips, kijk het even aan.
Met afgekoeld gekookt water schoonmaken en voor het slapen vaseline smeren, dan kun je het na het slapen zo weg vegen.. Als het blijft aanhouden dan even de dokter bellen voor een zalfje maar meestal is het met een paar dagen wel over.
schoonmaken met zachte watjes, gedrenkt in gekookt (afgekoeld) water. Dat is wat zachter dan een doekje. En eraan denken dat je voor ieder oogje een schoon watje gebruikt, omdat je anders de oogjes met elkaar besmet. Een wattendip is ook een idee hoor. Dat is ook zacht. En neem de tijd, zodat het water even wat in kan weken zeg maar... Maar ik kan me voorstellen dat dat met een dreumes wat moeilijker is dan met een baby die je iets gemakkeljiker in de houtgreep kan nemen
hoi mama van esmee, waar smeer je dan de vaseline? stomme vraag misschien, maar ik ben bang als ik het in de buurt van zijn ogen smeer dat het in zijn ogen kom, vandaar...... en inderdaad, de tijd nemen.....dat doe ik wel, maar florian niet!hahahah
Eva had het ook, wij hebben het een paar dagen met afgekoeld gekookt water schoongemaakt (wat een drama!), maar het werd niet beter. Toen de huisarts gebeld, het schijnt dus dat je het water niet meer hoeft te koken (net als bij flesvoeding nu geloof ik), maar gewoon lauw water uit de kraan kan pakken. Ik heb een zalfje gekregen en moet dat 3 keer per dag in Eva's ogen doen (ook zo leuk....) en het is nu bijna over. 's Ochtends zitten haar ogen tenminste niet meer dichtgeplakt. Gisterochtend ging het trouwens best goed, het schoonmaken. Ik probeerde Eva af te leiden door figuurtjes op een luier te laten opzoeken (vindt ze erg leuk) en ben toen voorzichtig haar oogjes gaan schoonmaken. Na een kwartier telkens heel rustig naar beneden strijken (om de troep uit haar wimpers te krijgen) was ik klaar. Mijn vriend heeft het vanochtend gedaan (ik was naar mijn werk), maar dat was niet zo'n succes...
Vaseline zou ik trouwens niet in de buurt van de ogen smeren, Eva wrijft in ieder geval heel erg in haar oogjes als die onstoken zijn, door de jeuk. Lijkt me niet fijn om vaseline in je ogen te krijgen...
Vaseline kun je gewoon dunnetjes op de oogleden smeren.. En onder het oog.. Geen dikke lagen, de huis is vetter dus de pus gaat niet plakken..
Ik maakte Mike zijn oogjes schoon met een watje gedrenkt in afgekoeld gekookt water, was binnen twee dagen over..
Kamillethee af laten koelen tot lauw en dan met een wattenpad. Even nat maken, even wachten en dan wrijf je het er zo af. Groetjes Emma