Ik vind mijn baby best rusteloos en hij slaapt best weinig overdag. Ter vergelijking zou ik wel eens willen weten hoe jullie dagschema eruit ziet bij deze leeftijd (wanneer eten, slapen, spelen, naar buiten ed).... Alvast hartelijk dank voor jullie reactie!
dat je kindje niet veel slaapt overdag gebeurd wel vaker, hoop kindjes hebben een periode dat ze minder slapen en opeens meer slapen. wanneer eten,spelen,naar buiten gaan tja daar kan ik niks over zeggen. neem aan dat je nu wel een voeding schema ongeveer hebt. naar buiten gaan kan altijd wel als jij naar buiten wil gewoon gaan, je kindje ligt wel lekker in de wagen en zal misschien ook wel slapen.
volgens mij had ik rond die leeftijd nog nauwelijks een schema Ik gaf BV op verzoek en daardoor kon ik mijn dag wel redelijk 'plannen' zodra ik de tijd van haar eerste voeding wist. Maar ook mijn dochter sliep heeeeel weinig overdag (3 hazeslaapjes van een kwartier ofzo). Mijn dochter is pas meer gaan slapen overdag toen ik haar, rond 4 maanden ongeveer, omdat ze naar het KDV zou gaan, aan de speen heb 'gedwongen' (ze weigerde de speen, wilde altijd op mijn pink sabbelen; heb toen een dag lag mijn pink geweigerd en consequent speentje aangeboden, toen was het goed).
@Roos: wij hadden helemaal geen schema, Thirza sliep veel te slecht daarvoor, op z'n ergst maar 2 tot 3 keer per dag ergens tussen de 20 en 30 minuten... Wat vooral belangrijk is bij bepalen of je kindje voldoende slaapt, is niet zozeer de vergelijking met andere kindjes, maar: slaapt je kindje in ieder geval een paar keer 3 kwartier of een veelvoud daarvan (dan maken ze tenminste een slaapcyclus af, die duren 3 kwartier tot 50 minuten). Als je kindje zodra het wakker wordt, begint te huilen en zeker als je dan nog even tijd nodig hebt om te troosten, is je kindje ook nog moe en niet uitgerust. Als jouw kind na een kort slaapje rustig wakker wordt, is er niet zoveel aan de hand. En eens een keertje huilen na het slaapje is ook niet erg natuurlijk, maar als het stelselmatig brullend wakker worden is, heeft ie meer slaap nodig... Je zou eens kunne zoeken naar tips over doorslapen, (o.a. vlak voordat ie wakker wordt ernaartoe om speen terug te doen of even op je pink te laten sabbelen, zodat je je kindje helpt om na de eerste slaapcyclus nog even door te slapen, maar er zijn meer tips te vinden op internet). Als dat allemaal niet werkt, zou je eens kunnen kijken of inbakeren helpt, of bij een osteopaat langsgaan... Dat rusteloze slapen zou namelijk verholpen kunnen worden eventueel...
wij hebben wel een schema, maar laatste week is ze onrustig vandaag een ramp (denk sprongetje) de hele dag huilen, van 5 tot zeker 11 uur waker geweest,(ik dus ook ) slaap uurtje van half 2 tot 4 heeft ze veel gejengeld, en nu weer (maar dat is standaart van half 8 tot 9) smorgens rond 6 uur 1ste fles, dan om 10 uur(met mazzellslaapt ze van 7 tot half 10) dan slaap ze vaak van 11 tot 12, dan fles om 1 uur half 2 gaat ze naar boven op bed, tot ong 4uur, dan om 4 uur weer fles, vaak omm kwart over 5 a half 6 weer slapen, 7 uur de fles dan om half 8 tot 10 en dan van 10 tot ong 6 (als ze doorslaapt en we mazzel hebben)
Wij zijn dus met Thirza naar de osteopaat geweest en sindsdien is het hier veeeel beter! Ze slaapt niet elke dag heel erg veel meer, (maar even voor je idee: 4 keer een uurtje, vrij rustig inslapen en rustig wakker wordend), tussen 6 en 6. In totaal 8 uur wakker dus. Dat was 2 maanden geleden nog zo'n 10-11 uur wakker per dag
Ons mannetje van anderhalve maand heeft voedingen om de 4 uur en slaapt daar vaak 2 uur tussenin. 's 'Nachts slaapt hij van 11-3-7.