pijnlijk stuitje bij ontlasting

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Pandora, 9 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Aan de bevalling heb ik een erg pijnlijk stuitje overgehouden, volgens mij.is deze gekneusd tijdens de bevalling..als ik ontlasting heb lopen de tranen gewoon over mn wangen zo zeer doet het als de ontlasting wat harder is en langs mn stuitje moet
    Herkend iemand dit? Ik.durf gewoon bijna niet te poepen:)

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee ik herken het niet en het lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.. Heb je het er niet over gehad met je kraamverzorgster of vk?

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    In de periode dat de kraamhulp hier nog was had ik veel dunnere ontlasting en toen voelde ik die druk niet zo langs mijn stuitje
    nu word het harder en doet het gewoon echt pijn:)

4. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik herken het wel, ook mn stuitje gekneusd tijdens de bevalling.
    je moet ervoor zorgen dat je ontlasting zachter wordt, dus veel water drinken en vezels eten. Want nu het harder is, doet het meer pijn en dan krijg je een vicieuze cirkel.
    evt een laxeermiddel bij je ha vragen.

verder werd het bij mij wel steeds minder maar evengoed heeft het nog best lang geduurd voordat ik er geen last meer van had.
    Nu ruim 3,5 jaar na dato voel ik mn stuitje nog regelmatig, en als ik even een verkeerde beweging doe, dan heb ik er weer een paar dagen last van.
    Maar er is nu goed mee te leven, denk niet dat het ooit over gaat.
    Wij zijn nu bezig voor de 2e en vrees dat ik bij een volgende bevalling weer last krijg, koppie van de kleine moet er dan toch weer langs.

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Kiwi´s en peperkoek waren bij mij de wondermiddelen, en dan voornamelijk kiwi´s ;)

Deel Deze Pagina