Hallo ik lees hier een vraag van iemand over het verwijderen van de eierstok na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, zij kreeg dit antwoord terug. Geplaatst: Vr Sep 28, 2007 10:15 pm Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Hoi josien, Als je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt gehad en er word wat verwijderd dan is dat vaak alleen de eileider en neit je eierstok zelf. Dus de eitjes kunnen dan nog aan gemaakt worden maar worden niet opgevangen in de eileider. Maar er word maar 1 eileider weg gehaald dus je kan dan nog spontaan zwanger worden via je andere eileider. Groetjes imke Nou heb ik een vraag, bij mij hebben ze in maart mijn linker eierstok verwijderd na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Kan het nu zijn dat ik aan de linkerkant toch een eisprong krijg? Want als dat zo is dan kan ik in de maanden dat mijn ei links zou komen niet zwanger raken. Mijn gyn heeft gezegd dat mijn rechtereierstok de functie van links over neemt maar als ik dit lees dan ben ik toch bang dat het niet zo is. groetjes conny
Hoi Conny, je kunt inderdaad toch een eisprong krijgen aan je linkerkant. Het kan best hoor, dat de overgrote meerderheid nu rechts springt, maar links kan dus nog wel. Vraag het anders nog maar eens aan de gyn. Die kan je wellicht percentages geven. Groetjes Brigitte
dank je wel, ik zal eens vragen of ik een afspraak kan maken bij de gyn om wat duidelijkheid te krijgen. groetjes conny